• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • SannaK

Alla i min omgivning vet att vi försöker men vill ändå inte att de ska veta exakt när det kan vara aktuellt så jag kommer att dricka något glas vin till maten o lite skumpa. Mer än så brukar jag inte få i mig ändå så det är ingen som kommer undra hoppas jag...

Tror det är klokt att vänta några dagar efter BIM med att testa men kommer inte att klara det själv om inte mensen kommer Glad

Tiden går verkligen sjukt långsamt just nu!!

Håller tummarna för alla BIMare o dig Ceke!

• mallanis
    Jojjo77 skrev 2010-12-27 10:47:16 följande:
    Håller tummarna!!! Tror att det är bra att inte testa för tidigt, är ju inte ovanligt att man får svagt plus som sedan övergår till minus pga av tidigt missfalla och det känns det ju bara jobbigare än att man tror att mensen bara är sen. Härda ut ett par dagar till innan test och så hoppas jag att du får ett fett PLUS!
    Enligt min läkare så beror det dock inte på att man får missfall utan bara att en del gravtest mäter så låga koncentrationer så att de ger utslag på ett befruktat ägg. Altså innan ägget har fäst i slemhinnan ... därav "falska" plus.... har en vänn som ständigt tar och testar lite för tidigt och blir besviken när plussen inte "fastnar" att äggen blir befruktade är vanligt men kruxet är altså att det ska fästa....
    Tredje gången gillt!?
  • ceke
    SannaK skrev 2010-12-27 11:07:32 följande:
    Alla i min omgivning vet att vi försöker men vill ändå inte att de ska veta exakt när det kan vara aktuellt så jag kommer att dricka något glas vin till maten o lite skumpa. Mer än så brukar jag inte få i mig ändå så det är ingen som kommer undra hoppas jag...

Tror det är klokt att vänta några dagar efter BIM med att testa men kommer inte att klara det själv om inte mensen kommer Glad

Tiden går verkligen sjukt långsamt just nu!!

Håller tummarna för alla BIMare o dig Ceke!
    Tack
  • Lavendia

Ja, nu är det verkligen dags för plus! Lite orolig att jag drack alkohol när jag hade ÄL, tänker på det där att ägget ska fästa.. Inget att göra åt det nu utan får hoppas på bästa.

Halsbränna och mår jättekonstigt. Somnade på julafton sittandes så alla trodde jag var gravid. helt slut! Själv känns det som vanliga PMS symptom (attans de är så lika gravsymptom) och jag är helt utarbetad, därför jag är så trött så tror tyvärr på minus. Inget som kan fästa i denna stressade kropp Rynkar på näsan Nyårslöftet är att äta bättre, träna mer och framförallt prioritera oss själva lite mer så kommer nog bebisen vad det lider.

Håller tummarna för alla!!!!!!

• L Maria

Ceke, Essa och Mallanis - tänkte såklart inte på att det kunde vara en liten höjning först, men tja...nu har jag pajjat lite av mätningen här, vi var ute på juldagen och festade rätt rejält, råkade få till en efterfest här hemma och kom inte i säng förrän vid 6-tiden på morgonen, gick upp vid 13... (Hur var det nu, var vi verkligen över 30?! ) Så det var ju inte ens lönt att mäta (glömde helt bort det också)... Nu har jag en lucka på den 26:e, men mätte i dag igen och har högt - 37,0, så det kan mycket väl vara så att jag - i normalfallet - skulle kommit upp högt även den 26, och således haft äl den 25:e... I så fall två dagar efter positivt ältest och tre dagar efter sex... Inte troligt att det tagit sig den här månaden då... Jag tror att jag och maken generellt är ute i lite väl god tid och inte orkar hålla ut tills äl faktiskt inträffat... Får lägga om taktiken till nästa månad!

• L Maria

Justerar lite och sätter in något medelvärde för när jag kan tänkas haft äl.

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    28 -- Lavendia ÄL 16 dec (6:e försöket efter MF i v. 11)
    29 -- Essalady ÄL 16 dec (försök nr 5)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    4-5 -- MariaF79  ÄL 24 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    15 -- simtim ÄL ~5 jan (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    20-- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)

• Irmeline

Oj vad här hänt grejer!!

Polarlantis, hoppas det blir plus nu!! :)

Apropå tempning hade jag en kompis som fick ganska tidigt mf. Hon tempade och såg att tempen vände neråt, två dagar senare började hon blöda. :( Det var hennes andra mf, de har försökt 1,5år och hon är superdeppig. Hoppas verkligen hon får ett plus som stannar snart!

Kul att se att det bedrivs bibelstudier på hög nivå i tråden :) Själv har jag inte riktigt hunnit med det de senaste dagarna.

På nyårsafton har det gått 9 veckor sen mens.. Men jag har fått gyntid imorn, så det känns skönt. Vet inte vad de kan göra men skönt att kolla så att allt ser bra ut därinne! 

• Irmeline
    Gris78 skrev 2010-12-27 13:00:08 följande:

Hej,

Ingen mens ännu och värken kommer och går verkar det som...

Har du testat?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet