Japp, då var skendräktigheten ett faktum, mensen kom nu på fm
trodde jag klarat mig idag då den inte kom på morgonen som den brukar. Tråkigt. Men jag får trösta mig med att mensen kom på rätt dag, så då är den ju regelbunden. Plus att jag i helgen får dricka vin på festen. Man måste ju plocka fram det positiva
När det gäller alkoholdiskussionen så tror jag som mallanis att det är bra om man inte hänger upp hela sitt liv på ÄL och BIM (det blir ju lätt så...). Man behöver ju inte dricka mängder, men ett glas vin här eller där tycker jag inte spelar någon roll. Den dagen man får ett plus på stickan anser jag dock att det är nolltolernas när det gäller alkohol och tobak.
De i min familj och närhet vet att vi försöker, jag är ganska öppen med sånt, mest p g a att jag känner att det blir jobbigare om det är så att det inte vill ta sig alls eller att man får ett missfall. Då vet folk om i vilken situation man befinner sig och kan ta hänsyn till det. Tycker också att jag slipper tjat som "när ska ni skaffa barn" när de vet att man försöker, då verkar det helt plötsligt inte lika intressant.
Har tagit bort mig från novemberlistan och lagt till mig i decemberlistan. Nu är det bara att plocka fram ÄL-stickorna igen och förbereda mannen på att det blir mycket åka av även denna månad
BIM - Vi som längtar efter första barnet
NOVEMBER
12 -- The blonde one ÄL 15 okt (6e försöket..)
16 -- Fru KM ÄL ~2 nov (försök nr 2)
27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3)
27 -- Millan75 ÄL ca 11 nov (försök nr 1 )
30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
DECEMBER 
X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
1 -- essalady ÄL 16 nov (4:e försöket)
2 -- emmafemma ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
7 -- Sanna77 ÄL 25 nov (försök nr 3)
~8 -- MariaF79 ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)
~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
16-- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
16-- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
17-18 Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
23 Jojjo55 ÄL-- 9 dec (2:a försöket)
27 -- Astrogirl ÄL 13 dec (försök nr 11)
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 
Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)