• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jean
    emeliemarietherese skrev 2010-09-16 11:05:30 följande:
    Jag hoppar ur den här tråden nu sogligt nog...
    Mina rosa flytningar blev till ljusrött blod..inga mängder eller klumpar än men är säker på att det kommer komma med, kände på livmodertappen med (med gummihandskar förstås) och den var väldigt öppen och det var uppenbart att det var där blodet kom från. Jag har dessutom inga gravidsymtom kvar alls så jag är 100% säker på att detta är ett missfall.
    Ringde min mamma igår och grät, även om det gick fort att bli gravid denna gång är det ingen garanti att det är det igen.
    Det här barnet var sååå efterlängtat och jag försöker tänka att det nog ändå inte var livsdugligt iaf så att det var därför det hände. Men lycka till för er alla andra så hoppas jag att jag kan hoppa in i en annan juni-tråd senare :)
    Beklagar! Onskar dig all lycka till nasta forsok!! Styrkekramar 
  • Jean
    Jojo7809 skrev 2010-09-16 10:58:19 följande:
    Första gången jag är inne på familjeliv o detta verkar vara en tråd jag vill följa! Jag kan ju berätta min histora, jag o mitt ex var tillsammans i 11 år och blev aldrig gravid då jag har PCO. I juli förra året gjorde vi slut!
    Jag accepterade att jag inte skulle få några barn, för hur skulle man hinna med att träffa någon, lära känna varandra o hinna bli redo att skaffa barn när man är 31 och behöver hjälp att bli gravid eller inte kan bli gravid alls!
    Kan säga att jag mådde verkligen bra efter skilsmäsan, gick ner 34 kg och livet lekte, i februari blev jag tillsammans med en kille som jag hade varit vän med ett tag! Vi flyttade ihop ganska snabbt och jag har aldrig varit så här lycklig innan!Hjärta
    Jag har alltid haft mens som kommit när den vill, förr kom den typ 1 gång om året men nu har den typ kommit ganska regelbundet några månder! Jag fick mensvärk o tänkte va bra nu kommer den snart, men den kom aldrig! Då berättade en vän att man kan ha mensvärk när man är gravid, tänkte jag får väl kolla men trodde inte alls att det var så!!! Verkligen inte!!! Så gissa om jag blev förvånad och hysteriskt lycklig när det blev ett plus på stickan, kan inte fatta att jag är gravid!Gravid Jag kan ju inte bli gravid!!!
    Har vi räknat rätt så ska vårat barn komma till världen 10 maj!!! Ren LYCKA!!!Skrattande
    Hoppas att det går vägen för er alla!
    Grattis! Forstar at du maste vara lycklig efter att forsokt sa lange tidigare! Skrattande
  • Fröken Löken
    emeliemarietherese: BEKLAGAR VERKLIGEN!!
    FruganH skrev 2010-09-16 09:05:54 följande:
    Vill inte äta åksjuketabletter eftersom jag kör bil till och från jobbet (ca 1 timme enkel väg) och att köra bil och vara dåsig pga tabletterna känns inte bra. Har hört om ingefära, men vet inte om jag är så sugen.. vad smakar det egentligen?
    Ingefära är ganska gott... smakar lite sött tycker jag. Ingefära (eller galangal) används mycket i thailändsk mat bland annat och äter du det kommer du säkert att känna igen smaken.
    Det är inte så dyrt med en liten bit, och den varar länge, så prova du!
    Om du inte kan tugga på den kan du ju alltid använda den i matlagningen!!! Glad

Lycka till!!!
  • FruganH
    Fröken Löken skrev 2010-09-16 14:34:07 följande:
    Ingefära är ganska gott... smakar lite sött tycker jag. Ingefära (eller galangal) används mycket i thailändsk mat bland annat och äter du det kommer du säkert att känna igen smaken.
    Det är inte så dyrt med en liten bit, och den varar länge, så prova du!
    Om du inte kan tugga på den kan du ju alltid använda den i matlagningen!!! Glad

Lycka till!!!
    Okej, tack för ditt svar! Skall nog köpa en bit idag för att testa då Glad
  • Jodi

Var och köpte ny bh idag (mjuk variant för mina öööömma bröst!)
    Insåg att jag faktiskt fått större mage. Då inte i en positiv-fin-gravidmage, utan en fet-mage. Usch! Jobbig period så här ibörjan när man bara blir tjock och ingen vet att det är för att man är på smällen...Ska bli intressant på inskrivningen att se om man har gått upp, har ingen våg hemma.

Annars är jag trött och väldigt fumlig! Tappade t ex nyss smörpaketet upp och ned så det gick sönder...nice!

• FruganH
    Jodi skrev 2010-09-16 16:13:39 följande:
    Var och köpte ny bh idag (mjuk variant för mina öööömma bröst!)
    Insåg att jag faktiskt fått större mage. Då inte i en positiv-fin-gravidmage, utan en fet-mage. Usch! Jobbig period så här ibörjan när man bara blir tjock och ingen vet att det är för att man är på smällen...Ska bli intressant på inskrivningen att se om man har gått upp, har ingen våg hemma.

Annars är jag trött och väldigt fumlig! Tappade t ex nyss smörpaketet upp och ned så det gick sönder...nice!
    Min mage har verkligen blivit större! Det är väl tarmarna och allt annat som är svullna, men inget kul alls! Ser också bara tjock ut och ja, folk lär väl snart börja undra hur mycket jag äter egentligen om svullnaden inte går ner Obestämd

Har gått upp nåt kilo bara, men ser man min mage så kan man tro att jag gått upp 5 minst..
  • skalbagge

samma här, ser fet ut på magen!

• TheLove

Jag börjar med få en mage men den kommer på eftermiddagar eller efter jag ätit... På morgonen är jag lika pinnsmal som alltid så folk börjar nog undra på mig med snart...

Snart (när maken kommer hem) ska jag ta bilen till ica och handla in cravings! Jag vill ha fetaost med rosepeppar (häller över massvis med rosepeppar på massvis med feta :) ) och så vill jag ha chips! Salt är gott!!

Hur är det med er? Några cravings?

• Misswiren
    HannaB08 skrev 2010-09-16 09:57:13 följande:
    25/5 om allt går som det ska. Någon som har eller har haft blödningar under graviditeten? Sägs att det ska vara ganska vanligt men jag är klart orolig och förvirrad.
    Jag hade bruna flytningar och lite blod i ca vecka 5. Fick även bruna flytningar i vecka 6. Men barnet mår bra :)

Min mage har växt som faaan.

Är väl minte pinnsmal annar heller, väger runt 62 kilo och är 165 lång. Men OJ vilken putmage jag har. Helt sjukt. Hade linne på mig idag och jobbet ytrrade sig, Oj du har visst redan börjat växa. Pfft, fuck it. Haha.
    Och självförtroendet är tyvärr lååångt nere pga fetmagen.

Ska snart lägga allt som har med Godis och göra åt sidan. Eftersom jag mår illa så trycker jag i mig allt jag får tag på för stunden, för att slippa de.

Och ja...för det mesta ligger det krokofanter eller sura jordgubbssnören i närheten. *Mums*

Men ja. Mååååste sluta typ snart. Tänka ta och träna 2-3 gånger i veckan när illamåendet släppt igen.
    Behöver få röra på mig, annars blir jag galen.
Svar på tråden BF maj 2011