• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ceke

Hmm, attans.. ÄL på väg och nu har älsklingen min åkt på magsjuka... och jag antar att det betyder att det snart är min tur också. Skit också! Är på dag 12 idag och har väl antagligen ÄL på tors-fre... Hoppas hinna bli friska innan dess... Antar att gårdagens mys kanske inte räcker... Har i o f sig en öppen tapp i rätt läge och "rätt" flytningar (inte äggvita i o f sig än).. Ursäkta details... Men sucksucksuck om magsjuka sätter stopp för denna månads försök!!!

• Minnie69
    L Maria skrev 2010-12-25 13:50:39 följande:
    Tråkigt att vi inte fick några fler plus den här omgången, några tappra kämpare kvar i december i och för sig, men sen är det 2011 som ska bli vårt år!!

O kära allvetande fl-tjejer - kan ni hjälpa mig med den här...?
    Har börjat tempa och som jag nämnde i ett tidigare inlägg tog tempen ett skutt den 22 december och efter det har den sjunkit 0,1-0-2, men legat högre än det här skuttet (först 36,3-36,4 och nu 36,5-36,6) Med det i åtanke skulle ju då äl har varit den 21 december. MEN jag hade älflytningar den 22-24 och positivt på ältestet den 23 (både på morgonen och kvällen, såg stegringen på kvällen den 22) och enligt den teorin alltså har äl den 24 eller 25 - möjligen redan den 23... HUR går det här ihop med tempen?
    Jag skrev in mina temp på fertility friend och fick en preliminär äl den 21, när jag sen lade till positivt på ältest den 23 så sa programmet att det inte kunde räkna ut när jag ägglossat... Känns så jäkla frusterande nu för var det redan den 21 så var vi nog sena med att ha sex den 22 och 23... Och varför säger flytningen och ältestet en sak och tempen en annan? Får i alla fall uppdatera listan - för någon äl den 25 pratar vi inte om i alla fall!
    Kan du klistra in kurvan så man fåt titta på den?
  • Lavendia
    Jojjo77 skrev 2010-12-28 09:34:57 följande:
    Håller alla tummar för dig!
    Tack vad go du är! Tyvärr har mensvärkarna kommit tillbaka och nu börjar det göra ont i korsryggen så är 100 på att mensen kommer när som Skrikandes

Förstår era känslor att få höra om grav.besked osv. Min bästa vän fick barn i juni och jag skulle fått 5 månader efter och det skiljer exakt 5 månader på oss i ålder så vi tyckte det var så mysigt. Jag är barnets fadder och sist de var på besök och jag precis fått mensen började jag storgråta när jag fick henne i min famn. Min väninna förstod då de kämpade i 2 år men oj så fånig man känner sig.

Gris: Håller tummarna för dig och skickar en stor kram om det skiter sig.

Ceke: Tuff början men de rackarna kan vara starka och simma länge. Annars får ni bita ihop och kämpa en kvart - ha ha!!
  • ceke
    Lavendia skrev 2010-12-28 13:00:11 följande:
    Tack vad go du är! Tyvärr har mensvärkarna kommit tillbaka och nu börjar det göra ont i korsryggen så är 100 på att mensen kommer när som Skrikandes

Förstår era känslor att få höra om grav.besked osv. Min bästa vän fick barn i juni och jag skulle fått 5 månader efter och det skiljer exakt 5 månader på oss i ålder så vi tyckte det var så mysigt. Jag är barnets fadder och sist de var på besök och jag precis fått mensen började jag storgråta när jag fick henne i min famn. Min väninna förstod då de kämpade i 2 år men oj så fånig man känner sig.

Gris: Håller tummarna för dig och skickar en stor kram om det skiter sig.

Ceke: Tuff början men de rackarna kan vara starka och simma länge. Annars får ni bita ihop och kämpa en kvart - ha ha!!
    Haha.. jaa, just nu har han placerat sig på toagolvet (med värmeslingor) iklädd mjukisbyxor, termobyxor, två tjocka tröjor och ett duntäcke... så tror inte att det är läge att gå in o "våldta" honom... Men förhoppningsvis hinner han repa sig till imorrn, så får vi se om det är min tur att ligga risig då.. men är det så och ÄL på g, då får jag nog stålsätta mig och tja, som du säger.., bita ihop o kämpa en kvart

Ont i korsryggen och mensvärk BEHÖVER ju inte tyda på mens... Håller i a f tummarna för alla er med BIm omkring i dagarna!
  • Lavendia

Åh stackars in man!! Karlar är ju över lag lite "klenare" när det kommer till sjukdomar så jag tror du fixar det om du är nästa Flört

• Saftmedbulle
    ceke skrev 2010-12-28 13:05:52 följande:
    Haha.. jaa, just nu har han placerat sig på toagolvet (med värmeslingor) iklädd mjukisbyxor, termobyxor, två tjocka tröjor och ett duntäcke... så tror inte att det är läge att gå in o "våldta" honom... Men förhoppningsvis hinner han repa sig till imorrn, så får vi se om det är min tur att ligga risig då.. men är det så och ÄL på g, då får jag nog stålsätta mig och tja, som du säger.., bita ihop o kämpa en kvart

Ont i korsryggen och mensvärk BEHÖVER ju inte tyda på mens... Håller i a f tummarna för alla er med BIm omkring i dagarna!
    Ha, ha...hm "våldta"...jovars, här  känner man igen sig. Min stackars man får slita hårt nu och ja...jag funderade på om jag skulle "våldta" honom i morse... Kom på att det kanske inte är så snällt, så jag gjorde massa väsen istället (typ hostade och så...) så att han skulle vakna och sen bad jag en bön till den gode guden att han skulle komma på själv (inte guden utan maken) att det var en bra idé att sexa (fast jag vet att han var astrött)- det funkade!

Känner oxå igen era tankar om vänner som får barn runt omkring och hur det kan vara svårt att glädjas från hjärtat (fast man VILL) när man får höra det... Tycker det låter väldigt mänskligt och normalt. Man är ju faktiskt sig själv närmast och det i sig behöver inte betyda att man är en dålig människa.

Personligen vill jag nog helst inte diskutera bebisverkstaden med folk runt omkring mig. Det skulle få mig att känna mig bevakad (det är jag nog ändå, men i smyg) och tvungen att berätta även när jag kanske inte kände för det. Det blir så svårt med gränserna, till vem säger man vad? För mig får folk gärna undra ;) T o m min egen far tittade konstigt på mig när jag avböjde vinet på julafton, men finkänsligt nog sa han inget.

Lycka till BIM-brudarna!
  • Irmeline

Hej tjejer,
    Känner verkligen igen det där med att tappa ansiktet när andra blir gravida.
    Visst är det kul, men där är jävligt jobbigt också.

En gammal kollega som jag delade rum med på förra jobbet ska ha samtidigt som jag skulle haft..
    Det känns.

De enda kompisar jag pratat bebisverkstad med är de tjejer som själva haft flera missfall. De förstår hur det känns när det inte funkar. De har haft det jobbigare än mig, så där får jag stötta.

Nu till senaste nytt. Var hos gyn idag och kollade mig. Hon började säga att det är normalt att mensen dröjer efter missfall, men den köper jag inte. Alla andra som haft missfall efter mig i olika trådar har ju fått tillbaka mensen för länge sen. Hon gjorde ett ultraljud och såg att det fanns en liten rest på cirka 7x5mm i livmodern. Fick ut någon rest förra onsdagen också så jag vet att det var lite kvar. Innan det mesta är ute så startar kroppen inte upp igen. Jag borde alltså blivit skrapad, då hade det kommit igång för länge sen.

Nu verkade kroppen vara på g i alla fall, en äggblåsa på 12mm indikerar ÄL om fem -sju dagar ungefär. :)

Så nu kanske jag är på banan igen, BIM om 3v!

Även om ägget kanske inte kan fastna pga resten som är kvar så kommer mensen i alla fall och jag kan börja om.
    Skönt att veta hur det ligger till.

Hur går det för er testare, någon som vågat sig på stickan än?? 

• Irmeline
    Flyttar mig i listan till nya BIM datumet :)

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    28 -- Lavendia ÄL 16 dec (6:e försöket efter MF i v. 11)
    29 -- Essalady ÄL 16 dec (försök nr 5)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    4-5 -- MariaF79  ÄL 24 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    15 -- simtim ÄL ~5 jan (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    18 -- Irmelie  ÄL  2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    20-- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
  • ceke

Irmelie: Va bra att du va och kollade upp det och va skönt att få veta att det är ägglossning på G! Jobbigt dock att få veta att det kunde gått snabbare och att det finns rester kvar... Men som du skriver, nu är du snart igång i gen i a f, alltid nåt

• Saftmedbulle

Irmelie: Japp, nu är du på banan! Välkommen! Skönt att ha kollat upp saker och ting i alla fall. Oftast är det ju ovissheten som är värst...

Någon som vet hur det går för MD77?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet