• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Afrodisiac
    oOHalalOo skrev 2010-11-28 10:05:06 följande:
    Nej var skrev jag att man ska bomba Sverige? Jag skrev däremot att Sverige bidrar till att männsikor mördas i länger långt borta, för att man tillverkar vapen. Det är inte speciellt snyggt, nej. Frågan man kan ställa sig, varför är det viktigare med att tjäna pengar än att rädda liv? Jag trycker man ska våga ställa den frågan, om man har valt att tillverka vapen.
    Jag har aldrig påstått att du har skrivit att man ska bomba Sverige. Men du spann vidare på Amatullahs påståenden, vilket antyder att du är inne på samma spår som Amatullah.

Ja, varför är det viktigare att tjäna pengar än att rädda liv? För att politiker endast intresserar sig för pengar? Vänd även frågan till de inhemska människorna som köper svenska vapen för att tjäna egna syften...

De saker du skriver, antyder också att jag inte kan se nyanser, eller se ur andra perspektiv. Men tyvärr är inte fallet så. Vad jag dock saknar från din sida är just nyans, men istället uppvisar du endast ensidigt perspektiv där du helt förbiser alla parter som är delaktiga i den fråga du själv ställde.
  • Afrodisiac
    oOHalalOo skrev 2010-11-28 10:09:39 följande:
    Ja vi får läsa även det. Vilket är lika fel det. Det spelar ingen roll om terror och hot och våld begås av svensk polis som tränger sig in i ett familjehem och skrämmer livet ur familjen och kanske ger barnen men för livet, eller om det är personer som inte står ut med eller klarar av att andra människor har andra åsikter än de har själva och uttrycker den dessutom.

Jag vet inte varför du verkar anta att jag står bakom 'död åt alla som inte är muslimer och på dem bara' när jag aldrig har uttryckt en sådan åsikt. Kanske du ska ta och läsa vad jag har skrivit om det istället eller kanske hellre fråga mig vad jag tycker och inte komma med något som går att uppfatta som påståenden som t.ex. här där du skriver 'inser du det'? Det känns rent av förolämpande att läsa det.

Försök att se också muslimer som individer, som inte alla ser på ting på samma sätt. Då kan vi få ut något av diskussionerna.
    Det är så roligt...

Har du sett mig i andra trådar? Var god och gör detta och sen skriv din sista mening...

Som jag påstod tidigare så ser du mig som de vanliga xenofoberna, men så är icke fallet. Jag riktar mig in på fanatism och då skonar jag ingen, inte ens muslimer.
  • Posh
    Afrodisiac skrev 2010-11-28 21:17:57 följande:
    Jag har aldrig påstått att du har skrivit att man ska bomba Sverige. Men du spann vidare på Amatullahs påståenden, vilket antyder att du är inne på samma spår som Amatullah.

Ja, varför är det viktigare att tjäna pengar än att rädda liv? För att politiker endast intresserar sig för pengar? Vänd även frågan till de inhemska människorna som köper svenska vapen för att tjäna egna syften...

De saker du skriver, antyder också att jag inte kan se nyanser, eller se ur andra perspektiv. Men tyvärr är inte fallet så. Vad jag dock saknar från din sida är just nyans, men istället uppvisar du endast ensidigt perspektiv där du helt förbiser alla parter som är delaktiga i den fråga du själv ställde.
    Det här är ganska typiskt. Jag noterar att man ofta gör så här i de här diskussionerna, det är nästan en magisk gruppdynamik.
    Amatullah sitter och roar sig med att framstå hotfull och tycka det är helt ok att framstå hotfull när det påpekas, agera nedvärderande mot lagar och individer och etc etc.
    Men det är bara att utgå från att hon är snäll och har goda intentioner, spinna vidare på hennes åsikter och sälla sig till hennes åsiktsida.
    Bre på lite extra om hur stackars barn skulle bli uppslitna ur sina sängar av den dumma polisen pga de som ifrågasätter Amatullahs inlägg.
    Det är bara för mycket. Nu handlade ju er diskussion om vapenexport, tillverkning etc så det blev väl inte lika olyckligt just där men det är verkligen galet om man tror man måste klappa någon på ryggen bara för att man tillhör samma religion.
  • 1337
    oOHalalOo skrev 2010-11-28 10:05:06 följande:
    Nej var skrev jag att man ska bomba Sverige? Jag skrev däremot att Sverige bidrar till att männsikor mördas i länger långt borta, för att man tillverkar vapen. Det är inte speciellt snyggt, nej. Frågan man kan ställa sig, varför är det viktigare med att tjäna pengar än att rädda liv? Jag trycker man ska våga ställa den frågan, om man har valt att tillverka vapen.
    Sverige tillverkar inga vapen. Men det finns företag i Sverige som gör det. Vad skulle hända om företag i Sverige inte exporterade vapen? Fred på jorden?
  • Afrodisiac
    Posh skrev 2010-11-29 12:39:45 följande:
    Det här är ganska typiskt. Jag noterar att man ofta gör så här i de här diskussionerna, det är nästan en magisk gruppdynamik.
    Amatullah sitter och roar sig med att framstå hotfull och tycka det är helt ok att framstå hotfull när det påpekas, agera nedvärderande mot lagar och individer och etc etc.
    Men det är bara att utgå från att hon är snäll och har goda intentioner, spinna vidare på hennes åsikter och sälla sig till hennes åsiktsida.
    Bre på lite extra om hur stackars barn skulle bli uppslitna ur sina sängar av den dumma polisen pga de som ifrågasätter Amatullahs inlägg.
    Det är bara för mycket. Nu handlade ju er diskussion om vapenexport, tillverkning etc så det blev väl inte lika olyckligt just där men det är verkligen galet om man tror man måste klappa någon på ryggen bara för att man tillhör samma religion.
    Exakt!
  • Afrodisiac
    1337 skrev 2010-11-29 22:21:58 följande:
    Sverige tillverkar inga vapen. Men det finns företag i Sverige som gör det. Vad skulle hända om företag i Sverige inte exporterade vapen? Fred på jorden?
    I och för sig. Bättre sätt att framställa det på. Det gör att jag som oskyldig inte blir inblandad i vapenaffärerna...
  • oOHalalOo
    Afrodisiac skrev 2010-11-28 21:17:57 följande:

Nej jag är inte inne på att bomba någon eller något.

Som sagt, då är vi överens om att det verkar vara viktigare att ta liv än rädda dem. Iom att Sverige ställer upp att både tillverka och exportera vapen. För att tjäna pengar.

Du får gärna mer pinpointa vad det är du saknar i resonemanget, du skrev lite diffust så lite svårt att hitta rätt då.
  • oOHalalOo
    1337 skrev 2010-11-29 22:21:58 följande:
    Det är ett svensk företag och jag antar att staten tillåter det företaget att tillverka vapen? Så visst kan man se det som att Sverige som land, stödjer tillverkningen?

Sverige har alltid sagt sig vara 'neutrala'. Då borde man inte tillverka vapen om man vill hålla det ryktet. Det är i alla fall min uppfattning.
  • oOHalalOo
    Afrodisiac skrev 2010-11-29 23:18:13 följande:
    I och för sig. Bättre sätt att framställa det på. Det gör att jag som oskyldig inte blir inblandad i vapenaffärerna...
    Det är ju lite intressant. Varför går det inte att på samma sätt omsätta det till 'muslimer'? Dvs varför anses muslimer kollektivt vara skyldiga när ett fåtal extrema grupper eller människor utför handlingar som tar andras liv genom att bomba dem sönder och samman? Då räknas det tydligen tvärtom. Är inte det lite 'lustigt'`?
  • 1337
    oOHalalOo skrev 2010-11-30 06:08:20 följande:
    Det är ett svensk företag och jag antar att staten tillåter det företaget att tillverka vapen? Så visst kan man se det som att Sverige som land, stödjer tillverkningen?

Sverige har alltid sagt sig vara 'neutrala'. Då borde man inte tillverka vapen om man vill hålla det ryktet. Det är i alla fall min uppfattning.
    Du skrev att "Sverige" bidrar till att folk i länder långt borta mördas, och att det skulle vara viktigare för " Sverige" att tjäna pengar än att rädda liv. Min fråga som du inte svarade på var då vad som händer om "Sverige" slutar exportera vapen? Vilka liv menar du skulle räddas då? Och vad menar du med "Sverige"?