• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Mary
    Fröken Löken skrev 2010-09-14 17:03:46 följande:
    hittade den här roliga i en annan tråd... ni kanske redan har testat men det hade varit kul å se om det stämmer!!

man kan testa med någon uråldrig kinesisk metod om man ska få en flicka eller pojke...

www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/flicka...
    Verkar som om alla ska få en tjej enligt det där... Jag med nämligen :P
  • sarasessi

På mig blev det en pojke enligt testen :) Har alltid trott att jag ska få en pojk först, men det återstår att se. Vi har bestämt att inte titta kön. Ska ni?

• Tid för barn 75
    sarasessi skrev 2010-09-14 19:42:28 följande:
    På mig blev det en pojke enligt testen :) Har alltid trott att jag ska få en pojk först, men det återstår att se. Vi har bestämt att inte titta kön. Ska ni?
    Nej, absolut inte ! Bara mer spännande att inte veta (fast jag vet ju redan enligt känslan, ) Ha ha
  • mariesu

Enligt den ska jag få en pojke men jag tror att det är en tjej Glad. Får se vem som har rätt.

• Lovelyness

Tänkte bara höra mer er experter här inne, vad gör man på inskrivningssamtalet?

Och ni som gjort tidigt ultraljud hur kommer det sig? Väntan till ultraljud i vecka 18 känns ju helt sjukt lång just nu.

Så en sista fråga, har ni berättat för era nära och kära än? jag har bara berättat för en av mina närmaste vänner, annars tänkte vi vänta till efter vecka 12.

• frau M

Enligt den där kalendern så blir detta en flicka.

Försökte räkna ut på förra barnet om det stämmde eller ej. Kommer ju inte exakt ihåg när jag hade ägglossning då... men på ett ungefär... å där stod det pojke, å det har jag en så..

Återstår å se.

Hur tänker ni andra göra förresten... Vill ni ta reda på könet eller vänta å bli överraskad?

• FruganH
    frau M skrev 2010-09-14 19:55:29 följande:

Enligt den där kalendern så blir detta en flicka.

Försökte räkna ut på förra barnet om det stämmde eller ej. Kommer ju inte exakt ihåg när jag hade ägglossning då... men på ett ungefär... å där stod det pojke, å det har jag en så..

Återstår å se.

Hur tänker ni andra göra förresten... Vill ni ta reda på könet eller vänta å bli överraskad?

Som det känns nu så vill vi inte ta reda på det. Känns kul att få det som en överraskning vid förlossningen Glad
    Men vi får väl se, man kanske hinner ändra sig under tiden!
  • Lovelyness

Vi vill helst inte ta reda på vad det är för kön, men tyvärr är jag typ nyfiknast i Sverige så der lär ju inte gå så bra...

• skalbagge

vi ska helt klart ta reda på könet, vi är båda två alldeles för nyfikna för att väntaTungan ute

• frau M

Med sonen jag redan har ville vi inte veta.
    Nu med mitt andra, å killens första iof, har vi inte bestämt oss än. Det känns som att det inte gör lika mycket om man får reda på det med denna. Vi funderar fortfarande..
    Har redan blivit överraskad en gång. Även om jag var näst intill säker på att det skulle vara en pojke då ändå. hade nog blivit väldigt överraskad om det varit en tös då.
    Dåvarande svärmor spådde mig med guldring i guldkedja över vänster handled. Å mot slutet av graviditeten kunde hon tom säga att det var en stor kille, å det var det.
    Hon sa iof oxå att jag kommer få tvillingflickor efter han.
    Måste göra om det testet igen. Å se om det fortfarande visar så.

Svar på tråden BF maj 2011