• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Posh
    Bal2 skrev 2010-12-03 21:49:56 följande:
    Alltså jag måste beklaga, det är inte min logik det är fel på..utan på dig och din förståelse av dem.
    sv.wikipedia.org/wiki/Viktor_Bout
    Jag måste beklaga att du kände dig nödgad att sänka nivån på diskussionen. Vill man för övrigt att någon ska klicka på en länk brukar man tala om varför.
  • 1337
    Bal2 skrev 2010-12-03 21:40:36 följande:
    Klart inte..men babysteps ..titta på hur det gick till med minor och klusterbomber..man kommer överens om regler, förbud och vissa stater tog avstånd från dessa hemska vapen..nu är det ett fåtal länder som än idag håller fast vid att använda sig av dessa vapen.Jamen globala
    På samma sätt med kärnvapen osv..det som det krävs är att stater går samman och ställer krav.
    Men globala nedrustningsavtal är något helt annat än att ett enskilt land ska sluta att exportera vapen för att inte bli utmålat som delansvarigt till att människor mister livet i krig.
  • 1337
    Bal2 skrev 2010-12-03 21:49:56 följande:
    Suck..ja för att ifall han hade sagt om oleg importerade en pistol och sköt igor, då hade hans jämförelse haft lite mera logik i sig..inte att man importerar ett arbetsredskap som senare används som vapen.

Så om jag importerar knark eller exporterar knark, betyder det att jag inte bär skulden för ifall en person tar knarket och dör? Om så är fallet, varför straffas knarklangare? Varför straffas vapenförsäljare?
    Alltså jag måste beklaga, det är inte min logik det är fel på..utan på dig och din förståelse av dem.
    sv.wikipedia.org/wiki/Viktor_Bout

Denne man, sålde vapen..han kommer dömas till hårda straff för det. Varför blir han straffad för samma sak som Sverige och andra länder gör?

Suck.. 
    Hehe. Jag undrar också varför jag blev en man? Apropå att jag skulle vara fördomsfull...:)
  • Bal2
    Posh skrev 2010-12-03 21:56:02 följande:
    Vem är "han"?

Jag tycker inte det var en särskilt konstig jämförelse 1337 gjorde, du vet väl ändå att vapen med syftet att ta livet av någon inte är de enda tillhyggen som faktiskt gör det?
    Vilka ska vi skylla på i Sverige? Vilket land exporterar knivar till oss egentligen?

Nej vilken dum diskussion. Om du exporterar knark är du skyldig till knarkexport. Om någon idiot använder ditt knark och dör på kuppen kan du påverka hur?

Vissa kommer alltid vilja tycka att Sverige gör fel, men för all del tyck det. Jag vet bara inte vad man får ut av att försöka sluta ta in någon annan information bara för det.

Antar att du är lika mycket emot vår närvaro i Afghanistan?
    Alltså jag måste beklaga men du är inte så smart som du tror du är.

Om jag säljer en bil till dig, och jag förväntar mig att du ska köra bilen, då kan jag inte jämföra det med vanliga vapen när du använder bilen för att köra på folk. Om jag säljer en motorsåg till dig, så väntar jag mig ju inte att du ska skära i folk med det, men jag måste väl förvänta mig att du ska döda folk om du köper vapen av mig? Att du inte tycker det är en konstig jämförelse bevisa bara vad jag redan sagt..problemet ligger hos dig inte hos mig ;)

Kul att du undvek frågan om vapenhandlaren ;)
    Kul att du tror det här har med Sverige som land att göra som om man när något slags hat mot det hehe..Säljer jag vapen så måste jag förvänta mig att de används, säljer jag knark, så måste jag förvänta mig att det används, säljer jag en motorsåg, så kan jag inte förvänta mig att det används för att döda..

Jag är emot talibanerna lika mkt som jag är emot att Sverige är en slav till USAs krig i omvärlden..neutrala? hehe..

• Posh
    Bal2 skrev 2010-12-03 22:01:28 följande:
    Alltså jag måste beklaga men du är inte så smart som du tror du är.

Om jag säljer en bil till dig, och jag förväntar mig att du ska köra bilen, då kan jag inte jämföra det med vanliga vapen när du använder bilen för att köra på folk. Om jag säljer en motorsåg till dig, så väntar jag mig ju inte att du ska skära i folk med det, men jag måste väl förvänta mig att du ska döda folk om du köper vapen av mig? Att du inte tycker det är en konstig jämförelse bevisa bara vad jag redan sagt..problemet ligger hos dig inte hos mig ;)

Kul att du undvek frågan om vapenhandlaren ;)
    Kul att du tror det här har med Sverige som land att göra som om man när något slags hat mot det hehe..Säljer jag vapen så måste jag förvänta mig att de används, säljer jag knark, så måste jag förvänta mig att det används, säljer jag en motorsåg, så kan jag inte förvänta mig att det används för att döda..

Jag är emot talibanerna lika mkt som jag är emot att Sverige är en slav till USAs krig i omvärlden..neutrala? hehe..
    Skriv ett nytt inlägg. Ett där du är saklig och inte frångår lite hyfs och stil. Jag kan vänta, så kan vi fortsätta diskussionen sedan.
  • Bal2
    Posh skrev 2010-12-03 22:03:02 följande:
    Skriv ett nytt inlägg. Ett där du är saklig och inte frångår lite hyfs och stil. Jag kan vänta, så kan vi fortsätta diskussionen sedan.
    Man får vad man förtjänar ;) Eller du märker inte av hur du bemöter folk? Då har du fler fel än jag anade :(
    Jag dör inte efter att du erkänner dina misstag och ologiska resonemang..du och jag vet att du har fel, det räcker gott och väl :))) 
  • Posh
    Bal2 skrev 2010-12-03 22:06:34 följande:
    Man får vad man förtjänar ;) Eller du märker inte av hur du bemöter folk? Då har du fler fel än jag anade :(
    Jag dör inte efter att du erkänner dina misstag och ologiska resonemang..du och jag vet att du har fel, det räcker gott och väl :))) 
    Nu har du totalt förlorat mig.

Om jag förtjänar att bli tilltalad på det respektlösa sätt du tilltalat mig måste jag fråga vad som föranlett detta beteende från din sida?
    Jag menar, okej om jag hade kommenterat din fattningsförmåga och snackat om vad du förtjänar så hade jag gladeligen tagit att bli tilltalad på samma vis men nu har jag liksom enbart uttryckt intresse för din jämförelse och din inställning till vapenexporten.

Men ja, alla har väl inte blivit väluppfostrade?
  • Bal2
    Posh skrev 2010-12-03 22:12:20 följande:
    Nu har du totalt förlorat mig.

Om jag förtjänar att bli tilltalad på det respektlösa sätt du tilltalat mig måste jag fråga vad som föranlett detta beteende från din sida?
    Jag menar, okej om jag hade kommenterat din fattningsförmåga och snackat om vad du förtjänar så hade jag gladeligen tagit att bli tilltalad på samma vis men nu har jag liksom enbart uttryckt intresse för din jämförelse och din inställning till vapenexporten.

Men ja, alla har väl inte blivit väluppfostrade?
    Alltså jag har inte talat om din uppfostran, att du nämner din dåliga uppfostran får stå för dig men förstår inte varför du tar upp det? Jag beklagar att du haft en svår barndom :( Men det fixar sig ska du se, jag är här för dig om du behöver stöd och ett lyssnande öra *:)))
  • Posh
    Bal2 skrev 2010-12-03 22:15:22 följande:
    Alltså jag har inte talat om din uppfostran, att du nämner din dåliga uppfostran får stå för dig men förstår inte varför du tar upp det? Jag beklagar att du haft en svår barndom :( Men det fixar sig ska du se, jag är här för dig om du behöver stöd och ett lyssnande öra *:)))
    Oerhört pinsamt. Men okej, bra då vet vi iallafall så här mycket. Då ska jag genast rikta min uppmärksamhet åt annat håll.
  • Bal2
    Posh skrev 2010-12-03 22:18:50 följande:
    Oerhört pinsamt. Men okej, bra då vet vi iallafall så här mycket. Då ska jag genast rikta min uppmärksamhet åt annat håll.
    Thank god..