• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • L Maria

Äh, såg ju att det är många som är kvar i december - flera chanser på positiva saker ju!!

• ifyouweremine
    ceke - Wow vilken kreativ julklapp! Den var väldigt klurig, kan inte komma på. :)

Gris - Låter ju väldigt spännande. Fortfarande varken mens eller bruna flytningar? Bim idag ju! Håller tummen..

Millan - Vad synd! Vi hoppas på nästa gång. Om det skulle vara ett väldigt tidigt missfall, skulle du vilja veta det då eller ej? Jag har funderat på det själv. Det som är bra är ju att man i alla fall vet att man kan bli gravid, men samtidigt är det ju tungt att veta att man fått missfall. Så nära men ändå så långt bort liksom. Och i ditt fall vet du ju redan att du kan bli gravid också.

Jag undrar när min bim är. Jämför man med tidigare månader så ska den vara imorgon, men ägglossningen var ju 5-6 dagar sen så det borde bli på nyår istället. Jobbiga dagar emellan nu, om mensen inte kommer och man inte vet om det beror på att bim inte varit ännu eller nåt annat. Men jag känner i alla fall inte minsta symtom.. absolut ingenting.. så är rätt säker på att det inte blev nåt den här gången heller tyvärr.

Jag har förresten roat mig med att ta reda på vilket första symtom som är vanligast bland FL-besökare som blivit gravida. Vinnare är.. *trumvirvel*.. ömma bröst! Men det är väldigt varierande och folk får verkligen alla möjliga konstiga symtom. Och så mycket som 9% anger utebliven mens som första symtom, dvs de märkte inget före bim. Här är länken om ni vill se:

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56289102.html
  • Daniela01

Hoppas alla har haft en riktigt God Jul!! Tomte

• Minnie69
    Kattflickan skrev 2010-12-25 11:22:17 följande:
    En fråga, ni som fått tidiga missfall, exempelvis Uppsara, har ni blödit riktigt mycket? Jag blöder riktigt, riktigt mycket med små klumpar i. Känns jobbigt. Funderar på om det kan ha varit ett riktigt tidigt missfall? 

När jag hade tidigt mf så blev jag som varm bak i svanken och sedan drog det i gång, blödde rikligt något dygn och sedan inte särskilt mycket.
  • Inna
    ceke skrev 2010-12-23 18:54:21 följande:

Inna.: Spännande att det är mannen i ert förhållande som vill göra bröllopet större Mina fördomar säger att det ofta är kvinnan som är mer för det... Men va kul att ha bröllopet framför er, hur stort eller litet det än blir! Det är en mäktig känsa Vi fick hem vår bröllopsfilm idag, så tänkte nog kika på den sen

Haha, det stämmer helt och hållet, han trotsar helt alla fördomar! Han vill gifta sig i frack, och jag vill ha något enklare/inte så formellt. Tur att vi VILL gifta oss med varandra i alla fallGlad
    Å så kul att se er film! Vi var med några kompisar och såg deras bröllopsfilm, alla grät..:)

essalady: Kul undersökning! Och skönt att se att inte ALLA får supermånga symptom på en gång, blir lätt lite galen när jag läser om alla symtom jag inte har.

• Jojjo77
    Kattflickan skrev 2010-12-24 09:53:36 följande:
    God Jul flickor!

Här blev det tyvärr en röd jul, tanten kom på besök. Det bästa man kan säga om henne att hon är precis i tid.

Blev jättebesviken då jag känt av en massa tecken, varav en del som jag inte ens visste innan var graviditetstecken. Grät tillochmed igår. Men det kan ju ha varit något på gång som inte blev nåt. Nästa månad ska jag strunta i eventuella känslor i kroppen, bara utgå ifrån att det inte blir nåt. Min cykel är iallafall regelbunden och jag ägglossar, så det är väl bara att fortsätta försöka! 

Aperopå cykel, jag fick en ny av min sambo i julklapp (och födelsedagspresent). Helt otroligt, har dåligt samvete över en så fin present.

Men nu kan jag smaka av det goda vinet som min sambo har köpt!

Ha en trevlig helg, jag ska vara med familjen och kommer nog inte titta in mer på några dar! Vi är alla samlade i vårt hus, så jag behöver inte åka nånstans.

Millan 
    Nä, vad tråkigt!!! Jag grät också... Vi satsar på nästa år Kram till dig!
  • Kattflickan

Essalady: Håller tummarna för dig! Stämmer att det är flera kvar i år som inta haft sin BIM, hoppas det går bra för er!  Enda anledningen till att jag skulle velat veta om det var ett tidigt missfall är för att jag kände mig så gravid. Kan man simulera symptom som man inte ens känner till är graviditetssymptom? Eller har jag bara fått besvår med halsbränna och yrsel ändå? Eller så hade jag fått nån sjukdom som orsakade det hela.

Jojjo: Jag tror vi båda blev lika besvikna den här månaden.  Bebisverkstaden kännas tröstlös ibland. Vi får hoppas på nästa månad,*kram*

Minnie69: Jag har haft en kraftig mensvärk, värre än vanligt och blödit kraftigt och än har det inte avtagit, vi får väl se. Men antagligen är det en vanlig mens.

Jag känner mig tokseg. Gick en promenad med sambon idag, men annars har jag slappat i soffan framför film hela dan och ätit godis och lussebullar. Hur ska man orka ta tag i nåt nu!

Millan 

• ernlia03

Hoppas alla haft en trevlig jul trots lite objudna menstanter här och var!

Här händer inget på den fronten. Tog ett gravtest idag för att se om det äntligen skulle vara blankt (hur ofta vill man det?!) Men det var ett ynkligt svagt tunt streck där. I princip likadant som första gången jag såg ett positivt test, den gången blev jag dock glad över det...

Väntar på stickningar i bröstvårtorna eftersom det var det första och det enda symptom jag hade på att jag var gravid. Ingen garanti att nästa graviditet visar sig på samma sätt, men jag skulle inte kunna låta bli att hoppas om brösten börjar "bränna" om man säger så. Jag vill INTE att dom ska bli ömma och tunga dock, för då är det mens på gång.

Jobbigt att inte veta när jag kan förvänta mig mens, tack och lov att cykeln alltid varit regelbunden innan, hoppas innerligt den fortsätter så om den nu måste komma igen.

Angående tidigt missfall så har egentligen ingen aning, men har läst att man kan förvänta sig en lite längre mens än vanligt och med mindre mensvärk av någon anledning. Men det är väl säkert som allt annat, det är olika från person till person.  

• L Maria

Ernlia, har du inte haft något helt blankt än...? KAN det vara en ny graviditet tror du eller...?

Mallanis - du som är experttempare, vad tror du om min kurva (tidigare inlägg)...?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet