• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • DubbelAA
    Dansarkicki: Kul o höra av dig! Har tänkt på dig en hel del o undrat hur det gått för er. Skit att det inte har blivit något än!! Har Sahlgrenska någon idé om varför äggen inte klarar upptining? Är ju alltid skönt att få någon slags "förklaring" vid problem.
    Tänker som sagt på dig o mannen o håller tummarna för er!!!
  • Polarlantis

Jojjo: massa styrkekramar till dig! Måste kännas hemskt tomt och hoplöst... Hoppsa ni kommer fram till vad ni vill göra och att det på något vis bir ett barn i erat liv om det är det ni beslutar er för. KRAAAM!!!!!!!!!!!

Anwen: Håller tummarna!!! 

• Anwen

Har Plusat! Skrattande Förra helgen hade jag nästan gett upp, tyckte det var skitjobbigt att leva i ovisshet! ovh inga tecken åt något håll. Valde till sist att tjuvtesta i måndags kväll, och ta mig tusan där gick att ana ett streck! Samtidigt började symtom dyka upp. Onsdag morgon testade jag igen, med synligare och tydligare resultat :). Under veckan har jag haft mycket påtaglig växtvärk! Precis så att jag klarat mig utan värktabletter, men inte långt ifrån! Har sedan i torsdags också varit rapig, lite gasig, hungrig, kissnödig etc. Och idag var det officiell testdag, och fick ett starkt fint streck på testet! Nu är det bekräftat :D. Men det är fortfarande lite svårt att ta in, men känns underbart!
    I torsdags hade maken köpt ett 2-pack nappar istället för blommor SkrattandeHjärta

• Kattflickan

Stort Grattis Anwen! Jojjo: jag hoppas ni landar i äggdonation tillslut. Jag har haft mycket tankar kring det och kände att det var ett bra alternativ för oss. Att du en gång blivit gravid är ett bra tecken på att du skulle vara en bra kandidat för äggdonation. Men ni måste ju först känna om det är rätt för er. Kram Millan

• Saftmedbulle
    Anwen skrev 2013-02-16 09:30:28 följande:
    Har Plusat! Skrattande Förra helgen hade jag nästan gett upp, tyckte det var skitjobbigt att leva i ovisshet! ovh inga tecken åt något håll. Valde till sist att tjuvtesta i måndags kväll, och ta mig tusan där gick att ana ett streck! Samtidigt började symtom dyka upp. Onsdag morgon testade jag igen, med synligare och tydligare resultat :). Under veckan har jag haft mycket påtaglig växtvärk! Precis så att jag klarat mig utan värktabletter, men inte långt ifrån! Har sedan i torsdags också varit rapig, lite gasig, hungrig, kissnödig etc. Och idag var det officiell testdag, och fick ett starkt fint streck på testet! Nu är det bekräftat :D. Men det är fortfarande lite svårt att ta in, men känns underbart!
    I torsdags hade maken köpt ett 2-pack nappar istället för blommor SkrattandeHjärta
    Underbart! Grattis!
  • Gris78

Grattis Anwen!! - Jojjo.... hoppas ni hittar en lösning snart. Jobbigt med allt strul.

• Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2013-02-16 19:44:34 följande:
    Grattis Anwen!! - Jojjo.... hoppas ni hittar en lösning snart. Jobbigt med allt strul.
    Hej Grisen! Long time no see... Allt bra med er?
  • Jojjo77

Anwen - Stort grattis! Så underbart! Jätteglad för er skull!!!  

EGO:
    Mår faktiskt helt okej, Konstigt vad man klarar av. Efterhand blir ju allt vardag och normalt, man har ju liksom inga andra alternativ.

Tack alla snälla ni för fina ord och, nej Smiley, no hard feelings IVF funkar för många, men det hade varit skönt att vara informerad och inställd på att det för väääldigt många inte funkar alls. Precis som man trodde att man skulle kunna bli gravid naturligt och så får man en kalldusch när det inte går, så blir kallduschen ännu kallare när man kvalar in i, vi-kan-inte-ens-hjälpa-er-med-IVF/ICSI-gruppen... Ja, ni som hängt här ett tag förstår nog vad jag menar.

Våra diskussioner går nu runt kring äggdonation. Vi är inte helt där än Kattflickan, men vi har beslutat oss för att påbörja utredning för det. Väntetiden tar vi sen som betänketid. Iband orkar jag tänbka på allt vad det skulleinnebära och känner att det är väl självklart att jag vill, men ibland orkar jag inte tänka så och kommer in på en massa konstiga saker som att jag inte skulle kunna ta till mig det barnet och att jag bara skulle tänka på att barnet inte bär mina gener. Låter helknäppt, jag vet, men tankarna skenar och går inte att kotrollera.

Jaja. Det är livet för oss just nu.

Kram på er! 

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2013-02-18 09:15:02 följande:
    Anwen - Stort grattis! Så underbart! Jätteglad för er skull!!!  

EGO:
    Mår faktiskt helt okej, Konstigt vad man klarar av. Efterhand blir ju allt vardag och normalt, man har ju liksom inga andra alternativ.

Tack alla snälla ni för fina ord och, nej Smiley, no hard feelings IVF funkar för många, men det hade varit skönt att vara informerad och inställd på att det för väääldigt många inte funkar alls. Precis som man trodde att man skulle kunna bli gravid naturligt och så får man en kalldusch när det inte går, så blir kallduschen ännu kallare när man kvalar in i, vi-kan-inte-ens-hjälpa-er-med-IVF/ICSI-gruppen... Ja, ni som hängt här ett tag förstår nog vad jag menar.

Våra diskussioner går nu runt kring äggdonation. Vi är inte helt där än Kattflickan, men vi har beslutat oss för att påbörja utredning för det. Väntetiden tar vi sen som betänketid. Iband orkar jag tänbka på allt vad det skulleinnebära och känner att det är väl självklart att jag vill, men ibland orkar jag inte tänka så och kommer in på en massa konstiga saker som att jag inte skulle kunna ta till mig det barnet och att jag bara skulle tänka på att barnet inte bär mina gener. Låter helknäppt, jag vet, men tankarna skenar och går inte att kotrollera.

Jaja. Det är livet för oss just nu.

Kram på er! 
    Tycker inte alls det låter knäppt, utan helt normalt. Jag tror man behöver gå igenom olika tankefaser för att förbereda sig mentalt och det är bra att ni börjar se på äggdonationsalternativet. Min kompis fick en liten på så vis och ja...hon har ju oxå tänkt runt några varv om man säger så. Pepp! Och kram tillbax!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet