• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ceke
    Gris78 skrev 2010-12-26 19:43:26 följande:
    Bruna flytningar burkar man väl inte ha om man är gravid??? 

Jodå, det kan man absolut ha Det första de frågade på gyn när jag först tog kontakt med dem pga mina bruna flytningar (spottings) va "Är du säker på att du inte är gravid, för det är jättevanligt då?"... och tydligen vanligt fram tills 12-13 veckan... Så jag fortsätter att hålla tummarna för dig!! Solig
  • Gris78
    ceke skrev 2010-12-26 19:48:39 följande:
    Jodå, det kan man absolut ha Det första de frågade på gyn när jag först tog kontakt med dem pga mina bruna flytningar (spottings) va "Är du säker på att du inte är gravid, för det är jättevanligt då?"... och tydligen vanligt fram tills 12-13 veckan... Så jag fortsätter att hålla tummarna för dig!! Solig
    Tack Cekis!  - bra beslut om tempningen, jag gillar inte metoden tror pressen blir för stor av sånt....
    Har inte ni mysdax snart??? Känns som att allt går väldigt långsamt i forum världen just nu.  :) 
  • Gris78

Jaha så har man ont i svanken nu....dag 26  - mens imorgon känns det som. *suck* åååååå jobb ååååååå vad trist. :/

Sorry nu blev det mer ego från min sida 

• Sanna77

Hejsan, julen är slut och magen står åt alla håll.. Men antagligen enbart pga julmaten å allt godis. En fråga till alla med BIM på eller dagarna efter, nyår. Hur gör ni med drickat? Jag funderar på att göra ett gravtest..

• Polarlantis

BIM +1 här och inte en antydan till mens ännu...inga känningar ens...vilket är lite förvånande... har inte vågat testa ännu utan avvaktar några dagar till...har inte några gravidtecken heller mer än möjligen lite illamåendeatacker som kan bero på för mycket mat samt magen som är helt uppsvälld som kan bero på också för mycket mat (!) eller mens...hmmm...

Någon mer som inte testat ännu och som passerat BIM???

• Jojjo77
    Kattflickan skrev 2010-12-26 16:25:30 följande:
    Hejsan,

Intressant läsning! Men jag verkar ha mycket lite flytningar innan ÄL, sen lite mer mellan ÄL och BIM, så jag kommer fortsätta ÄL-testa. Men jag känner mig lite onormal som inte får några ÄL-flytningar alls??? 

Ska beställa nya äl-test snart och tänkte slänga med några graviditetstest från testlagret. Kan ni förklara vad det är för skillnad på dem och CB's plustest? Så vitt jag kan se så reagerar de på samma nivå HCG, 25 mIU/ml. Men de är ju mycket billigare!

Min kropp är lite märklig, Idag är jag på dag 3 sen mensen började. De två första dagarna blödde jag jättmycket och idag inget alls. Jag brukar blöda i 6 dagar, klart mindre på slutet men ändå blöda. Jag har tillomed tränat idag, åkt skidor och då brukar jag blöda mer, men inget alls har kommit! Jag kanske funderar för mycket.

Julen har varit bra, ätit lite mycket onyttigheter som vanligt, men det får man väl träna bort snart. Imorgon ska jag tyvärr jobba, men sen är jag ledig två mellandagar iallafall.

Millan 
    Jag märker inte heller av några ÄL-flytningar, har aldrig gjort. Upplever också att jag har mest mellan ÄL och BIM, men ingen skillnad på flytningen mer än att den är rikligare. Min kropp är nog också lite konstig, blödde jättemycket i 2 dagar och sen har det bara varit småskvättar och halva dagar utan något alls. Jag brukar blöda 5-6 dagar. Det kanske brukar vara såhär då och då skillnaden nu är väl att man analyserar allt från flytningar till mens. Eller?

Här har julen också varit bra. Lugn och skön, men för mycket mat. Så nu är det träning som gäller igen. Jag är ledig ett bra tag till, känns riktigt skönt.
  • Lavendia

Gris: känner med dig, känner samma här Skrikandes

Sanna: jag kommer att ta ett gravtest. Har BIM 28/12 men hade sen ägglossning så tror snarare att BIM är 30/12 och tar ett test då.

Polarlantis: Tuff du är som ej testat än!! Glad Känns mycket lovande tycker jag...

SHIT VAD TIDEN GÅR LÅÅÅNGSAAMT...............................

• Jojjo77

När det gäller alkohol... Min ÄL ska vara runt den 6/1 så jag tänker dricka det jag vill dricka på nyår. Om jag varit precis runt BIM så hade jag nog smuttat lite, i alla fall på champagnen.  Ett sätt att ta sig ur drickandet utan att få frågor om barnverkstad kan ju annars vara att säga att man tycker att man ätit och druckit mycket under jul och vill dra ner på kalorierna, dvs alkohol. Jag har testat den ursäkten och den köper folk, utan en massa följdfrågor. Då hamnar fokus på diskussion om mat och träning istället, mycket bra

• Jojjo77
    Polarlantis skrev 2010-12-27 10:12:43 följande:

BIM +1 här och inte en antydan till mens ännu...inga känningar ens...vilket är lite förvånande... har inte vågat testa ännu utan avvaktar några dagar till...har inte några gravidtecken heller mer än möjligen lite illamåendeatacker som kan bero på för mycket mat samt magen som är helt uppsvälld som kan bero på också för mycket mat (!) eller mens...hmmm...

Någon mer som inte testat ännu och som passerat BIM???

Håller tummarna!!! Tror att det är bra att inte testa för tidigt, är ju inte ovanligt att man får svagt plus som sedan övergår till minus pga av tidigt missfalla och det känns det ju bara jobbigare än att man tror att mensen bara är sen. Härda ut ett par dagar till innan test och så hoppas jag att du får ett fett PLUS!
  • ifyouweremine

Polarlantis - spännande!! Låter ju väldigt lovande. Hoppas det blir plus.

Sanna - Jag har bim precis dagarna före nyår så antagligen har jag fått mens och i så fall är drickaproblemet löst. Om mensen inte kommer blir det klurigare, oavsett vad ett test säger.. I så fall kommer jag nog dricka alkoholfritt och hoppas att ingen märker.

Jojjo - Smart ursäkt! Den kan ju utan problem fortsätta januari ut om man mot förmodan skulle va gravid...

Gris - hur har det gått idag? Mensen kommit? Hoppas inte!

Ego - jag har haft rätt mkt menskänningar sen i förrgår. Kanske inte kommer dröja till den 29:e trots allt, känns som den kommer idag.. Förbannat i så fall. Hade verkligen velat få till det nu..

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet