• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Gris78

CajsaK - ska du inte prova stickor då, tror att det flesta har lärt sig på det sättet när de har ÄL eller få ett bättre hum om när det är ÄL-dax.

Det var någon som frågade om när test och jag kommer att tålmodigt vänta tills BIM har passerats. Lite osäker på när det är.  helgen alt måndag kanske om man ska räkna med 14 dagar efter ÄL.

Min myssnubbe sa just att han tyckte att det räcker nu dvs att han orkar inte vänta längre. Jag hoppas att han här rätt och vi "går i mål strax" 

Millan - hur planerar du att gör med ev testing?? 

• Kattflickan
    Gris78 skrev 2010-11-25 21:47:22 följande:

Millan - hur planerar du att gör med ev testing?? 
    Som sagt, jag funderar på att tjuvstarta imorgon, på dag 28, istället för 29. Fast det vore väl bättre att åtminstone härda ut till BIM (lördag).

Hoppas också att ni ska gå i mål snart! Vore kul med dubbelplus!

Millan 
  • Polarlantis
    änglabitch skrev 2010-11-25 20:59:20 följande:

Hejsan!
    Hoppar gärna in här, snubblade över tråden och kände-vad skönt-fler än jag!
    Är 33 och har (ganska) nyss börjat höra dom berömda biologiska klockorna,och insett att om man ska ha barn får man nog vara redo nu, det är nog dax.Och plötsligt är det inte annat än bebis, barbapappa och spjälsäng i huvet!
    Märkligt! Men rätt skönt, då kanske man är hyfsat normal iallafall
    Känns lite som ALLA andra har barn och ser mig som ett hopplöst fall som inte fattat att vad livet går ut på.
    Hade, vad jag tror, ÄL i måndags ( och sex oxå ) så jag har BIM runt 6 Dec.

Visst är det helt galet hur klockan plötsligt inte har snoozefunktion längre? Innan kunde det hoppa upp en tanke ngn gång och så snoozade jag bara bort den...men nu? HÄNDER INGENTING när jag försöker...bara bäbis i skallen :) Lycka till!
  • Gris78
    änglabitch skrev 2010-11-25 21:26:03 följande:
    Jag vill gärna vara med på listan om någon snäll vill lägga till mig, ursäkta, jag är lite trög och fattar inte hur man gör! :-O
    Bim 6 Dec, 2:a försöket
    Jag är oxå trög men de är väldigt snälla i den här tråden...
  • Gris78

Häller med Milla dubbel vore kul. 
    Jojjo55 - vad synd, hoppas på december...

Jag har drömt om barn i alla möjliga former titt som tätt den senaste tiden.  Sovit rätt dåligt oxå men det tror jag beror på andra detaljer..

Hmm menscheck dax.... 

• lillamillan
    Irmeline skrev 2010-11-25 19:29:08 följande:
    Spännande!

Tror att the blonde one och fru KM lämnat tråden, så kanske dags att ta bort dem ur listan?

Hoppas på många novemberplus!

Läste förresten nyss i en tråd att BM sagt till en tjej att ligga kvar 30 min efteråt, har ni hört det/gjort det?
    Sist jag hade sex så reste jag mig direkt och kändes som om jag fångade hela satsen i handen (ursäkta detaljerna). Kanske ska börja ligga kvar om det inte tar sig denna månad..
    Jag brukar oxå ligga kvar på rygg för att det inte ska rinna ut direkt. Men har läst att numera så säger de att det inte spelar någon roll om man ligger med benen i luften eller går upp direkt, ska tydligen inte ha visat på någon ökning av graviditeter i studier. Men dumt att chansa ju, rinner det inte ut kanske några fler hinner simma upp eller vad tror ni.
  • Gris78

Flickor, jag har ÄL smetkänningar!! - kan ju inte ha ÄL nu heller, en ÄL per månad eller hur??  :)

Någon mer i samma sits? ......................................................pleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeease 

• mallanis

Irmelie- Intressant länk! Men den dissade min tempmetod.....*helt förkrossad*. Fast jag har ju samtidigt äl stickat och registerat flytningarna så jag känner mig hyfsat lugn...
    Jo jag har har hört att man ska ligga kvar i 30 minuter, har också hört att man ska lyfta rumpan och cykla med benen i luften.... det gör iaf det hela lite roligare ...Hhahhah. Ska vi sova efter sex så har jag legat kvar men ska vi göra något annat så har jag legat kvar 5-10 minuter.... Men det rekomenderas inte för dem som har lätt att få urinvägsinfektion.

Jag har tänkt att det kan ju inte skada men vet inte om det finns fakta för att  funkar heller...min bm trodde inte på det!

Gris- Sexa på man kan få mer än en ÄL per månad!!!!  Men du väntade på BIM? hihhi kan det inte vara gravflytningar då? ;) kultingdags?

Kul med ni nya - Välkomna!!! Kul med fler som tänker som jag....barn...ja det kanske kan vara trevligt nån gång.......sen blir man som besatt!

Tredje gången gillt!?
  • Irmeline
    Gris78 skrev 2010-11-25 22:16:31 följande:
    Flickor, jag har ÄL smetkänningar!! - kan ju inte ha ÄL nu heller, en ÄL per månad eller hur??  :)

Någon mer i samma sits? .................................................. ....pleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeease 
    Läste att man bara kan få två ÄL inom 24h från varandra, sen måste man ha mens innan nästa (stog på länken jag skickade).
    Jag tror det är gravflytning Flört
  • Jojjo77
    Gris78 skrev 2010-11-25 22:09:50 följande:
    Häller med Milla dubbel vore kul. 
    Jojjo55 - vad synd, hoppas på december...

Jag har drömt om barn i alla möjliga former titt som tätt den senaste tiden.  Sovit rätt dåligt oxå men det tror jag beror på andra detaljer..

Hmm menscheck dax.... 
    Håller på er nu tjejer!!! Alla mina knäppsymptom var bara mesnsymptom, yrsel, illamående, ömma bröst, dålig sömn, bebisdrömmar, you name it. Kan inte kroppen skilja på gravi/ickegravidsymptom, skulle vara lättare då Nu ska jag försöka ockupera mig med en massa aktiviteter inför nästa BIM så att hjärnan inte ska få möjlighet att hitta på önskesymptom. Ha en underbar helg alla i tråden! Håller tummarna lite extra för mina BIM-kompisar
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet