• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • annvian
    Zalia skrev 2011-01-04 17:59:01 följande:
    Välkommen! Jag har också fyllt 30 rätt nyss. Snart dags för tredje försöket för oss! Jag hinner inte heller skriva så mycket här, men läser så mycket jag hinner, skönt med andra som har samma tankar.

Sällar mig till dem som planerar resa till våren, vi ska hälsa på släktingar i Grekland och sen dra iväg till nån ö för att fira bröllopsdag, ser fram emot det redan!

Tänkte också bli lite nyttigare och träna och sånt, inte för att jag behöver gå ner i vikt utan för att det väl alltid är bra att vara lite mer hälsosam, och lär ju inte skada bebisverkstaden heller. Lär behöva pepp med tränandet också, jag är sååå lat...
    Så vi är samma ålder och samma försök. Kul! Skrattande Då håller vi fasen tummarna nu.
  • Jojjo77

Ceke - peppkram Hjärta

Har läst att bakifrån eller missionären ska vara bra, plus att ligga kvar 15-30 min, helst m kudde under baken, resa sig upp och kissa och duscha på en gång kan göra att mycket rinner ut (står så på vissa sidor om tips för bebisverkstad och jag gör ju allt annat så varför inte följa även detta?). Vi varierar ställningar och kör faktiskt med kudde under baken denna månad, gör det hela lite roligare nåt måste man ju göra för att försöka göra en kul grej av hela den här grejen

Välkomna alla nya

Mallanis - hoppas du tittar in ibland så vi vet hur det går!

Jag är snart 34 år mannen ett par år yngre, vi är inne på försök 3.

• ifyouweremine

Annvian - Jag är 30 och på 6:e försöket, äl om ca en vecka. Har hängt i denna tråd sen 2:a försöket. :)

Mallanis - Du har just skapat 30-taggarnas mest eftertraktade tråd. ;) Kommer kika in där ibland och se hur det går för er även om jag skriver i denna. Hoppas få skriva i er snart också och att ingen av er återkommer till vår tråd annat än för att checka läget! :)

• ifyouweremine

Malin7801 - Välkommen! Attans med mensen.. Vad är nästa steg nu då? Blir det fler kurer eller något annat?

• Daniela01

Hej tjejer! Här bakas det för fullt.. kanelbullar :)
    Har bestämt mig över vilket Nyårsmotto jag ska ha för det nya året och kom fram till följande;
    "här ska det bakas bullar" "har en/flera bulle/bullar i ugnen"
    så nu blir det mycket bullbak, med start med kanelbullar idag

• ifyouweremine

Åh herregud.. Läste precis artikel på Aftonbladet som handlade om en 3-åring som vakat vid sin döda mammas sida över hela julen, han trodde hon sov. Trodde hjärtat skulle brista och kunde inte låta bli att gråta en skvätt. Är det fler av er som blivit jättekänsliga för artiklar, tv-program som handlar om barn sen ni började verkstaden? Jag har inte varit sån förut men de senaste månaderna har jag varit helt gråtmild.

• Astrogirl
    Jojjo77 skrev 2011-01-04 19:32:52 följande:
    Har läst att bakifrån eller missionären ska vara bra, plus att ligga kvar 15-30 min, helst m kudde under baken, resa sig upp och kissa och duscha på en gång kan göra att mycket rinner ut (står så på vissa sidor om tips för bebisverkstad och jag gör ju allt annat så varför inte följa även detta?). Vi varierar ställningar och kör faktiskt med kudde under baken denna månad, gör det hela lite roligare nåt måste man ju göra för att försöka göra en kul grej av hela den här grejen
    Jag har under det senaste halvåret av försök legat kvar med kudde under baken i ca 20 minuter efter varje gång vi sexat runt ÄL. Borde ju underlätta för simmarna att komma rätt. Till slut lyckades vi också. Om det hade någon betydelse att jag låg kvar vet man ju inte, men det kan ju inte skada. Glad
  • Astrogirl
    mallanis skrev 2011-01-04 12:33:46 följande:
    Hej tjejer! Känns som att jag nog är den enda av de plussade som hänger kvar här, så jag gör en systertråd där jag hoppas att ni alla snart dyker upp! *kram*  Se trådstart!
    Jag är kvar men det händer så mycket i denna tråden att jag inte hinner med att läsa allt och kommentera så mycket.  Håller tummarna för alla som kämpar på. Hoppas allt är bra med dig också mallanis. Själv är jag lite orolig att det hänt något med pyret för jag känner ingenting, Är i vecka 5 +1 och jag känner inget illamående, inte mycket ont i brösten längre och flytningarna har slutat. Ska till MVC imorgon för inskrivning. Ska bli skönt att fråga henne lite om det man oroar sig för.
  • ernlia03

Jag är 79:a, dvs 31 år i några månader till...

Ceke: Jobbigt med dessa spottings! Speciellt nu när du fått upp hoppet och fått så bra hjälp, iaf hittills innan idag... Jag slutade med p-piller för ca 4 år sen. Bytte från Yasmin till Cerazette och fick världens depression, försökte med Yasmin igen sen men hade både humörsvängningar och spottings då. Slutade helt enkelt med hormonella medel efter att ha testat både p-ring och hormonspiral. Testade även kopparspiral men blödde så mycket att inte det heller funkade. Har kört med kondom, lite meck, men värt att må bra!

Har testat akupunktur, men inte för fertilitetsrelaterade problem utan för stress och migrän. Har dock aldrig gått regelbundet så har inte fått full effekt av det. Däremot brukar det hjälpa även för stunden. Kan dock tänka mig att det behövs ett tag för att det ska ge bäst resultat. Jag tror jag ska börja gå för stressen och ångesten. Finns en kinesisk man här som tydligen är läkare i Kina, men får inte praktisera här, otroligt duktig på massage och akupunktur.

Egostatus. Inga blödningar och rätt mycket stickningar i brösten. Får nöja mig med det för tillfället! 

• L Maria

Välkomna alla nya, kul att vår tråd är poppis!
    Jag blir 32 i februari och är på försök 4 nu; BIM imorgon.

Essalady - gråtmild absolut, fast jag blir det nog av andra orsaker - bläddrade igenom H&M-katalogen idag och grät lite när jag bläddrade förbi mammakläderna...

Mallanis och ni andra gravida - tycker inte att ni ska lämna här (eller så får vi väl börja spamma gravidtråden också!)

Ceke - hade jag varit dig hade jag satsat på privat trots allt... Kommer att göra det när det gäller första koll/utredning, om det inte tagit sig i april-maj. Ger inte mycket för att behöva vänta sig till en plats inom det offentliga (nu är akupunktur kanske ändå inte ett alternativ inom det offentliga, men för andra saker...)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet