• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • oOHalalOo
    Joppis skrev 2010-11-25 09:18:59 följande:
    Troligen är det oftast helt befogat att ni får polishundar efter er såklart.
    Varför det? Varför ska jag få en polishund efter mig? Förklara.
  • oOHalalOo
    I Blackrose I skrev 2010-11-25 11:13:51 följande:
    Amatullah

Vill du vara vänlig och förklara en sak för mig? Varför känner sig muslimer "hotade" av hundar? Vad är det med just hundar som tar emot så himla mycket? Varför just hund av alla dessa tusentals djur? Vad är det med hund som är så "smutsig" och "illa"?

Ja, jag har märkt hur samhället (Europa) har förändrats när det kommer till muslimer men tror du hatet blir mindre om ni förklarar krig?!
    Jag kan svara på din fråga.

Jag känner mig inte alls hotad av hundar. Däremot tycker jag folk som har hundar och inte har dem kopplade bland folk, bryter mot lagen. Jag vet inte varför de inte följer lagen? Det har ju dock hänt en del 'incidenter' med hundar som biter och skadar och ja även dödar t.ex. barn, så visst kan man åtminstone kräva att hundägare håller sina hundar kopplade, när det finns folk i närheten? Jag har sett en och annan som har lös hund men som kopplar den när de ser någon komma, och de är all heder värda. Då respekterar man både andra människor och visar hunden också vad som gäller. Men tyvärr handlar inte alla hundägare så respektfullt.

Hundar är alltså i sig inte smutsiga och illa, utan det kan vara deras ägare som är det, som inte vet hur man ska uppföra sig när man har hund.

Inte har jag förklarat krig heller.

Så nu har jag besvarat dina två frågor.
  • oOHalalOo
    Posh skrev 2010-11-25 12:05:49 följande:
    Consider it done
    Dår får man i Metro kanske snart läsa - återigen - om en familj vars lägenhet invaderas av poliser som drar upp barnen ur sängarna och skrämmer vettet ur dem och för med sig en oskyldig person för förhör?

Då vet vi ju vem som anmält, den här gången. ..
  • 3barnmama
    oOHalalOo skrev 2010-11-27 08:02:35 följande:
    Du lyssnade inte ens på vad Amatullah skrev i det tidigare inlägget. Du och andra försöker kalla henne våldsam för hon är djupt troende. Medan hon säger det som de flesta muslimer, inklusive mig säger, nämligen att bomba folk hit och dit inte är en del av Islams läror.

Däremot håller jag inte med om 'USA får skylla sig själv' för det är inte folket man kan vända sin ilska emot. Orättvisor kan inte raderas ut för att man bombar hur som helst. De som säger sig vara intelligenta och 'kan tänka' måste använda de resurserna för att kunna skapa stabilitet i världen. Att hämnas är inte vägen att gå. Och det går both ways btw.
    jag håller med dig
  • Posh
    oOHalalOo skrev 2010-11-27 08:13:07 följande:
    Dår får man i Metro kanske snart läsa - återigen - om en familj vars lägenhet invaderas av poliser som drar upp barnen ur sängarna och skrämmer vettet ur dem och för med sig en oskyldig person för förhör?

Jag tror inte du har hängt med Halal, och jag tror att du har en oerhört naiv syn på dina "medmuslimer". Det är bara korkat att förneka förekomsten av våldsamma människor.
    TS är uppenbarligen en våldsam person som inte drar sig för att mordhota folk och se ner på andra etniciteter ( i andra sammanhang skulle det kallas rasism eller möjligtvis främlingsfientlighet )
    Jag har tyvärr ingen möjlighet att anmäla TS, hur menar du att jag skulle vara orsaken till att en familj invaderas av polis och rycker upp barn ur sina sängar?

Försvarar du mordhot och rasism?
  • oOHalalOo
    Posh skrev 2010-11-27 10:43:59 följande:
    Jag tror inte du har hängt med Halal, och jag tror att du har en oerhört naiv syn på dina "medmuslimer". Det är bara korkat att förneka förekomsten av våldsamma människor.
    TS är uppenbarligen en våldsam person som inte drar sig för att mordhota folk och se ner på andra etniciteter ( i andra sammanhang skulle det kallas rasism eller möjligtvis främlingsfientlighet )
    Jag har tyvärr ingen möjlighet att anmäla TS, hur menar du att jag skulle vara orsaken till att en familj invaderas av polis och rycker upp barn ur sina sängar?

Försvarar du mordhot och rasism?
    Var har jag då förnekat förekomsten av att det finns en del människor som är våldsamma och utför våldsamma handlingar? Var? Svara på det först före du har så bråttom att häva ur dig saker och ting.

Jag har sett båda sidor representerade och ingen av er var speciellt vänlig och respektfull. Så du kan knappast bara skylla på TS. Ni var en hel hop som gaddade samman er också. Nu är jag inte lika intresserad av att anmäla inlägg som tydligen andra är, där jag fått inlägg raderat som långt ifrån saknade den 'klass' när i jämförelse med en del av de inlägg som skrevs igår i den här tråden. Men det kanske beror på att jag inte är lika snar att anmäla så fort jag ser något negativt skrivas om det som jag skriver? Nåväl det var OT, men måste sägas.

Personligen är jag emot mordhot, för tycker det är ovärdigt människor att hålla på så. Håller man på med sånt så anser jag man inte kan resonera med förnuftet och sin intelligens.

Så varför tror du att jag skulle försvara mordhot och rasism? Varför antyder du med din fråga att så skulle vara fallet?
  • Afrodisiac
    oOHalalOo skrev 2010-11-27 07:54:59 följande:
     Det är det inte, men bidrar ju till att det är möjligt så att säga. Det är ofrånkomligt.
    Ja, när landet säljer vapen. Innebär det att man ska bomba Sverige eller förklara krig? De krigande länderna VILL ha vapen. Det är först och främst DE som är ansvariga för krigen som pågår. Länder som säljer vapen (däribland Sverige) drar nytta av krigen. Fult, ja, men ansvarig, nej.
  • Afrodisiac
    oOHalalOo skrev 2010-11-27 08:13:07 följande:

Samtidigt som man får läsa om dödshot (av islamistiska fanatiker) riktade mot människor som inte räds yttrandefriheten...

Som sagt, med frihet kommer ansvar. Men att kritisera en religion ska inte resultera i död. Inser du det?
  • Trötter
    MiScHoOo skrev 2010-11-27 01:46:43 följande:
    det jag pratade om sena kvällar, tillbaka till förtryck, misshandel så har det inget med religion att göra, det är människan i sig. Man ska vara en bra muslim med bra förbild. Jag menade inte att trycka ner eller tro att jag är bättre än någon annan. Jag menade om sena kvällar, om tjejerna inte gick ensama på kvällerna, blir fulla och inte klarar av att försvagar sig, du tycker det är en frihet jag tycker det är en trygghet att vi inte utsätter oss för något. I Koranen finns det massa trygghet och förebyggande syfte. Jag tycker om alla svenskar och angriper ingen för sin tro eller åsikter Och era frihet men vi måste sluta med att lägga religion i allt.
    WTF. Om en kvinna blir våldtagen, kristen eller muslim eller ateist, dag eller nattetid, så är det för helvete inte HENNES fel!!! Det är mannen som våldtar! Därmed basta! Oavsett hans religiösa tillhörighet eller annat oviktigt skit. den man som våldtar frågar inte tjejen först vilken religion hon bekänner sig till, och om du inte var informerad om det så sker det våldtäkter alla tider på dygnet!
  • MiScHoOo

Nu missuppfattar ni mig, eller jag har svårt att förmedla vad att jag har att säga angående våldtäkt. Ni ska inte ta ordet utan meningen. Det är hemskt att bli det och önskar ingen i hela världen att bli det. Nu pratade jag om en "normal" muslimsk kvinna som avstår att gå ut sena kvällar, så som på disco osv. En trygghet som finns inom vår religion. Det är inte kvinnornas fel, det är fel på några män, men varför ska jag utsätta mig för det? Om jag nu absolut måste gå ska kan några hjälpa mig fram och tillbaka. Och om ni nu inte fattar vad jag menar så ger jag upp. Jag hångar ingen som har blivit det eller önskar ingen heller, men många uttsätter sig för fara. Gå i grupper istället.