Jojjo77 skrev 2013-02-18 09:15:02 följande:
Anwen - Stort grattis! Så underbart! Jätteglad för er skull!!!
EGO:
Mår faktiskt helt okej, Konstigt vad man klarar av. Efterhand blir ju allt vardag och normalt, man har ju liksom inga andra alternativ.
Tack alla snälla ni för fina ord och, nej Smiley, no hard feelings

IVF funkar för många, men det hade varit skönt att vara informerad och inställd på att det för väääldigt många inte funkar alls. Precis som man trodde att man skulle kunna bli gravid naturligt och så får man en kalldusch när det inte går, så blir kallduschen ännu kallare när man kvalar in i, vi-kan-inte-ens-hjälpa-er-med-IVF/ICSI-gruppen... Ja, ni som hängt här ett tag förstår nog vad jag menar.
Våra diskussioner går nu runt kring äggdonation. Vi är inte helt där än Kattflickan, men vi har beslutat oss för att påbörja utredning för det. Väntetiden tar vi sen som betänketid. Iband orkar jag tänbka på allt vad det skulleinnebära och känner att det är väl självklart att jag vill, men ibland orkar jag inte tänka så och kommer in på en massa konstiga saker som att jag inte skulle kunna ta till mig det barnet och att jag bara skulle tänka på att barnet inte bär mina gener. Låter helknäppt, jag vet, men tankarna skenar och går inte att kotrollera.
Jaja. Det är livet för oss just nu.
Kram på er!
Tycker inte alls det låter knäppt, utan helt normalt. Jag tror man behöver gå igenom olika tankefaser för att förbereda sig mentalt och det är bra att ni börjar se på äggdonationsalternativet. Min kompis fick en liten på så vis och ja...hon har ju oxå tänkt runt några varv om man säger så. Pepp! Och kram tillbax!