• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Lavendia

Första gången jag blev gravid var det på andra försöket utan någon som helst koll på ägglossning och grejer. MF och på 6 försöket efter MF tog jag till ÄL-test för att vara säker på att jag har ägglossning. Min var också lite senare än jag trodde. Å andra sidan har vi kört alla metoder. Varannan dag, varje dag, vi hade sex från mensens slut hela vägen till mensens början (den var tuff Flört). Har man sex varannan dag så prickar man förr eller senare. ÄL-tester tyckte jag om bara för att ha något att göra och så det händer lite här emellan när man väntar. Gillar kontroll. Vet inte om jag ska köra ÄL-test igen nästa gång.

• Lavendia

Jojjo55: STOR VARM KRAM!!!!!  Vet precis hur det känns och det suger men snart är det er tur!!

• simtim

Jag har inte hunnit läsa allt nu, det har varit mycket julstökande och mindre datortid i några dagar.. men det låter positivt i tråden tycker jag! Skönt att du fick prata med en bra läkare ceke.
    Jojjo, jag tänker strunta i äl-testen nu ett tag. Jag menar, nu har vi testat det och myst när det är positivt, och det har inte blivit nåt...så varför inte bara mysa ändå och försöka att tänka lite mindre på äl eller inte äl. Det är planen här iallafall.
    Måste springa och träna nu innan det är dags för köttbullsstök
    god jul så länge!

• Jojjo77
    Lavendia skrev 2010-12-23 10:09:26 följande:
    Jojjo55: STOR VARM KRAM!!!!!  Vet precis hur det känns och det suger men snart är det er tur!!
    Tack för att ni alla är så snälla och ger lugnande och gulliga kommentarer. Fick alldeles nyss en julklapp jag inte önskat mig, japp, mensen kom. Alltså glögg ikväll, även om det inte känns så spännande för tillfället, men  men.

Ska man se det positivt så är jag i alla fall väldigt regelbundeni min cykel, alltid något. Ska prata med mannen ikväll om att strunta i ÄL-test, tror inte han är svårövertalad, då han tyckt att det känts väldigt kravfullt att han måste prestera på utsatta dagar.

Gör som du simtim skiter i ÄL-tester nu och ska också iväg och träna så att man kan gå loss på julmaten imorgon men ganska gott samvete

Kram till er alla!
  • Jojjo77

Japp, då hamnar också jag på 2011-listan... 3 gången gillt???

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    28 -- Lavendia ÄL 16 dec (6:e försöket efter MF i v. 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    5-6 -- MariaF79  ÄL 25 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 - Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    15 -- simtim ÄL ~5 jan (sjätte försöket)
    16-- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)

• Jojjo77
    acinna skrev 2010-12-23 09:00:41 följande:
    Jojjo: Vill också ha kontroll, men det är inte lätt. Man får lämna ut sig till de som vet och att de högre makterna vill oss väl!

Idag ska blivande mormor och morfar få veta vad vi ställt till med... ;) Är idag i vecka 10+1 med vårt pyre, och vårt knyte fick vi bortopererat i vecka 10+0 den 17 september och då fick våra föräldrar bara ett telefonsamtal från min sambo om att jag låg på lasarettet och skulle opereras för X.
    Ja, det är väl så det är. Inte lätt när man vill ha kontroll på allt. Inte heller lätt när man upptäcker sidor hos sig som man inte trodde att man hade innan, men man lär väl så länge man lever som det ju så fint heter. Vuxenpoäng till mig

Vad kul att få berätta för de blivande morföräldrarna Njut och ha en underbar jul!
  • Inna
    Kattflickan skrev 2010-12-20 21:55:29 följande:
    Det verkar vara många som gift sig i år i tråden? Jag och sambon pratade lite om att om jag blir med barn och det verkar hålla i sig så ska vi kanske gifta oss. Planen är då att bjuda in familjen och en vigselförättare och inte säga nåt till nån innan. Men vi får se. Det är mer praktiskt juridiskt att vara gift  om man skaffar barn ihop.
    Hm, har också funderat på det där... med det rent juridiska. Min sambo har friat och vi är förlovade, men vi har sagt att bröllopet kommer dröja några år eftersom vi köpte hus precis kring tiden vi förlovade oss, pengarna hamnade där helt enkeltGlad 

Men det känns så där att äga hus och eventuellt ha barn ihop utan att ha några som helst "papper" på det, jag är en sån som vill keep it safe helt enkelt... men min sambo tycker att jag är oromantiskt när jag tänker så, haha! Men jag är helt inne på borgligt och bara de närmaste... men där har vi helt olika önskemål så det lär vill dröja, främst för att vi ska jämka våra önskemål förstSkrattande
  • ceke

Hej på er! och stor KRAM på dig Jojjo. Ingen höjdare med mens och ja.. vi får hoppas på tredje gången gillt! ta dig ett gäng glögg o njut med som pkåster på såren. Helt rätt

Ska nog bli anhängare av er ÄL-testkastare nästa månad.. denna känner jag mig alldeles för nojjig att börja med Provera tre dagar efter ÄL Vet ju dock att högra äggstocken håller på o förbereder den äggblåsan som verkar vinna racet denna månad.. så ska bli spännande att se när den bestämt sig för att bli klar!

Acinna: Åh va kul att berätta för föräldrarna! Jag längtar så och hoppas så att den dagen kommer nångång. Pappa kommer börja gråta (av lycka)

Inna.: Spännande att det är mannen i ert förhållande som vill göra bröllopet större Mina fördomar säger att det ofta är kvinnan som är mer för det... Men va kul att ha bröllopet framför er, hur stort eller litet det än blir! Det är en mäktig känsa Vi fick hem vår bröllopsfilm idag, så tänkte nog kika på den sen

Millan: Håller tummarna för att din mens lyser med sin frånvaro tills nästa höst

En underbar jul på er allesammans!

• änglabitch

Millan-låter lovande! Glad

Som jag skrev förrut,jag har "tryck" i äggstockarna (?) Fattar inte varför! Rynkar på näsan

Ha en härlig jul allihop, med eller utan glögg och snaps.Önskar jag hade en anledning att avstå (ett gryn därinne)
    Såg en förlossning på tv och började gråta när jag såg babyn på mammans mage.JAG!
    Önskar det räckte att vilja tillräckligt mycket för att bli gravid.

• Jojjo77

Räknade galet, så gör om...

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    28 -- Lavendia ÄL 16 dec (6:e försöket efter MF i v. 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    5-6 -- MariaF79  ÄL 25 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 - Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    15 -- simtim ÄL ~5 jan (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    20-- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet