ifyouweremine skrev 2010-12-11 15:39:43 följande:
Jojjo55 - Jag hade också posivit på äl-stickan (alltså starkare än teststrecket) tre dagar i rad första månaden. Sen har det varit två dagar resten av månaderna. Vet faktiskt inte varför det blir så, men antar att man är höghormonare eller nåt. Har du svagt utslag på äl-stickan hela månaden? Det har jag. En del har inget utslag alls utom just vid ÄL. Sen så finns det ju endel som fått positivt många dagar i rad på ÄL-stickan för att de är gravida också. ;)
Millan75 - Jag har läst att det inte är bra om killen bastar eller tar varma bad just när man är i ägglossningstider, men för kvinnans del tror jag inte det spelar någon roll. Livmoderns värmenivå påverkas nog inte så mycket av yttre faktorer, men det gör ju pungen.
EGO: Brukar ni få lite mera ont vid sex under ÄL? Om jag förstått det rätt sitter livmodertappen längre ner vid ägglossning, och jag antar att den är mer känslig också, så det kanske är därför det känns lite mer när det slår emot där. Övriga månaden brukar jag inte ha det minsta ont. Ganska opraktiskt att det ska göra mer ont vid ägglossning tycker jag...
Okej, vad bra då är jag inte ensam

Jag har alltid ett litet svagt streck, som vid ägglossning blir riktigt starkt rött. Det här är första gången jag fortsatt att testa efter första utslaget, tänkte att jag ville undersöka hur det kan se ut. Jag har också hört att det kan ge utslag om man är gravid, det känns ju dock lite tidigt.
Nej, jag har inte känt att det gör ont med sex vid ÄL. Men enligt din teori så är det nog inget konstigt. Ni får vara mer varsamma