• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ifyouweremine

Snart julafton nu.. Blir det en lugn jul för er? För oss blir det lite åkande men inga långa sträckor. Mestadels lugn och julefrid. Berättade för mina föräldrar idag att en nära vän ska ha barn (alltså en de också känner). Börjar kännas lite sorgligt att bara berätta om mina vänner, tror mina föräldrar hoppas på att det ska bli dags för mig snart också. Men det får ta den tid det tar helt enkelt.

Jag har de senaste dagarna inbillat mig lite ömma bröstvårtor. Men tror bara att det är att det är kallt så de är styva mycket. Dessutom har jag bestämt mig för att ignorera alla symtom denna månad (vilket jag uppenbarligen misslyckas med). Känns inte som det blev nåt denna gång heller...

Kram på er allihop och god jul!

• K1978
    Klämmer in mig på listan, startade bebisverskstad på bröllopsresan i Maj och drömde om en stor mage till jul men vad fel jag hade :(
    BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    28 -- Lavendia ÄL 16 dec (6:e försöket efter MF i v. 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    5-6 -- MariaF79  ÄL 25 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 - Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    15 -- simtim ÄL ~5 jan (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17--Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    20-- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
  • Pingla35

Hej på er fl-vänner!

här har det inte hunnits med att läsa något på flera dagar. Det har varit förberedelser och annat. Har inte ens hunnit vara inne och läsa. Jag kommer läsa om några dagar men vet att jag inte kommer hinna nu.
    Nu är det till att besöka  släkt och vänner i dagarna tre.
    Återkommer den 27e med nya friska tag och ska innan dess läsa ifatt vad som hänt i den här tråden.

Många julkramar till er alla! Hoppas att tomten kommer och hälsar på och att det är den enda röda oxå som kommer!

God Jul!!!!!!!!! 

• Kattflickan

God Jul flickor!

Här blev det tyvärr en röd jul, tanten kom på besök. Det bästa man kan säga om henne att hon är precis i tid.

Blev jättebesviken då jag känt av en massa tecken, varav en del som jag inte ens visste innan var graviditetstecken. Grät tillochmed igår. Men det kan ju ha varit något på gång som inte blev nåt. Nästa månad ska jag strunta i eventuella känslor i kroppen, bara utgå ifrån att det inte blir nåt. Min cykel är iallafall regelbunden och jag ägglossar, så det är väl bara att fortsätta försöka! 

Aperopå cykel, jag fick en ny av min sambo i julklapp (och födelsedagspresent). Helt otroligt, har dåligt samvete över en så fin present.

Men nu kan jag smaka av det goda vinet som min sambo har köpt!

Ha en trevlig helg, jag ska vara med familjen och kommer nog inte titta in mer på några dar! Vi är alla samlade i vårt hus, så jag behöver inte åka nånstans.

Millan 

• Gris78

Hallå hallå, här är ingen mens i sikte ännu. Räknar med att den kommer vilken sekund som helst, snällast så mot ens känslor även om jag inte känner några symtom direkt och saknar mina bruna flytningar.

• ceke
    Gris78 skrev 2010-12-24 23:28:17 följande:
    Hallå hallå, här är ingen mens i sikte ännu. Räknar med att den kommer vilken sekund som helst, snällast så mot ens känslor även om jag inte känner några symtom direkt och saknar mina bruna flytningar.
    Men hallå Gris. Va gör du här så här på julaftonsnatt?!?! Hehe... Jag tycker gott att både mens o bruna flytningar kan ta och hålla sig borta för dig både imorrn, övermorrn och tja, en bra lång tid framöver

Själv är jag astrött.. fast har en snarkandes man bredvid mig som håller mig vaken... så smet in en sväng jag med. Glädjande att se att vi alla har hållt oss mer eller mindre borta här ifrån idag!! Det betyder ju att vi när allt kommer kring kanske ändå har ett visst form av liv även utanför FL

Millan. Attans.. Hoppas i a f att vinet smakade fint! Vilken fin present du fick av gubben din! Själv hade min buse till man slagit till med en skattjakt i form av ledtrådar som ledde till nästa, till nästa etc och till slut till ett anagram. Hmm, Vad tror ni jag har fått? Tre bilder som ledtrådar.. en mössa, en tv och ett ankare. Anagrammet är "Ung teg sedan big rek". Tillsammans bildar de bokstäverna min julklapp. Hehe.. Ledtråd är att det är fyra ord och en upplevelse..  Inte alltid man får själva julklappen om man löser ett anagram... Höhö (jag har som tur är löst det)
  • Gris78

Morgon, så var det juldagen efter en jobbig natt då min svägerska och hennes snubbe har fått kräksjukan. Vi delar badrum med dem nu under julen, man vill inte gå på toa precis även om jag skulle behöva gå. Trist att så många av er har fått en röd julklapp, det är mer trist än att få en mjuk julklapp. :) Ceke - tack för peppet. Hoppas att din present blir toppen. Jag är skitdålig på att lösa sånt!

• Kattflickan

Hej,

Gris: Skönt att se att det finns ett liv efter julen för dig

Nu sätter vi vårt hopp till dig! Låter ju lovande. Hoppas du inte får vinterkräk.

En fråga, ni som fått tidiga missfall, exempelvis Uppsara, har ni blödit riktigt mycket? Jag blöder riktigt, riktigt mycket med små klumpar i. Känns jobbigt. Funderar på om det kan ha varit ett riktigt tidigt missfall? 

Millan

• L Maria

Tråkigt att vi inte fick några fler plus den här omgången, några tappra kämpare kvar i december i och för sig, men sen är det 2011 som ska bli vårt år!!

O kära allvetande fl-tjejer - kan ni hjälpa mig med den här...?
    Har börjat tempa och som jag nämnde i ett tidigare inlägg tog tempen ett skutt den 22 december och efter det har den sjunkit 0,1-0-2, men legat högre än det här skuttet (först 36,3-36,4 och nu 36,5-36,6) Med det i åtanke skulle ju då äl har varit den 21 december. MEN jag hade älflytningar den 22-24 och positivt på ältestet den 23 (både på morgonen och kvällen, såg stegringen på kvällen den 22) och enligt den teorin alltså har äl den 24 eller 25 - möjligen redan den 23... HUR går det här ihop med tempen?
    Jag skrev in mina temp på fertility friend och fick en preliminär äl den 21, när jag sen lade till positivt på ältest den 23 så sa programmet att det inte kunde räkna ut när jag ägglossat... Känns så jäkla frusterande nu för var det redan den 21 så var vi nog sena med att ha sex den 22 och 23... Och varför säger flytningen och ältestet en sak och tempen en annan? Får i alla fall uppdatera listan - för någon äl den 25 pratar vi inte om i alla fall!

• L Maria
    BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    28 -- Lavendia ÄL 16 dec (6:e försöket efter MF i v. 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    3-4 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 - Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    15 -- simtim ÄL ~5 jan (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17--Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    20-- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet