• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Lavendia

Irmeline: Härlig läsning att du kollat upp och är på banan igen. Det är en mening med allt även om man inte alltid ser den.

Testar på torsdagmorgon om inte tanten kommit men känns verkligen som den är på G så nog kört Rynkar på näsan

• SannaK

Känner också igen de motstridiga känslorna i samband med andras graviditetsbesked! De mest primitiva sidorna av en kommer verkligen fram i sådana sammanhang. Känner mig som en missunsam häxa samtidigt som det inte går att stoppa! Det är väl som alla här säger, något helt naturligt. Skönt att höra att man inte är ensam.

O du ceke, bara karln är frisk så kan han nog göra det som behövs även om du är sjuk, fast det kanske inte är värt det ändå med tanke på att sexlivet ska fungera även efter barnverkstan, kan ju bli traumatiskt för er båda Glad

Skönt o höra Irmelie!

• ernlia03

Jag ligger också i magsjuka... Kräks Vaknade av att jag mådde illa imorse och hann tänka några positiva tankar kring illamående. När sedan magen satte igång och producerade både uppåt och nedåt hittade jag inget positivt med det längre... 

Har faktiskt funderat på det där med att "tänk om man skulle ha haft ÄL nu". Är man skadad eller? Glad Även om min man inte brukar få prestationsångest tror jag han skulle ha det svårt just nu...

Irmelie: Vad skönt att bli uppkollad och få ett svar. Det är nog så att man ska stå på sig och utgå ifrån sin magkänsla, det verkar inte vara nån större idé att lyssna på läkarna alltför mkt med tanke på hur olika svar man får. Och vad bra att du fick att du sannolikt kommer att ha ÄL! Jag var nöjd med att få veta att jag hade haft, men det är ju ännu bättre att få veta innan så man kan pricka in den!

Jag har gått från övertygad om att bli gravid direkt till övertygelse om att jag absolut inte är det. Jag är säker på att jag skulle känna det på ett sätt eller annat. Oj, låg batterinivå på laptopen, bäst jag postar! 

• ceke
    SannaK skrev 2010-12-28 14:51:22 följande:
    Känner också igen de motstridiga känslorna i samband med andras graviditetsbesked! De mest primitiva sidorna av en kommer verkligen fram i sådana sammanhang. Känner mig som en missunsam häxa samtidigt som det inte går att stoppa! Det är väl som alla här säger, något helt naturligt. Skönt att höra att man inte är ensam.

O du ceke, bara karln är frisk så kan han nog göra det som behövs även om du är sjuk, fast det kanske inte är värt det ändå med tanke på att sexlivet ska fungera även efter barnverkstan, kan ju bli traumatiskt för er båda Glad
    Hahaha.. mjo, är ju en tanke att ha med i beaktning! Han börjar se en aning piggare ut och har lyckats somna, så han verkar i a f va på bättringsvägen... Och peppar peppar (hm, har ätit sån också av formatet vit och hela) så känner jag fortfarande inte av nåt... Ser ju dock ut som att vi får fira nyår själva. han syster som vi skulle fira med är livrädd för magsjuka så hon verkar inte vilja veta av oss på ett bra tag.... Hmm.. så det får bli oxfilé, rödvin och en jäkla massa sex för vår del istället, bara vi är krya

Skumt annars på fertilitetsfronten här.. började se lite äggvita igårkväll.. och hade en massa sex... nu på morgonen så är det bra mycket torrare, men fortfarande inga utslag på ÄL... är på dag 12, så borde inte va äl förrän i övermorrn eller fredag... Men tempen sjönk rätt ordentligt idag. Fattar nada.. Enligt "biblen" får vissa lägre temp strax innan ÄL.. men då borde väl flytningarna va mer äggvita nu än igår?? Eller?

På tal om nåt HELT annat.. provade ett nytt recept igår.. Googla på Arlas "Apelsinkyckling med chili"! helt sanslöst smaskigt enligt oss! Ni missar nåt om ni inte testar...
  • ceke
    ernlia03 skrev 2010-12-28 14:55:47 följande:
    Jag ligger också i magsjuka... Kräks Vaknade av att jag mådde illa imorse och hann tänka några positiva tankar kring illamående. När sedan magen satte igång och producerade både uppåt och nedåt hittade jag inget positivt med det längre... 

Har faktiskt funderat på det där med att "tänk om man skulle ha haft ÄL nu". Är man skadad eller? Glad Även om min man inte brukar få prestationsångest tror jag han skulle ha det svårt just nu...
    Å nej.. Kyra på dig!!!

hehe.. tja.. jag tror helt enkelt att vi är totalt insöade och "skadade"
  • Jojjo77

Irmelie - vad skönt! Tuta och kör när det är dags!

Ceke - du får visa att du är kvinna och bita ihop och visa mannen var skåpet ska stå (om du nu åker på den otäcka sjukan också) måste man sexa så måste man 

Lavendia - skaffar några extra tummar att hålla, allt för att du ska slippa tanten!

Så underbart skönt att höra att jag inte är ensam om mina tankar inför andras graviditeter, tack, alla, nu känner jag mig inte fullt lika hemsk.

EGO: Vad dagarna ska gå långsamt.... Det är sexalossdags för oss snart, startskott den 2 januari. Inga stickor ska fram, varannan dag till den 10 januari, då ska man väl faaan inte kunna missa THE DAY!!! Ska också under denna tid, äta häslosamt, träna som vanligt och inte dricka en droppe alkohol. Om det inte tar sig efter denna pilotundersökningsomgång, så får jag börja smida en nya testplan. Ja, man är helt galen, men det underlättar mitt i alltihop

• Irmeline
    ceke skrev 2010-12-28 15:05:40 följande:
    Å nej.. Kyra på dig!!!

hehe.. tja.. jag tror helt enkelt att vi är totalt insöade och "skadade"
    Själv har jag fått feber nu..

Tur att det är ett antal dagar kvar till ägglossning så man hinner krya på sig.. :)
  • ceke
    Irmeline skrev 2010-12-28 15:09:32 följande:
    Själv har jag fått feber nu..

Tur att det är ett antal dagar kvar till ägglossning så man hinner krya på sig.. :)
    Men hörrni, håll er friska nu, för guds skull! Inte ta efter mig och ligga hemma, heller! Börjar nästan tro att man kan smitta via FL...

Och håll i beräkningen att sjukdom innan ÄL kan försena ÄL... har läst i "bibeln" Så ni vet att det är helt normalt! Hehe... ska hålla det i tankarna själv också...

Biblen är verkligen lättläst! Har nog faktiskt tagit mig igenom alla de intressanta delarna! Och börjar fundera varför i all sin dar flickor inte får veta om sån info redan i mellan/högstadiet!?!?!

Åh vad jag aldrig mer kommer att börja med p-piller. Det ska jag ju även undvika enligt gynekologerna.. men alltså, FAM verkar va en bra grej även som preventivmetod.. om man nu inte är livrädd för att bli med barn när man inte planerat så, vill säga.. Men jag menar.. Om vi nu skulle lyckas få nr 1, så vore det ju inte hela värdlden om 2an skulle komma tätt även om vi inte tänkt så.. Men jag kommer definitivt köra på metoden även som preventivmetod i fortsättningen!
  • Polarlantis
    Gris78 skrev 2010-12-28 11:06:12 följande:
    Polar- tror hoppet ligger mer till dig just nu. Här har bruna flytningar kommit igång nu på morgonen, nu senast med en touch av mörk rött i men mest brunt. Ingen nämnvärd mensvärk
    Men nej, jag som håller alla tummarna för dig ju!!!
    Inget har hänt här ännu...spänningen stiger...
  • ceke
    Polarlantis skrev 2010-12-28 16:45:47 följande:
    Men nej, jag som håller alla tummarna för dig ju!!!
    Inget har hänt här ännu...spänningen stiger...
    Polarlantis.. när hade du ÄL? Har du koll på det? Blir ju så nyfiken att analysera lite
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet