• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ifyouweremine
    Jojjo55 - Jag hade också posivit på äl-stickan (alltså starkare än teststrecket) tre dagar i rad första månaden. Sen har det varit två dagar resten av månaderna. Vet faktiskt inte varför det blir så, men antar att man är höghormonare eller nåt. Har du svagt utslag på äl-stickan hela månaden? Det har jag. En del har inget utslag alls utom just vid ÄL. Sen så finns det ju endel som fått positivt många dagar i rad på ÄL-stickan för att de är gravida också. ;)

Millan75 - Jag har läst att det inte är bra om killen bastar eller tar varma bad just när man är i ägglossningstider, men för kvinnans del tror jag inte det spelar någon roll. Livmoderns värmenivå påverkas nog inte så mycket av yttre faktorer, men det gör ju pungen.

EGO: Brukar ni få lite mera ont vid sex under ÄL? Om jag förstått det rätt sitter livmodertappen längre ner vid ägglossning, och jag antar att den är mer känslig också, så det kanske är därför det känns lite mer när det slår emot där. Övriga månaden brukar jag inte ha det minsta ont. Ganska opraktiskt att det ska göra mer ont vid ägglossning tycker jag...
  • Jojjo77
    ifyouweremine skrev 2010-12-11 15:39:43 följande:
    Jojjo55 - Jag hade också posivit på äl-stickan (alltså starkare än teststrecket) tre dagar i rad första månaden. Sen har det varit två dagar resten av månaderna. Vet faktiskt inte varför det blir så, men antar att man är höghormonare eller nåt. Har du svagt utslag på äl-stickan hela månaden? Det har jag. En del har inget utslag alls utom just vid ÄL. Sen så finns det ju endel som fått positivt många dagar i rad på ÄL-stickan för att de är gravida också. ;)

Millan75 - Jag har läst att det inte är bra om killen bastar eller tar varma bad just när man är i ägglossningstider, men för kvinnans del tror jag inte det spelar någon roll. Livmoderns värmenivå påverkas nog inte så mycket av yttre faktorer, men det gör ju pungen.

EGO: Brukar ni få lite mera ont vid sex under ÄL? Om jag förstått det rätt sitter livmodertappen längre ner vid ägglossning, och jag antar att den är mer känslig också, så det kanske är därför det känns lite mer när det slår emot där. Övriga månaden brukar jag inte ha det minsta ont. Ganska opraktiskt att det ska göra mer ont vid ägglossning tycker jag...
    Okej, vad bra då är jag inte ensam Jag har alltid ett litet svagt streck, som vid ägglossning blir riktigt starkt rött. Det här är första gången jag fortsatt att testa efter första utslaget, tänkte att jag ville undersöka hur det kan se ut. Jag har också hört att det kan ge utslag om man är gravid, det känns ju dock lite tidigt.

Nej, jag har inte känt att det gör ont med sex vid ÄL. Men enligt din teori så är det nog inget konstigt. Ni får vara mer varsamma
  • ceke
    Absolut! Tror inte det är så ovanligt heller enligt andra trådar. En konstig nyck i evolutionen kan jag tycka! Fast jag tror att tappen brukar va högst upp i sidan vid ÄL, fast det kanske är det du menar med längre ned?...
  • Gris78
    L Maria skrev 2010-12-09 21:50:47 följande:
    Förresten var var det man kunde köpa ett paket med grav och ältest för 259 kr...?
    Testlagret hade kampanj på det....:)
  • Pingla35

Grattis  Uppsara! Och igen till Inna!!

Här har helgen flutit på i en skön avslappnad stil. Än så länge verkar Fru röd inte komma men...
    Tyvärr har brösten börjat ömma och jag har väl de där typiska symtomen innan.

Läste lite snabbt igenom vad som skrivits bland annat om det här med alkohol och vad man bör och inte bör göra innan ett plus. Jag tror att jag mer och mer(om det inte tagit sig den här månaden) verkligen kommer att leva utan att tänka så mycket på vad jag stoppar i mig. Inbillar mig om jag lever livet som vanligt utan att tänka som om jag försöker, så kanske. kanske kan jag lura mig både fysiskt och mentalt.

Vi får väl se hur det går men i helgen drack jag  vin till middagen!

Återkommer när jag vet!

Just nu suger det på jobbet och även om jag tycker den här tråden är så bra och trevlig så orkar jag inte att läsa allt här inne. Veckan har varit ett helvete i mina mått mätt! En kollega som mår pyton som man ska försöka uppmuntra när jag själv oxå bara vill spy på skiten. En chef som gått in i väggen och lämnar kaos efter sig. Och det känns och är så att jag är en av dem som ska fixa till det. Andra kollegor är lika slutkörda men kör på ändå. Stämningen är på topp! NOT!Kräks 
    Usch, vilket EGO det blev här. Men jag undrar om jag verkligen försöker göra allt jag kan för att bli gravid hemma. Hur mycket hjälper ens arbetssituation till om det gör en stressad och frustrerad?? 

• Polarlantis
    Samma här faktisk, känner mer av det nu när jag slutat med p-piller faktiskt...funderade på vad et var! Lite skumt! Men kanske det tar sig då :)
  • aliceolivia

Aldrig i mina vildaste fantasier har jag kunnat föreställa mig att jag skulle sitta här med tårarna rinnande bara för att jag fått mens. Någonting har definitivt förändrats. 

• Jojjo77
    EGO - strecket på stickan var borta imorse, så nu har väl hormonstegringen lagt sig. Läste runt lite på nätet igår om många som fått utslag flera dagar i rad på ÄL-stickorna och sen testat gravtest, som då varit positivt. Kom då att tänka på att jag idag bara har ett streck, betyder det då att jag inte har blivit gravid denna ÄL heller? Eller är det så att utslag på  ÄL-stickorna KAN betyda att man är gravid, men att de heller inte alls behöver indikera på det? Någon som försår vad jag menar???Foten i munnen Förvirrad... mer än vanligt...
  • Jojjo77
    Pingla77 - hoppas du slipper tat röd! Tråkigt när man har en sån svacka på jobbet. Försök att tänk på att det snart är jul Lite ledigt får du väl då?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet