• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Moi Mokulat

såklart du får. Jag har noh BF runt 20 maj.

Tror jag fick sen inskrivning för att jag gör min hälsokoll då med.
    Mitt andra barn.

• fliona

oj vad jag önskade jag visste vilken vecka jag är i...!!....men på onsdag får jag veta.

• carwho

Jag har inskrivning den 14 okt Kommer vara i v 8 då.

Hörni jag älskar mat o allt som har med kost och göra, så jag undrar lite så här: Hur/Vad äter ni en normal dag så här i början av graviditeten??

• rose

Ska på efterkontroll i morgon hos BM får veta mer exakt då hur lång gången jag kan vara och sen om vi ska boka ett tidigt VUL på grund av att jag inte vet hur långt gången jag är exakt efter förlossningen har ju inte haft mens sen dess så har inte en koll alls!!

• TheLove
    Moi Mokulat skrev 2010-09-20 12:25:57 följande:
    jag är i vecka 5+2
    Jag är i V.6+1 och ska till bm den 28/9 alltså en månad innan dig typ... Tycker det verkar konstigt med så sen inskrivning. Min blir en vecka sen eftersom bm och jag inte kunde samma tider veckan innan...
  • minya
    TheLove skrev 2010-09-20 11:20:22 följande:

haha jag trodde detsamma...

Nått jag stör mig på (jag dricker inte mycket alkohol men gärna nått glas vin till maten på helgen) är att jag jobbar som servitris och hela tiden blir jag sugen på alla drinkarna som folk dricker och blir skit sugen på vin och öl. Det måste ju vara för att jag inte får dricka det... *suck och stön* Måste man få dessa sug? Idag ska jag köpa alkoholfri öl, för har jag det kommer jag säkert inte bli sugen (dock är carlsbergs alkoholfria väldigt gott så det kommer det få bli till maten i fortsättningen om jag inte vill dricka vatten :P

Ännu ett i-landsproblm haha

jag kommer vara i V.7+2 när jag ska på inskrivning den 28/9.

Jag dricker ibland, men under graviditeten så är det noll tolerans för mig som gäller. Även alkoholfri innehåller en liten mängd alkohol ironiskt nog, under en viss % så räknas det som alkoholfritt, hur de nu kommer sig. Jag ser ingen anledning till att ge mig in i det sålänge det finns andra val.
    Samma som att jag dricker aldrig en droppe i närheten av min dotter, aldrig gjort, kommer väl hända någon gång i framtiden men det är då hon vet vad det är och innebär, vi har ju vart på familjefester och så där de runt henne druckit men det är ju såklart deras val som jag respekterar, lite det jag vill lära henne  
    carwho skrev 2010-09-20 13:24:45 följande:

Hörni jag älskar mat o allt som har med kost och göra, så jag undrar lite så här: Hur/Vad äter ni en normal dag så här i början av graviditeten??
    ingen skillnad på vad jag äter faktiskt,  tar mindre portioner bara men det är också allt då jag har lätt att lägga på mig under graviditeterna så äter inte över portionsmängd som jag kunde göra förut
    TheLove skrev 2010-09-20 13:51:57 följande:
    Jag är i V.6+1 och ska till bm den 28/9 alltså en månad innan dig typ... Tycker det verkar konstigt med så sen inskrivning. Min blir en vecka sen eftersom bm och jag inte kunde samma tider veckan innan...
    är man flerföderska så brukar dom här skriva in en på en tid när man är runt vecka 10, innan dess brukar de inte se någon anledning att skriva in en. Förra gången ringde jag när jag var i vecka 17, haha då fick dom lite panik men kände ingen anledning till att gå dit, känner inte de nu heller egentligen , ska till inskrivningen sen så blir de nog inge mer än 1-2 ggr till fram tills RUL, efter de kommer jag nog inte gå alls dit
  • 2barnsmammaaa

Jag ringde och bokade tid för inskrivning idag :) Fick tid den 13:e oktober, då är jag i v8! Dock så är det mötet inte så roligt direkt hehe.. Men ska bli kul, för jag har haft samma BM varje gång!

♥ son 06 ♥ dotter 08 ♥ BF 28 MAJ 2011 ♥
  • rose
    2barnsmammaaa skrev 2010-09-20 14:13:31 följande:
    Jag ringde och bokade tid för inskrivning idag :) Fick tid den 13:e oktober, då är jag i v8! Dock så är det mötet inte så roligt direkt hehe.. Men ska bli kul, för jag har haft samma BM varje gång!
    Spännande :) skönt med samma BM tycker jag!!
  • maddelu

jag är i vecka 6 ( 5+5)..
    Jag har börjat tänka lite mer på vad jag äter och inte. Tidigare var jag jätte dålig på äta frukt.

Men idag kan en vanlig dag se ut såhär ungefär..
    Frukost: Macka med ost och gurka. En liten youghurt. Ett ägg med kaviar. Ett glas juice. Kasnke en morot oxå.
    Mellis: en morot (annan frukt)
    Lunch : (varierar mycket)..ex. 1 risifrutti. 1 banan. 1 hårdmacka med keso. eller makaroner och korv.
    Mellis: banan eller morot och sockerärtor (gooooda!!)
    Middag: (varierar mycket) : torsk, potatis och gröna ärtor. Pyttipanna. mm mm mm Försöker äta grönsaker till.
    Kväll: frukt och grönsaker. 

Ungerfär nått sånt..men själva målen, lunch och middag varieras som vanligt..
  • TheLove
    minya skrev 2010-09-20 14:08:07 följande:
    Jag dricker ibland, men under graviditeten så är det noll tolerans för mig som gäller. Även alkoholfri innehåller en liten mängd alkohol ironiskt nog, under en viss % så räknas det som alkoholfritt, hur de nu kommer sig. Jag ser ingen anledning till att ge mig in i det sålänge det finns andra val.
    Samma som att jag dricker aldrig en droppe i närheten av min dotter, aldrig gjort, kommer väl hända någon gång i framtiden men det är då hon vet vad det är och innebär, vi har ju vart på familjefester och så där de runt henne druckit men det är ju såklart deras val som jag respekterar, lite det jag vill lära henne  

ingen skillnad på vad jag äter faktiskt,  tar mindre portioner bara men det är också allt då jag har lätt att lägga på mig under graviditeterna så äter inte över portionsmängd som jag kunde göra förutär man flerföderska så brukar dom här skriva in en på en tid när man är runt vecka 10, innan dess brukar de inte se någon anledning att skriva in en. Förra gången ringde jag när jag var i vecka 17, haha då fick dom lite panik men kände ingen anledning till att gå dit, känner inte de nu heller egentligen , ska till inskrivningen sen så blir de nog inge mer än 1-2 ggr till fram tills RUL, efter de kommer jag nog inte gå alls dit

Jag dricker det som är klassat som alkoholfritt då det innehåller mindre alkohol än jordgubbar och filmjölk tex... Mindre än 0,5% alkohol betyder att det inte är mer alkohol i det än en vanlig vara i livsmedelsaffären och det är helt okej för barn att få i sig så lite alkohol med... För mig är det också nolltolerans men jag anser att det är lika med noll! (det gör min bm med)

Jag kan dricka nått glas vin/öl när sonen är med men det är inget jag blir berusad av utan dricker för det är gott och kan säga att jag oftare väljer alkoholfri öl än stakt, mellan eller lättöl då jag tycker det smakar bäst så...

Oj! Inte förrän V.17 Fick du göra rul då? Jag är för nojjig för att inte ha en bm! Skulle inte klara mig utan men då tillhör ju jag ändå dem som hade blödniongar och mycket komplikationer som gravid förra gången!

Svar på tråden BF maj 2011