• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Irmeline

Essalady och ni andra res-tjejer, här planeras det rea över påsk för fullt. En thailändsk ö hoppas vi på, flyg bokat och hotell under utredning Solig

Precis som ni andra ska jag ta tag i mitt liv med avseende på vikten nu också. Gick ner lite förra våren inför bröllopet, men har gått upp 8 kilo sen dess! Dels har det blivit mindre träning, mer småätande och så gick jag upp lite under graviditetsmånaden också. Sen dess har jag bara gått och väntat på att bli gravid igen och inte riktigt orkat ta tag i nånting. Nu har det slagit mig att det kanske dröjer ett tag, och varför inte vara i fin form den dag plusset kommer? Tungan ute

Så jag ska ha förbud på godis/glass/kakor etc fram till påsk och resan. Det gjorde susen förra våren så får hoppas det går lika bra denna gång. Så nu visualiserar jag mig att vara i fin form på stranden, istället för gravid, så får vi se vad som händer.

Om det inte tar sig nu kommer nästa chans ligga i början av februari. Missar vi den har vi bestämt oss för att skita i gången efter som ligger i slutet av mars (julbebis). Så blir det inte nu eller februari ligger nästa chans under thailandsresan :) Om den inte heller ger resultat ska vi kontakta utredning för pergotime etc..

Skönt att ha en plan framför sig så man inte bara behöver fokusera på just detta försök! Säger en helt utan kontrollbehov... Oskyldig

Apropå ställningar har jag blivit gravid två gången "on top" så jag tror inte heller det spelar så stor roll. Kanske om mängden är mindre än normalt så kan det hjälpa, precis som att ha varannan dag istället för varje.

Välkomna ni nya i tråden!! Glad

• Polarlantis

32 år och andra försöket på g...hoppas jag om kroppen nu vill göra som jag vill!
     FL tar verkligen TID men det ger också massor tycker jag! Har inte ngn som jag kan prata så här med i min närhet, inte så närgånget och...egentligen...vem VILL höra allt som vi delar med varandra? HAHA!
    Så jag tycker det är toppen att hänga här men oj så fort man blir efter...man får ligga i :)

• Zalia
    annvian skrev 2011-01-04 14:57:07 följande:
    Något lugnande iaf...

Hur "gamla" är vi härinne? Jag är nyss 30
    Välkommen! Jag har också fyllt 30 rätt nyss. Snart dags för tredje försöket för oss! Jag hinner inte heller skriva så mycket här, men läser så mycket jag hinner, skönt med andra som har samma tankar.

Sällar mig till dem som planerar resa till våren, vi ska hälsa på släktingar i Grekland och sen dra iväg till nån ö för att fira bröllopsdag, ser fram emot det redan!

Tänkte också bli lite nyttigare och träna och sånt, inte för att jag behöver gå ner i vikt utan för att det väl alltid är bra att vara lite mer hälsosam, och lär ju inte skada bebisverkstaden heller. Lär behöva pepp med tränandet också, jag är sååå lat...
  • Zalia

Justerar lite....

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

Tomte December Tomte
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12 -- Ceke ÄL 29 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Gravid Februari {#emotions_dlg.flower}
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch:BF 10 sept 2011 (3:e försöket)

• Saftmedbulle

Ja, en förlossning ska ju efter sägende vara rätt jobbig rent fysiskt, så det kan väl inte skada att skaffa sig lite kondis och muskler ;)

• Uppsara

Superstarkt plus på äl i förrgår OCH igår så nu har jag iallafall inte missat äl!
    Vill någon sätta datum på mig i bimlistan för Januari?
    Ägglossning idag och antagligen bim 17/1

Tack

• ceke
    Justerar lite....

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

Tomte December Tomte
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Gravid Februari {#emotions_dlg.flower}
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch:BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
  • ceke

GRRRRR jag har ju som sagt fått en hel del spottings idag.. ringde KK, fick en telefontid med en läkare kl 16 idag. Och NÄ, ingen läkare har ringt.Demon  Jag har verkligen BEVAKAT telefonen och hade tom med den på träningspasset kl 17.. Inte schysst tycker jag.. Antar väl att nåt akut hamnade ivägen, men då kan väl nån receptionist i a f behaga ringa o berätta det???

Jag har idag börjat fundera på akupunktur. Jag börjar verkligen bli redo att prova precis vad som helst för att slippa dessa förbannade, helvetiska spottings. Skulle nån säga att det hjälpte att gå på händerna dagarna i ändan, så jag lovar, då försöker jag Drömmer... Har hittat en privatklinik med en barnmorska/sjuksköterska som håller på med sådant och andra kvinnohälsofrågor... som gynundersökningar, fertilitetsfrågor etc. Funderar på att slänga ut lite pengar o boka tid. Men dyrt.. 600 kr/h och det går INTE på högkostnadsskydd...

Har nån av er provat akupunktur?

• Inna
    mallanis skrev 2011-01-04 12:33:46 följande:
    Hej tjejer! Känns som att jag nog är den enda av de plussade som hänger kvar här, så jag gör en systertråd där jag hoppas att ni alla snart dyker upp! *kram*  Se trådstart!
    Jag är kvar!Glad Här skriv ju som vanligt som katten så jag läser och läser, skriver inte så mycket däremot... Det har känts alldeles för tidigt att skriva in sig i någon bf-tråd, känns så osäkert så här tidigt.... men nu kommer jag joina din andra tråd också!

Men fortsätta läsa här medGlad

• malin7801

Hej! Går gärna med i denna gruppen...
    Är precis fyllda 32 och fick idag mens efter tredje kuren med Pergotime...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet