TheLove skrev 2010-09-20 11:20:22 följande:
haha jag trodde detsamma...
Nått jag stör mig på (jag dricker inte mycket alkohol men gärna nått glas vin till maten på helgen) är att jag jobbar som servitris och hela tiden blir jag sugen på alla drinkarna som folk dricker och blir skit sugen på vin och öl. Det måste ju vara för att jag inte får dricka det... *suck och stön* Måste man få dessa sug? Idag ska jag köpa alkoholfri öl, för har jag det kommer jag säkert inte bli sugen (dock är carlsbergs alkoholfria väldigt gott så det kommer det få bli till maten i fortsättningen om jag inte vill dricka vatten :P
Ännu ett i-landsproblm haha
jag kommer vara i V.7+2 när jag ska på inskrivning den 28/9.
Jag dricker ibland, men under graviditeten så är det noll tolerans för mig som gäller. Även alkoholfri innehåller en liten mängd alkohol ironiskt nog, under en viss % så räknas det som alkoholfritt, hur de nu kommer sig. Jag ser ingen anledning till att ge mig in i det sålänge det finns andra val.
Samma som att jag dricker aldrig en droppe i närheten av min dotter, aldrig gjort, kommer väl hända någon gång i framtiden men det är då hon vet vad det är och innebär, vi har ju vart på familjefester och så där de runt henne druckit men det är ju såklart deras val som jag respekterar, lite det jag vill lära henne
carwho skrev 2010-09-20 13:24:45 följande:
Jag har inskrivning den 14 okt Kommer vara i v 8 då.
Hörni jag älskar mat o allt som har med kost och göra, så jag undrar lite så här: Hur/Vad äter ni en normal dag så här i början av graviditeten??

ingen skillnad på vad jag äter faktiskt, tar mindre portioner bara men det är också allt då jag har lätt att lägga på mig under graviditeterna så äter inte över portionsmängd som jag kunde göra förut
TheLove skrev 2010-09-20 13:51:57 följande:
Jag är i V.6+1 och ska till bm den 28/9 alltså en månad innan dig typ... Tycker det verkar konstigt med så sen inskrivning. Min blir en vecka sen eftersom bm och jag inte kunde samma tider veckan innan...
är man flerföderska så brukar dom här skriva in en på en tid när man är runt vecka 10, innan dess brukar de inte se någon anledning att skriva in en. Förra gången ringde jag när jag var i vecka 17, haha då fick dom lite panik men kände ingen anledning till att gå dit, känner inte de nu heller egentligen , ska till inskrivningen sen så blir de nog inge mer än 1-2 ggr till fram tills RUL, efter de kommer jag nog inte gå alls dit