• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ceke
    mallanis skrev 2010-12-28 20:15:58 följande:
    Hhha I´m a hot bitch ;) kan kanske tillägga att jag tempade vaginalt *s* ...
    Min temp varierade så "mycket" när jag tempade oralt (inte sova med öppen mun/ inte somna med tempen i gapet ja på 30 sek ;) mm) så jag började tempa vaginalt och slapp dippar och toppar!
    Hmmm, ja det tål att tänkas på... får se efter den här cykeln om jag ska fortsätta med muntemp eller gå över till vagtemp...

Åhhh va jag vill att min älskling ska bli frisk nu!!!! Vill ha sex ju!!! Gjorde Ältest nyligen och det ger inte fullt utslag, men nästan så... suck! hoppas på att den avvaktar tll på tors åtminstone, så kanske vi hinner med imorrn i a f!

Gris: tycker det luktar lite gravid om dig ändå! Och Polarlantis, dig formligen tokdoftar dig ett stort fett plus om!!!
  • mallanis
    L Maria skrev 2010-12-28 20:18:24 följande:
    Mallanis - haha, man försöker och försöker och när "inget stämmer" - DÅ! Hoppas ändå att det tar sig när allt stämmer också...
    Men i alla fall - ff räknar med att man kan ha äl samma dag som positivt test trots att man kanske mer väntar sig 24-48 timmar efter, enligt texten i testinstruktionerna. Bra ju, med tanke på vad Minnie skrev om ältester och oss gamlingar!
    Absolut sant att vi "Heta gamlingar" kan få utslag på äl-testen för sent så det gäller att sexa i tid!!! När eggwhiten kommer!  
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    ceke skrev 2010-12-28 20:22:29 följande:
    Hmmm, ja det tål att tänkas på... får se efter den här cykeln om jag ska fortsätta med muntemp eller gå över till vagtemp...

Åhhh va jag vill att min älskling ska bli frisk nu!!!! Vill ha sex ju!!! Gjorde Ältest nyligen och det ger inte fullt utslag, men nästan så... suck! hoppas på att den avvaktar tll på tors åtminstone, så kanske vi hinner med imorrn i a f!

Gris: tycker det luktar lite gravid om dig ändå! Och Polarlantis, dig formligen tokdoftar dig ett stort fett plus om!!!
    Han kanske är bättre redan i morgon bitti? ;) så ni får till det i tid!
    Tredje gången gillt!?
  • ceke
    mallanis skrev 2010-12-28 20:26:48 följande:
    Han kanske är bättre redan i morgon bitti? ;) så ni får till det i tid!
    Mmmm hoppas hoppas. Jag mår fortfarande fint och han har inte spytt sen runt lunch... även om det sprutar ur andra ändan.. men verkar lugna sig lite för honom så får hoppas att även tempen sjunker och han får i sig lite käk så småningom också. Stackarn! Men OJ va jag har käkat vitpepparkort idag
  • Polarlantis
    ceke skrev 2010-12-28 20:22:29 följande:
    HAHAHA! Ja vi får väl se! Nu har jag gått från att tro att det verkligen inte är något...till att tro att det kanske är något i alla fall! Pirrigt!
    TROR att jag ska testa imorgon...Stackars sambon håller på att gå upp i atomer och jag är helt lugn, känns jätteskumt! Är verkligen helt avslappnad...är det för att jag redan vet svaret...??? Eller är det förträngning på hög nivå tro...hmmm...jag som trodde att jag inte skulle kunna hålla mig till BIM!

Håller tummern för dig Gris, tror nog det ska gå bra för dig!!!
  • Lavendia

STORT GRATTIS ASTROGIRL!! Skrattande Härligt med PLUS i tråden!!

Gris och Polarlantis - ni är nästa på tur Flört

Dum fråga men vad är spottings som många skriver om?

• ceke
    Lavendia skrev 2010-12-28 21:47:19 följande:
    Dum fråga men vad är spottings som många skriver om?
    Bruna eller svartbruna flytningar... Ett jäkla aber!!!
  • ifyouweremine
    Lavendia - Spottings är att man får småblödningar, oftast mellan ÄL och BIM eller vid ÄL.

ceke - Urk vad mycket sjukdom och trassel ni åker på hos er. Tycker du förtjänar lite hälsa och medgång snart! Förhoppningsvis har du samlat på dig tillräckligt på minus-kontot att det blir ett plus på gravstickan nästa gång som kompensation. :)
  • Ansi30

ETT STOOOOORT GRATTIS TILL ASTROGIRL! Vad härligt! Klockrent plus var det ju också!

Här börjar jag misströsta... fram till igår trodde jag att det var lite annorlunda från annars innan mens men sen igår började jag känna den där väldigt typiska känslan i magen jag alltid får 5-6 dagar innan. Brösten ömmar, enda skillnaden med dom än är att bröstvårtorna inte gör ont...vilket dom brukar göra. Jag ger ju inte upp hoppet men drog ner lite på mängden.

MIna med-bimare den 2a jan hur går det för er? änglabitch och Sanna? 

• Lavendia

Tack, då är man en lärdom rikare. Inget jag har så det känns skönt i alla fall men va fan hjälper det om man ändå inte blir gravid Flört

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet