• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sabina87

Det är mitt andra barn och min sambos första. Vi kommer att ta reda på könet, kan inte hålla oss ;)
    Enligt den kinesiska kalendern ska vi få en flicka, så vi får se om det stämmer.

Hur mår ni annars tjejer? Många av er som är illamående? Mitt illamående kom i söndags och har hållt i sig sen dess, gick in i vecka sju igår.
    Har (som tur är) inte spytt än, men det har varit nära några gånger. Men det är det värt, hoppas bara inte att det sitter i, i 33 veckor till ;)

Kramar!

• Lyckomia

Usch och fy och blä och pest och pina!!! Vaknade imorse och pallrade mig upp halvsovandes. Började må ruskigt illa på en gång och lyckades göra en smoothie. Tog täcke och kudde och la mig i soffan och sörplade i mig. Sen somnade jag igen. Nyvaken igen och fortfarande illamående. Det är inte så illa att jag vill spy men det finns där hela tiden. Sjukt irriterande! Jag är glad att jag är student och inte har ett jobb jag måste vara på hela dagarna när jag mår såhär...

• Jean
    frau M skrev 2010-09-15 10:53:03 följande:
    När börjar fostret höra?
    Oronen ar inte fardig utvecklade forran vecka 24. Sa efter de antar jag!
  • frau M
    Jean skrev 2010-09-15 11:01:40 följande:
    Oronen ar inte fardig utvecklade forran vecka 24. Sa efter de antar jag!
    har för mig de hör tidigare än så. men minns inte när... hmm
  • Tid för barn 75

OM ATT TA REDA PÅ KÖNET ELLER EJ: Tänk att man kan känna så olika inför det där med att ta reda på eller inte vilket kön det är. Känner inte ni som väljer att ta reda på könet att 'spänningen' mister lite av sin glans i graviditeten när ni tar reda på könet?

För oss är det bara nej nej, men tur är väl att man är olika! Annars hade det varit en tråkig värld.

VECKA 7...Annars är jag själv i vecka 7 och tröttheten består. Någon annan som är gravid med nr.2 som också är tröttare än under förra grav.?
    Har lite diffust illamående periodvis, det kommer och går. Ingen speciell molvärk, bara ytterst lite nån gång- väldigt diffust. Hade en pytteliten brunaktig flytning i förrgår, vilket oroade mig lite. Men det var mycket lite. Hade dock inte så under förra grav. alls (inga blödningar el sådana flytningar).

• Fröken Löken
    frau M skrev 2010-09-15 10:53:03 följande:
    När börjar fostret höra?
    jag fick hem min Bola igår och på det "faktabladet" stod det att barnet kunde höra "musiken" från v 20! Annars vet jag inte, men har hört att man ska prata med barnet hela tiden!!
  • Misswiren
    Tid för barn 75 skrev 2010-09-15 11:25:41 följande:
    OM ATT TA REDA PÅ KÖNET ELLER EJ: Tänk att man kan känna så olika inför det där med att ta reda på eller inte vilket kön det är. Känner inte ni som väljer att ta reda på könet att 'spänningen' mister lite av sin glans i graviditeten när ni tar reda på könet?

För oss är det bara nej nej, men tur är väl att man är olika! Annars hade det varit en tråkig värld.

VECKA 7...Annars är jag själv i vecka 7 och tröttheten består. Någon annan som är gravid med nr.2 som också är tröttare än under förra grav.?
    Har lite diffust illamående periodvis, det kommer och går. Ingen speciell molvärk, bara ytterst lite nån gång- väldigt diffust. Hade en pytteliten brunaktig flytning i förrgår, vilket oroade mig lite. Men det var mycket lite. Hade dock inte så under förra grav. alls (inga blödningar el sådana flytningar).
    Jag tog reda på med min son, och tänker göra det med detta barnet oxå. Dels för att jag känner att det spelar faktiskt ingen roll vilket kön det har, bara det är friskt, nästan lite det som är "överasskningen" vid födslen. För att ta ta reda på könet underlättar en hel del med allt planerande och inköp, samt att man kan namnge det redan innan, och slippa han eller hon. Tro det eller ej, men efter vi tog reda på könet, så kändes de som jag kom nämre mitt barn känslomässigt. Wooow, jag ska få en son. En son som ska heta Liam. Sedan började inköpet. Blått, gult och grönt. Ja, så därför ska jag självklart ta reda på igen. Oavsett vad hade jag aaaaldrig kunnat säga nej när jag ligger där och BM frågar: Vill du veta könet? Haha. Inte en chans jag kunnat säga nej där. 

Men som du säger så är det tur vi alla är olika.

Jag går in i vecka 8 imorron, och ja. Illamåendet tar sig allt mer och mer. Jobbar på Luchrestaurang, och varje gång köttet kommer i bild får jag hålla mig för munnen och springa på toa. Helt otroligt. Sitter här nu och har svenska jordgubbar brevd mig som sonen äter. Han nästan tvingar i mig dom, men nej fyy.
    Måste försöka ta mig ner på stan för att se om det finns ngt jag kan tänka mig äta utan att kräkas.
    Jobbigt detta är och ja, värre blir de.

:-P 
Svar på tråden BF maj 2011