• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • L Maria
    mallanis skrev 2010-12-28 19:09:00 följande:
    Maria- tror inte att du hade äl tidigare än charten har räknat ut! Tempen kan ju hoppa lite men jag skulle inte oroa mig för att den kom tidigare iaf men att du fick draget kryss samma dag som ältestet var positivt? Du ältestade inte dagen innan?

jag tror mer på älflytningarna än ältestet ;) Men inte ens FF är bergsäkert så här såg mig kurva ut då jag blev gravid ;) (hoppas länken funkar) du ser FF är inte ens säker på min äl den gången ;) hahha
    Ältestade dagen innan också och såg då att det var på väg uppåt - starkare streck än dagen innan dess, men inte fullt utslag förrän på morgonen den 23 (och på kvällen). Jag får dock heldraget streck, det betyder att den är ganska säker eller? Jämfört med det streckade som du hade i din? Flytningarna kom ju redan den 22:e så jag "vet" ju när det börjar bli dags för sexande!
    Är i alla fall toppen om det faktiskt är så att det var den 23 eftersom vi som sagt prickade in sex både den 22 och 23! Får annars se nästa månad - kanske man blir lite klokare av omgång 2!
  • Polarlantis
    Astrogirl skrev 2010-12-28 17:29:21 följande:
    Har plussat idag!!! Kunde inte tro mina ögon i morse. Känns helt overkligt. Ska testa imorgon bitti också.  
    STORT GRATTIS!!!
  • ceke

Oj, kul att se din kurva, Mallanis! Vilken högtempare du är! Jag är en kall jäkel jämfört mig dig

• Polarlantis
    ceke skrev 2010-12-28 16:49:22 följande:
    Polarlantis.. när hade du ÄL? Har du koll på det? Blir ju så nyfiken att analysera lite
    Här får man ligga i för att hinna svara Flört
    ÄL på lucia men jag misstänker att det kanske var någon extra dag om man ska gå efter när det slutade göra ont, för ont gjorde det minsann! Så ÄL 13 dec och BIM 26 dec...och nu är det 28:e.. Myste minst varannan dag och definitivt den dagen det var som mest ont, så blir det barn var det INTE den gången det var som mysigast, hahaha!

Status just nu: tror jag börjar bli sjuk Rynkar på näsan
    Vitaktiga flytningar, lite ont ibland men inte vanliga mensvärken, lite öm i bröstvårtorna och smått illamående...hmmm...
  • ifyouweremine

SÅ UNDERBART ASTROGIRL!! {#emotions_dlg.flower} Det verkar faktiskt vara ganska vanligt att par blir gravida när de "ger upp" eller typ blir så less att de har sex utan att direkt försöka. Men det kan ju vara tack vare spolningen också. Och vilket stort och fint plus du hade också, många har ju mycket svagare plus vid bim. Så här har det inte bara tagit sig, utan det har tagit sig _ordentligt_! Glad

Gris -  Men det är ju tydligen rätt vanligt med bruna flytningar istället för mens när man skulle haft mens om man är gravid.. Så jag tycker fortfarande du ska köpa ett test! Hur var det nu igen, brukar du har bruna flytningar flera dagar före att mensen kommer annars? Eller bara nån dag innan? Vilken dag är du på nu?

• L Maria

Polarantis - oh my god, jag är sjukt impad av din ståndaktighet, hade testat för länge sen!!!!

• mallanis
    L Maria skrev 2010-12-28 19:17:39 följande:
    Ältestade dagen innan också och såg då att det var på väg uppåt - starkare streck än dagen innan dess, men inte fullt utslag förrän på morgonen den 23 (och på kvällen). Jag får dock heldraget streck, det betyder att den är ganska säker eller? Jämfört med det streckade som du hade i din? Flytningarna kom ju redan den 22:e så jag "vet" ju när det börjar bli dags för sexande!
    Är i alla fall toppen om det faktiskt är så att det var den 23 eftersom vi som sagt prickade in sex både den 22 och 23! Får annars se nästa månad - kanske man blir lite klokare av omgång 2!
    Maria- Japp får man ett heldraget test så "stämmer" de olika faktorerna in äl-test/temp och flytningar. =) Man lär sig massor på "resan med FF" ;) håller med Minne kolla trådarna med FF brukar vara kloka "rävar" där som kan tipsa ;) jag har redan glömt en massa ;)

På min chart så har jag bara reggat eggwhite en dag (tidigt) fick bara utslag på ältestet en dag (brukar oftast ha två) och sen dröjde temphöjningen....Obestämd  altså "inget" rätt ;) Så den månaden var jag ju inte ens säker på att jag haft äl, DÅ tog det sig....Cool
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    ceke skrev 2010-12-28 19:41:08 följande:
    Oj, kul att se din kurva, Mallanis! Vilken högtempare du är! Jag är en kall jäkel jämfört mig dig
    Hhha I´m a hot bitch ;) kan kanske tillägga att jag tempade vaginalt *s* ...
    Min temp varierade så "mycket" när jag tempade oralt (inte sova med öppen mun/ inte somna med tempen i gapet ja på 30 sek ;) mm) så jag började tempa vaginalt och slapp dippar och toppar!
    Tredje gången gillt!?
  • L Maria

Mallanis - haha, man försöker och försöker och när "inget stämmer" - DÅ! Hoppas ändå att det tar sig när allt stämmer också...
    Men i alla fall - ff räknar med att man kan ha äl samma dag som positivt test trots att man kanske mer väntar sig 24-48 timmar efter, enligt texten i testinstruktionerna. Bra ju, med tanke på vad Minnie skrev om ältester och oss gamlingar!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet