• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Bal2

Det är bara galna amerikaner som älskar vapen som säger det där. Så om jag ger ett vapen till en 3 åring och denne skjuter ihjäl sin mamma, då är det inte mitt fel? 

Vad händer om en person inte bråkar, vad händer om en person blir fredlig, vad händer om en person tar ansvar för sina handlingar? Vi lär ju upp våra barn på det viset, att om folk är dumma mot dig, strunta i dem..och här sprider vi avancerade vapen till instabila länder och grupper.

• 1337
    Bal2 skrev 2010-12-03 20:55:04 följande:
    Det är bara galna amerikaner som älskar vapen som säger det där. Så om jag ger ett vapen till en 3 åring och denne skjuter ihjäl sin mamma, då är det inte mitt fel? 

Vad händer om en person inte bråkar, vad händer om en person blir fredlig, vad händer om en person tar ansvar för sina handlingar? Vi lär ju upp våra barn på det viset, att om folk är dumma mot dig, strunta i dem..och här sprider vi avancerade vapen till instabila länder och grupper.
    Nej självklart ska inte en treåring få ha tillgång till skjutvapen.

Vad händer om "Sverige" inte exporterar vapen? Krig upphör inte för att "Sverige" slutar att exportera vapen. Det är de konflikter som leder till krig som måste förebyggas.
  • Bal2
    1337 skrev 2010-12-03 20:59:55 följande:
    Nej självklart ska inte en treåring få ha tillgång till skjutvapen.

Vad händer om "Sverige" inte exporterar vapen? Krig upphör inte för att "Sverige" slutar att exportera vapen. Det är de konflikter som leder till krig som måste förebyggas.
    Om en stat slutar, så har vi i alla fall tagit vårt ansvar. Vi säljer vapen pga två enkla saker
    1. pga att vi tjänar fina pengar på det
    2. vi har en liten inre marknad och behöver sälja vapen för att hålla oss "ajour".

Konflikterna kommer alltid finnas..och vårt stöd till USA och länder som Israel, håller krigets brinnande flamma igång.
    Vill vi få slut på konflikterna måste vi och vår omvärld, EU och USA och FN vara mera konsekventa i vårt bemötande av aggressorer..något som inte kommer ske i första taget.
    Tycker ändå att det är hyckleri att vi talar om fred och samtidigt säljer vapen

• Posh
    Bal2 skrev 2010-12-03 20:55:04 följande:
    Apropå haltande jämförelser eller?
  • Bal2
    Posh skrev 2010-12-03 21:28:58 följande:
    Apropå haltande jämförelser eller?
    På vilket sätt är det haltande jämförelse? Han menar ju att försäljaren av vapen inte bär skulden. Om jag säljer vapen till barnarméer i Afrika, som slåss mot folk som har vapen från 70 eller 60 talet, bär inte jag då ansvar för min handling?
    Om jag säljer vapen till Israel, som redan har ett tekniskt övertag och låter dem slakta palestiner som kastar stenar, är inte jag då ansvarig för detta?
    Om jag säljer avancerade Flygplan till Etiopien medan Eritrea fortfarande använder sina tanks made in Sovjet från 80 talet, är inte jag då ansvarig för denna handling?

Nej du, jämförelsen haltar inte..något annat kanske men inte jämförelsen ;)

• 1337
    Bal2 skrev 2010-12-03 21:16:21 följande:
    Om en stat slutar, så har vi i alla fall tagit vårt ansvar. Vi säljer vapen pga två enkla saker
    1. pga att vi tjänar fina pengar på det
    2. vi har en liten inre marknad och behöver sälja vapen för att hålla oss "ajour".

Konflikterna kommer alltid finnas..och vårt stöd till USA och länder som Israel, håller krigets brinnande flamma igång.
    Vill vi få slut på konflikterna måste vi och vår omvärld, EU och USA och FN vara mera konsekventa i vårt bemötande av aggressorer..något som inte kommer ske i första taget.
    Tycker ändå att det är hyckleri att vi talar om fred och samtidigt säljer vapen
    Jaha och du tror att det finns någon stat som kommer att sluta kriga ifall "Sverige" lägger ner sin vapenexport?
  • Bal2
    1337 skrev 2010-12-03 21:37:28 följande:
    Jaha och du tror att det finns någon stat som kommer att sluta kriga ifall "Sverige" lägger ner sin vapenexport?
    Klart inte..men babysteps ..titta på hur det gick till med minor och klusterbomber..man kommer överens om regler, förbud och vissa stater tog avstånd från dessa hemska vapen..nu är det ett fåtal länder som än idag håller fast vid att använda sig av dessa vapen.
    På samma sätt med kärnvapen osv..det som det krävs är att stater går samman och ställer krav.

• Posh
    Bal2 skrev 2010-12-03 21:33:50 följande:
    På vilket sätt är det haltande jämförelse? Han menar ju att försäljaren av vapen inte bär skulden. Om jag säljer vapen till barnarméer i Afrika, som slåss mot folk som har vapen från 70 eller 60 talet, bär inte jag då ansvar för min handling?
    Om jag säljer vapen till Israel, som redan har ett tekniskt övertag och låter dem slakta palestiner som kastar stenar, är inte jag då ansvarig för detta?
    Om jag säljer avancerade Flygplan till Etiopien medan Eritrea fortfarande använder sina tanks made in Sovjet från 80 talet, är inte jag då ansvarig för denna handling?

Nej du, jämförelsen haltar inte..något annat kanske men inte jämförelsen ;)
    Jämförelsen med Oleg och Igor haltar men inte din med treåringen? Ah....
  • Bal2
    Posh skrev 2010-12-03 21:41:58 följande:
    Jämförelsen med Oleg och Igor haltar men inte din med treåringen? Ah....
    Suck..ja för att ifall han hade sagt om oleg importerade en pistol och sköt igor, då hade hans jämförelse haft lite mera logik i sig..inte att man importerar ett arbetsredskap som senare används som vapen.

Så om jag importerar knark eller exporterar knark, betyder det att jag inte bär skulden för ifall en person tar knarket och dör? Om så är fallet, varför straffas knarklangare? Varför straffas vapenförsäljare?
    Alltså jag måste beklaga, det är inte min logik det är fel på..utan på dig och din förståelse av dem.
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Viktor_Bout

Denne man, sålde vapen..han kommer dömas till hårda straff för det. Varför blir han straffad för samma sak som Sverige och andra länder gör?

Suck.. 
  • Posh
    Bal2 skrev 2010-12-03 21:49:56 följande:
    Suck..ja för att ifall han hade sagt om oleg importerade en pistol och sköt igor, då hade hans jämförelse haft lite mera logik i sig..inte att man importerar ett arbetsredskap som senare används som vapen.

Så om jag importerar knark eller exporterar knark, betyder det att jag inte bär skulden för ifall en person tar knarket och dör? Om så är fallet, varför straffas knarklangare? Varför straffas vapenförsäljare?
    Alltså jag måste beklaga, det är inte min logik det är fel på..utan på dig och din förståelse av dem.
    sv.wikipedia.org/wiki/Viktor_Bout

Denne man, sålde vapen..han kommer dömas till hårda straff för det. Varför blir han straffad för samma sak som Sverige och andra länder gör?

Suck.. 
    Vem är "han"?

Jag tycker inte det var en särskilt konstig jämförelse 1337 gjorde, du vet väl ändå att vapen med syftet att ta livet av någon inte är de enda tillhyggen som faktiskt gör det?
    Vilka ska vi skylla på i Sverige? Vilket land exporterar knivar till oss egentligen?

Nej vilken dum diskussion. Om du exporterar knark är du skyldig till knarkexport. Om någon idiot använder ditt knark och dör på kuppen kan du påverka hur?

Vissa kommer alltid vilja tycka att Sverige gör fel, men för all del tyck det. Jag vet bara inte vad man får ut av att försöka sluta ta in någon annan information bara för det.

Antar att du är lika mycket emot vår närvaro i Afghanistan?