• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • mallanis

ÄNTLIGEN!!!!!

Inna och Uppsara- GRATTIS!!!

Hoppas nu på ett gravidstim!!!!

Tredje gången gillt!?
  • Sanna77

Va kul att ni båda plussa på femte försöket, ger ju en på fjärde lite hopp : )

• Sanna77

Ängla, tanken är att man ska ha samma lutefas jämt men senaste 5 månaderna har jag inte haft samma en enda gång..

• ifyouweremine
    mallanis - Gravidstim, bra ord! :) Det tycker jag också vi ska ha...

Irmelie - Hur gick det egentligen för dig sen? Du skrev att du fick nån rosa flytning, kom mensen sen eller väntar du fortfarande?

Hur känner ni som har bim den 16:e? Ett helt gäng ju.. en knapp vecka kvar. Hoppas det ramlar in några fler plus då. Men allra först du Pingla såklart. :)
  • ifyouweremine

By the way.. the geléklump has arrived! Den är nästan skrämmande punktlig - alltid på dag 11! Så nu är det ÄL-time..

• ceke

Inna & Uppsara: Ett stort stort GRATTIS!!!!

essalady: BIM 16 men har tappat hoppet. har massor med ganska rikliga spottings, så har redan ställt in mig på att även det här försöket sket sig. Konstiga spottings dock. Det brukar bara va lite smått brunaktigt. Igår va det en klump levrat mörkbrunt. Aldrig hänt tidigare. Ursäkta detaljerna, men har nån varit med om det förut? Åh, jag längtar till GYNtiden 22 dec!

Ängla: Jag har också läst lite här och där att lutealfasen ska va relativt konstant och att det är tiden innan ÄL som varierar.

• Daniela01
    Skål vad skönt med lite pluss i tråden PlusPlus

Gravidett STORT GRATTIS till Inna och UppsaraBaby
  • simtim
    ifyouweremine skrev 2010-12-10 23:13:26 följande:
    mallanis - Gravidstim, bra ord! :) Det tycker jag också vi ska ha...

Irmelie - Hur gick det egentligen för dig sen? Du skrev att du fick nån rosa flytning, kom mensen sen eller väntar du fortfarande?

Hur känner ni som har bim den 16:e? Ett helt gäng ju.. en knapp vecka kvar. Hoppas det ramlar in några fler plus då. Men allra först du Pingla såklart. :)
    BIM den 16 här. Jag känner mig mest förkyld just nu, men jag fick lite hopp när jag läste om dom som plussat igår. Annars inga särskilda symtom, men förkylningen gör mig trött...och det kan man ju kanske få räkna som ett symtom.....jag vet att det nog är lite långsökt
    Härligt med geléklumpen essalady!
  • Daniela01
    simtim skrev 2010-12-11 10:08:01 följande:
    BIM den 16 här. Jag känner mig mest förkyld just nu, men jag fick lite hopp när jag läste om dom som plussat igår. Annars inga särskilda symtom, men förkylningen gör mig trött...och det kan man ju kanske få räkna som ett symtom.....jag vet att det nog är lite långsökt
    Härligt med geléklumpen essalady!
    vi hoppas på att det blir ännu ett Plus Glad
    november var ingen bra månad för denna tråden, men december!! NU ska det komma massa pluss!!! *hoppas hoppas*
  • Kattflickan

Essalady, jag tycker det är fascinerande med den där geleklumpen! Själv har jag aldrig sett nån trådig flytning, geleklump etc. vid ÄL. Hoppas det inte innebär nåt negativt. Men jag har ju lyckats bli med barn en gång och det var på 4e försöket, så det behöver inte vara på 1a eller 14e

Ikväll ska vi ut och äta middag med vänner och då tänkte jag testa nåt oprövat, att säga som det är... nämligen att jag inte vill minska mina chanser att bli gravid med att dricka alkohol. Om de frågar varför jag inte dricker alltså.

Diskuterade gravid/barnförsäkringar med jobbarkompisarna igår. Är det nåt ni har funderat på att teckna när ni blir gravida?

Jättekul med flera plus i tråden! Jag hoppas ju på att den här tråden snart blir överflödig (dvs. att vi alla är gravida)!

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet