• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Rosavit

JIPPIEEEEEEEEEEEEEEE!!

Grattis Inna och Uppsara! Glad

Nu jäklar tjejer kommer det börja plussas här!!

• Rosavit

Millan, jag märkte precis som du att satsen kunde vara lite mindre.. Jag upplevde det som att min kille tyckte att det var lite jobbigt att behöva "prestera" när jag kom med mitt äggtest även om han aldrig klagade.. Det var därför jag inte sa något sista försöket utan bara låtsades vara vääääldigt på.. Även om han säkert fattade så märkte jag att det blev mycket bättre och framförallt mer avslappnat.. och så gick det ju vägen oxå :)
    Däremot skulle jag aldrig orka göra om det. Sex sju dagar på raken var inte jättekul...

Kram alla. Jag hållar alla tummar.

• Saftmedbulle

Inna/Uppsara: Wow! Äntligen plus! Gravidstimmet är ett faktum! Hemskt mycket grattis till er båda!

Lillamillan: Tråkigt att du lämnar oss, men vill önska dig jättemycket lycka till. Det behöver inte vara kört bara för att barnet inte kommer till på naturlig väg (pepp!).

Essalady: Känner absolut igen de där tankarna om att "jag nog inte kan bli gravid". Tror att alla som försöker hamnar i det spåret ibland... ÄL? På honom bara!

Millan75: Överflödig behöver väl tråden inte bli bara för att vi blir gravida? Jag menar, det finns ju både gravida och ogravida i den här tråden... Tyckte själv det var skönt att vara kvar i den här tråden när jag var gravid i okt/nov, speciellt eftersom man ju faktiskt inte är helt säker på om det går vägen. Och ja..gravidtrådar finns ju oxå...

Pinglan: Håller alla tummar jag har för dig!

• Saftmedbulle

Rosavit: Hmm, förstår att det kan bli så... bebisverkstad är ju inte alltid så jätteromantiskt  ;)
    Vilken vecka är du i nu? Funkar det bra?

• Polarlantis
    simtim skrev 2010-12-11 10:08:01 följande:
    BIM den 16 här. Jag känner mig mest förkyld just nu, men jag fick lite hopp när jag läste om dom som plussat igår. Annars inga särskilda symtom, men förkylningen gör mig trött...och det kan man ju kanske få räkna som ett symtom.....jag vet att det nog är lite långsökt
    Härligt med geléklumpen essalady!
    simtim skrev 2010-12-11 10:08:01 följande:
    BIM den 16 här. Jag känner mig mest förkyld just nu, men jag fick lite hopp när jag läste om dom som plussat igår. Annars inga särskilda symtom, men förkylningen gör mig trött...och det kan man ju kanske få räkna som ett symtom.....jag vet att det nog är lite långsökt
    Härligt med geléklumpen essalady!
    Håller tummen för dig!

Är hemskt trött på kvällarna nu, ögonen bara åker igen...men jag misstänker att det emst berör på A. mycket som händer just nu, B. kroppens omställning efter p-piller... ÄL enligt beräkning så vi myser på...dock är det lite kravfyllt känner jag...att man MÅSTE liksom...hmmm...men än så länge har det gått fint! Önskar bara humöret vore liiiite bättre...
  • Uppsara

Hörrni, nu tog jag ett test i morse med och det var inte lika starkt som igår på bim-3. Borde det inte vara starkare idag på bim-2? (Syntes bara ett svaaaaagt streck) Blir rädd att jag fått tidigt missfall.
    Om jag fått missfall kommer mensen då på den riktiga mensdagen (Måndag) eller kommer den nu direkt?

• ifyouweremine

Uppsara - Kan eg. inte så mkt om missfall men kan inte hormonerna diffa lite från dag till dag, t.ex om du hade väntat längre innan du kissade första gången? Som jag fattat det fördubblas hcg varannan dag så testa imorgon igen o se om det är skillnad.

• Ansi30

GRATTIS Inna och Uppsara. RÄTTA TAKTER!

Uppsara: Det kan säkert bero på hur mkt du har druckit och vad du druckit senaste dygnet... hur hög koncentrationen av hcg blir... typ
    Så försök att ta det lugnt och njuta av plusset!  

• Kattflickan
    Saftmedbulle skrev 2010-12-11 10:33:04 följande:
    Millan75: Överflödig behöver väl tråden inte bli bara för att vi blir gravida? Jag menar, det finns ju både gravida och ogravida i den här tråden... Tyckte själv det var skönt att vara kvar i den här tråden när jag var gravid i okt/nov, speciellt eftersom man ju faktiskt inte är helt säker på om det går vägen. Och ja..gravidtrådar finns ju oxå...
    Nej, du har rätt, jag uttryckte mig lite klumpigt! Hoppas bara att vi alla lyckas bli gravida inom några månader! 

Vet ni om det kan vara "skadligt" att basta mellan ÄL och BIM? 

Jag klättrade idag och bastade efteråt, som jag brukar göra. Men jag tycker inte det borde spela nån roll för hur ägget befruktas/fäster?

Rosavit: Jag är imponerad att ni klarade 7 dar på raken. Vi fick till det i måndags, onsdags och torsdags och efter det var jag trött

Millan
  • Jojjo77

Härligt Inna och Uppsara, stort grattis från mig också

Här har det försökt att sexas ordentligt under ÄL, men vi har haft svårt att få det att gå iho, mycket jobb, träning och väldigt trött på kvällarna, men men, skam den som ger sig. Fick utslag på stickan i tors och har fortsatt att ta dem för att se när strecket försvinner, var dock lika starkt idag. Bra eller dåligt? Hur f....n vet jag då när man har ÄL? Någon som vet? Jaja, det är väl bara att fortsätta att rulla runt i sänghalmen

Millan - tror inte att det är någon fara med att basta. Men jag är en av dem som tror på att leva som vanligt även om man jobbar på bebis. Tänk på hur många som blir gravida på fyllan, när de lever stressigt i krigshärjade områden osv, tror man ska försöka att inte anpassa sig för mycket till bebisverkstan. Men det är ju vad jag anser.

Hörde på radio då de pratade om att blir gravid och det finns egentligen inget som man kan göra, t ex träna, som skulle få ägget att så att säga släppa, eller inte fästa. De menade att blir man befruktad så blir man, sen kan man ju få missfall, men det beror ju oftast på andra saker.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet