• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Zalia
    Polarlantis skrev 2010-11-25 17:18:57 följande:
    Lycka till och hoppas ni inte svimmar av inom det närmsta även om det vore sjukt kul!
    Visst är det knas att man får bäbis på hjärnan plötsligt, jag tillhör kategorin jag ska aaaaaldrig ha några barn...men visst, det är det enda jag tänker på nu! Mamma var lika dan, hahaha!
    Tack! Jag skulle inte ha så mycket emot det iofs, men vill gärna att maken ska få lite tid att vänja sig vid tanken. Men han skulle ju iaf ha nio månader på sig att vänja sig! hehe

Men visst är det sjukt! Pang så är det det enda man kan tänka på! Fast iofs är det först nu det känns som att det faktiskt skulle passa in med en bebis i vårt liv så inte så konstigt om det smyger sig på en kanske.
  • Irmeline
    Daniela01 skrev 2010-11-25 18:45:06 följande:
    Hur går det för alla i November månad? Själv har jag några dagar kvar tills BIM, väntan är olidlig. Har redan börjat att tjuv-testa lite, men fortfarande negativt :(

NOVEMBER
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    25 -- Kaprifolen1979 ÄL 11 nov (försök nr 1)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    27 -- Millan75 ÄL ca 11 nov (försök nr 1 )
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    Spännande!

Tror att the blonde one och fru KM lämnat tråden, så kanske dags att ta bort dem ur listan?

Hoppas på många novemberplus!

Läste förresten nyss i en tråd att BM sagt till en tjej att ligga kvar 30 min efteråt, har ni hört det/gjort det?
    Sist jag hade sex så reste jag mig direkt och kändes som om jag fångade hela satsen i handen (ursäkta detaljerna). Kanske ska börja ligga kvar om det inte tar sig denna månad..
  • Saftmedbulle
    Zalia skrev 2010-11-25 14:05:34 följande:
    Hej allihop!

Jag är gärna med här också. Är 30 och har drabbats av enorm bebislängtan de senaste månaderna. Jag som aaaaldrig skulle bli en sån som bara tänker på bebisar. Jo tjena! Efter mycket diskussioner har vi iaf dumpat kondomerna nu och kör på händer det så händer det taktiken tills maken känner sig lite mer redo att försöka lite mer aktivt. Fast vi skulle nog svimma båda två om det hände nåt nu direkt! Glad

Det där med alkohol... Tänker nog som flera här, tills jag får ett plus så får det bli ett glas då och då men ingen superfylla. Därmot skulle jag nog inte kunna dölja för mina jobbarkompisar när jag väl slutar dricka alkohol då det är en hel del drickande efter jobbet här, och mycket spekulerande så fort nån inte dricker... Klagade över att jag mådde illa idag och fick menande blickar från min chef! Hon fick ett bestämt "nej" till svar på den blicken. Man kan väl aldrig hindra folk från att spekulera...

Hur som helst. Kul att läsa vad ni sagt här innan, skönt med lite folk som är i samma ålder och liknande situation som en själv!

Grattis till er som redan plussat och lycka till till er som fortfarande försöker!

Välkommen Zalia!

Pingla77: Hmm, det där med att kolla sig tänkte jag oxå på förut. Vi hade en tid för utredning i november, men jag plussade i oktober så då avbokade vi det. Vi har diskuterat huruvida det psyklogiska spelar någon roll och ja... visst har jag undrat om det inte kanske tog sig för att jag visste att vi skulle få hjälp inom snar framtid. Skulle vara ganska typiskt i så fall...

Ceke: Vilka goda nyheter! Ja, det var verkligen ett mirakel (tycker helt klart att du ska bli "religiös"...)! Jätteglad för din skull!

Irmelie: Ja, jag har oxå hört att det är bra att ligga kvar en stund, så det har jag faktiskt gjort.

• simtim

Oj jag ligger hopplöst efter i tråden... har försökt läsa allt och jag känner som ni andra, att jag skulle vilja svara på fler inlägg, men det finns så många....så jag säger bara grattis till ceke som slapp operation, vad underbart. Och så håller jag extra tummar för er som har BIM ungefär nu. Spännande!
    Här är vi på dag 8 nu så det är ca en vecka till ÄL. Bara att passa på att njuta av inte-mens och inte-sex-stress..... Men vi ska gå på sen bio ikväll, stockholms filmfestival är nu, och sitta o hålla handen i mörkret, så det är rätt mysigt ändå.
    Kram till alla som känner att dom vill ha eller behöver -
    och så mer plus!!!

• änglabitch

Hejsan!
    Hoppar gärna in här, snubblade över tråden och kände-vad skönt-fler än jag!
    Är 33 och har (ganska) nyss börjat höra dom berömda biologiska klockorna,och insett att om man ska ha barn får man nog vara redo nu, det är nog dax.Och plötsligt är det inte annat än bebis, barbapappa och spjälsäng i huvet!
    Märkligt! Men rätt skönt, då kanske man är hyfsat normal iallafall
    Känns lite som ALLA andra har barn och ser mig som ett hopplöst fall som inte fattat att vad livet går ut på.
    Hade, vad jag tror, ÄL i måndags ( och sex oxå ) så jag har BIM runt 6 Dec.

• Kaprifolen

Godafton laidies!

Ser att vi har lite nya damer i tråden, kul och välkomna!

Daniela01: jag tillhör BIMgänget i november och ännu ingen mens....fast jag var helt övertygad om att den kommit förut när jag var ute i stallet en sväng. Men nope, än håller den sig borta. Kommer nog i natt skulle jag tro.

Kan inte ni som är/har vart gravida lista era symptom, vore kul med en symptomlista för oss skendräktiga att gotta oss i

• änglabitch

Jag vill gärna vara med på listan om någon snäll vill lägga till mig, ursäkta, jag är lite trög och fattar inte hur man gör! :-O
    Bim 6 Dec, 2:a försöket

• Irmeline
    Skrattande {#emotions_dlg.flower} BIM - Vi som längtar efter första barnet {#emotions_dlg.flower} Baby

NOVEMBER
    25 -- Kaprifolen1979 ÄL 11 nov (försök nr 1)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    27 -- Millan75 ÄL ca 11 nov (försök nr 1 )
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

Tomte DECEMBER  TomteX-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    6 - änglabitch ÄL 21 nov (2:a försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16-- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16-- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    23 Jojjo55 ÄL-- 9 dec (2:a försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• Kattflickan

Förra omgången jag försökte bli gravid så visste jag ju inte hur det skulle kännas, utan kände andra saker, jag var skenis! Sen när jag blev gravid så kändes det annorlunda, trodde inte att förstoppning och håll skulle vara min symptom. Men det värsta är att nu vet jag hur det kan kännas och då känner jag så

Jag funderar på att tjuvstarta med testning imorgon bitti. Men jag borde väl vänta till på lördag egentligen...fast vissa månader är ju min cykel 28 dagar. Jag växlar mellan 28-30 dagars cykel. Imorgon är dag 28.

När det gäller alkohol så försöker jag dricka så lite som möjligt mellan ÄL och BIM, är det nån fest så kanske jag tar ett halvt glas vin. Inte egentligen för att jag tror det är nån fara så tidigt utan mer för att jag vill slippa fundera över/älta det senare. Jag känner mig själv. Nu gick det ju ändå fel för oss förra gången men jag kände att jag hade gjort allt jag kunde rätt och att barnet fick DS kunde jag ju inte påverka. När hade plussat så drack jag inte en droppe sen. Inte ens hostmedicin. Och ja, jag fick spel när jag hade råkat äta lammrostbiff på en restaurang. Jag ringde dem dagen efter och frågade om lammet varit fryst. Shit, jag va verkligen hispig som gravid, stackars sambon, märkligt att han vill att jag ska bli det igen

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet