• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Afrodisiac
    amatullah skrev 2010-11-25 12:22:09 följande:
    Ljug inte . Man kan acceptera Islam , eller bo kvar i shariia stat som icke troende men betala en viss skatt  eller kriga .

Ni kan spela hur mycket ni vill att ni är fredliga men ändå svensk vapen dödar oskyldiga och svenska soldater  skjuter på muslimer i Afganistan  pga " självförsvar "  på Afganistans territorium som occupations makt
    Det finns inga lögner i detta.

Klart jag är fredlig. Till skillnad från dig har jag aldrig mordhotat eller hotat överhuvudtaget.

Jag har aldrig använt vapen, dödat oskyldiga eller skjutit på någon muslim. Dig skulle jag inte lita ett enda dugg på om du hade vapen i din hand då du öppet har hotat folk till livet.  
  • Afrodisiac
    BigDaddy skrev 2010-11-25 12:59:23 följande:
    Men alltså gör ni inte lite väl stor sak genom att ge luft åt sådana som den förvirrade damen i Argos video? Jag kan räkna upp ett antal ska vi säga excentriska människor som hävdar allt möjligt

Jag såg lite av vad de skrev till Lars Vilks. "Jag ska inshallah slakta dig och, du är en gris". Jag vet inte varför men jag började garva. Jag menar den som skrivit det är ju inte riktigt klok. Det låter som ett skämt. Men som sagt det finns flera nötter som säger de mest outrageous of things. Vi hade ju en här för inte allt för länge sedan, Islandia kallade sig postaren. Jag har i mina dar inte läst värre smörja i hela mitt liv. Inte på svenska i alla fall. Väl strukturerat dock och med mycket god svenska. Men man ska inte ge sådana nutcases luft liksom. Det blir så oproportionellt då. Förstår ni? De lever ju på att folk ägnar dem tid och tanke. När vi ignorerar dem så blir det så till slut att de måste göra något drastiskt för att överhuvudtaget få det de egentligen behöver. Vilket inte är frälsning eller fred eller ett närmande med Gud. Nej. Det är uppmärksamhet de behöver och vill ha. Inget mer.

Jag får dock vibben av den här tråden att TS inte är på riktigt utan en provokatör som är ämnad att elda på fördomar om muslimer och framförallt just den om att de är en "femte kolonn". Postaren gör hela tiden påståenden om hur väl denne känner om svenskarna men! och så följer en harrang. Jag vet inte. Jag köper inte det här riktigt än. Det är för stereotypt.
    Islandia? Nu blev jag nyfiken...
  • MiScHoOo

Jag fattar inte varför ni ska alltid ta in religion i alla dessa trådar...

Jag är muslim elhamdolillah. kanske svag att ta på mig slöja... Jag ber elhamdolillah, lever bland svenskar, jobbar osv.
    Min religion är min frihet, Jag försöker att tolka min religion till svenska folket på ett väldigt enkelt sätt som tex varför vi fastar. Ett väldigt enkelt svar förutom hela historien med profeten mohammad så är det för att vi ska känna med folk som svälter. En månad av 12 månader kan vi uppleva en liten känsla vad dem lever år in och år ut. Detta är ett ex och jag har fått kommentarer att det är stark av oss som tänker på dem, även muslimer gör fel. Jag borde tänka på dem dygnet runt och inte en månad men livet går fort och man glömmer och ramadan kommer och samma vissa igen, vi borde förbättra oss.

Jag är stolt för min religion elhamdolillah, vi lever i sverige, man ska rösta inom islam, man ska bli advokat, polis. Man ska leva efter lagar i det land man befinner sig i. Man ska vissa det bästa med islam, men tyvärr många idoter som tar nytta av det. Det senaste hedersmordet, där syskonen tar avstånd ifrån pappan och han vill komma undan och lägger det på islam.

Islam är inte vad ni läser om i tidingar, Islam är inte strängt som vissa vill förklara. Min religion är enkel och att man ska följa lagen så gott det går. Ska ta ett annat ex. Kanske ni svenskar säger frihet, men min religion säger trygghet. Hur många tjejer som har blivit våldtagna sena kvällar, varför har ingen muslimsk kvinna blivit det. Nej, vi vågar anmäla om det skulle hända, men nej vi går inte ut sena kvällar, vi ligger troligtvis i sängarna då.

De som står i koranen är en vägledning genom livet, ett sätt att leva. Angående terrorister, så läste jag någonstans att dessa tolkar det som dem vill, vänder koranen till jehad och våld, det är deras vinning. Islam är mycket fin religion och många svenskar har blivit muslimer och lever till och med bättre än mig.

Sluta upp med alla dessa trådar, er religion är ert och min religion är min. Ett litet ord blir fel och vi ger ett fel budskap av vår religion. Nu har alla get olika åsikter, vet ni varför?! Vi kommer ifrån olika håll där vi tolkar islam olika och detsamma gäller kultur.

Sina folk vissa vill smutskasta oss, vill trycka ner oss för att dem tror att dem vet bättre. Vi bidrar med detta om vi håller på att lägga in sådana inlägg

• Afrodisiac
    MiScHoOo skrev 2010-11-27 00:28:07 följande:

Jag fattar inte varför ni ska alltid ta in religion i alla dessa trådar...

Jag är muslim elhamdolillah. kanske svag att ta på mig slöja... Jag ber elhamdolillah, lever bland svenskar, jobbar osv.
    Min religion är min frihet, Jag försöker att tolka min religion till svenska folket på ett väldigt enkelt sätt som tex varför vi fastar. Ett väldigt enkelt svar förutom hela historien med profeten mohammad så är det för att vi ska känna med folk som svälter. En månad av 12 månader kan vi uppleva en liten känsla vad dem lever år in och år ut. Detta är ett ex och jag har fått kommentarer att det är stark av oss som tänker på dem, även muslimer gör fel. Jag borde tänka på dem dygnet runt och inte en månad men livet går fort och man glömmer och ramadan kommer och samma vissa igen, vi borde förbättra oss.

Jag är stolt för min religion elhamdolillah, vi lever i sverige, man ska rösta inom islam, man ska bli advokat, polis. Man ska leva efter lagar i det land man befinner sig i. Man ska vissa det bästa med islam, men tyvärr många idoter som tar nytta av det. Det senaste hedersmordet, där syskonen tar avstånd ifrån pappan och han vill komma undan och lägger det på islam.

Islam är inte vad ni läser om i tidingar, Islam är inte strängt som vissa vill förklara. Min religion är enkel och att man ska följa lagen så gott det går. Ska ta ett annat ex. Kanske ni svenskar säger frihet, men min religion säger trygghet. Hur många tjejer som har blivit våldtagna sena kvällar, varför har ingen muslimsk kvinna blivit det. Nej, vi vågar anmäla om det skulle hända, men nej vi går inte ut sena kvällar, vi ligger troligtvis i sängarna då.

De som står i koranen är en vägledning genom livet, ett sätt att leva. Angående terrorister, så läste jag någonstans att dessa tolkar det som dem vill, vänder koranen till jehad och våld, det är deras vinning. Islam är mycket fin religion och många svenskar har blivit muslimer och lever till och med bättre än mig.

Sluta upp med alla dessa trådar, er religion är ert och min religion är min. Ett litet ord blir fel och vi ger ett fel budskap av vår religion. Nu har alla get olika åsikter, vet ni varför?! Vi kommer ifrån olika håll där vi tolkar islam olika och detsamma gäller kultur.

Sina folk vissa vill smutskasta oss, vill trycka ner oss för att dem tror att dem vet bättre. Vi bidrar med detta om vi håller på att lägga in sådana inlägg

Håller med i mycket förutom det du skrev i mitten som är ren bullshit. Har markerat den delen. Du menar alltså att icke-muslimska kvinnor blir våldtagna för att de går ut sena kvällar (för att de är icke-muslimska)...Jag vill påstå att muslimska kvinnor också råkar ut för våldtäkt och förtryck. Kan du säga emot det?

Fan, jag börjar få intrycket att det inte spelar roll om man är en "bra" muslim eller om man är en fanatisk muslim...Du ser ner på icke-muslimer och muslimers levnadssätt, skyller allt vi råkar ut för på vår tro/avsaknad av tro trots att du inte vill bli förknippad med en fanatiker och framställer dig själv som god. Kanske är inte religion det rätta för er, utan utbildning, helst inom sociologi/socialantropologi och liknande...
  • MiScHoOo

det jag pratade om sena kvällar, tillbaka till förtryck, misshandel så har det inget med religion att göra, det är människan i sig. Man ska vara en bra muslim med bra förbild. Jag menade inte att trycka ner eller tro att jag är bättre än någon annan. Jag menade om sena kvällar, om tjejerna inte gick ensama på kvällerna, blir fulla och inte klarar av att försvagar sig, du tycker det är en frihet jag tycker det är en trygghet att vi inte utsätter oss för något. I Koranen finns det massa trygghet och förebyggande syfte. Jag tycker om alla svenskar och angriper ingen för sin tro eller åsikter Och era frihet men vi måste sluta med att lägga religion i allt.

• oOHalalOo
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-24 15:49:28 följande:
    För att göra det lättare för att förstå ordet så är jag kafir i kristendomen och judendomen. Jag är kafir i mördandet av oskyldiga, kafir i lögner, kafir i ränta, kafir i alkohol, kafir i hyckleri ... Jag är i detta fall en stolt kafir i dessa ting. 
    Bra förklarat.
  • oOHalalOo
    Afrodisiac skrev 2010-11-24 15:53:36 följande:
    Hursomhelst är det inte Sverige som bombar eller krigar i arabländerna och Afghanistan...
     Det är det inte, men bidrar ju till att det är möjligt så att säga. Det är ofrånkomligt.
  • oOHalalOo
    Joppis skrev 2010-11-24 17:41:49 följande:

Dom som brinner mest... är dom som är farliga

Islam mördar världen offer... Västerlänningar som västerlänningar. Riktigt otäcka jävlar är dom, dom Islamistika fanatikerna.

Du lyssnade inte ens på vad Amatullah skrev i det tidigare inlägget. Du och andra försöker kalla henne våldsam för hon är djupt troende. Medan hon säger det som de flesta muslimer, inklusive mig säger, nämligen att bomba folk hit och dit inte är en del av Islams läror.

Däremot håller jag inte med om 'USA får skylla sig själv' för det är inte folket man kan vända sin ilska emot. Orättvisor kan inte raderas ut för att man bombar hur som helst. De som säger sig vara intelligenta och 'kan tänka' måste använda de resurserna för att kunna skapa stabilitet i världen. Att hämnas är inte vägen att gå. Och det går both ways btw.
  • oOHalalOo
    Joppis skrev 2010-11-24 18:12:28 följande:
    Vi vet ju både du och jag att Islamister ägnar sig åt detta iaf.
    Ja det förekommer. Men det var ju tal om vad Islam förbjuder?
  • oOHalalOo
    Joppis skrev 2010-11-24 22:36:06 följande:
    Tänk om du får en polishund efter dig... Hur smutsig blir du då?
    Den här tråden har blivit i stort sett oläslig. Ingen sidas kommentarer är mycket värda att läsa.