Lavendia skrev 2011-01-04 21:56:32 följande:
Ceke: Appropå akupunktur så gjorde min bästa vän det trots att hon inte alls tror på sånt. Desperat då de försökt få barn i närmre två år. Tog några månader sen hade hon en cykel som gick på timslaget och så blev hon gravid, fick missfall men blev gravid direkt igen trots att de på undersökningarna inte hade så bra odds. Så vem vet.....
Åhh, det låter lovande. Pratade precis med en vän som har gått på akupunktur och hon rekommenderade den privata kliniken jag skrev om tidigare. Ska nog ta o ringa dit i morgon ändå...
Millan: svårt att hålla kvar nåt hopp faktiskt. Kommer ha vänner över på middag imorrn och funderar på att dricka nåt glas vin även om jag kanske inte borde.. men är på dag 19 av 28 idag.. så va 17??!!
Pratade precismed mamma min också. Usch, jag bara gråter ikväll, ingen bra kväll.. och min kropp reagerar skrämmande likt hennes. Hon har inte heller haft så farlig mensvärk genom åren, men däremot problem med spottings, hugg i magen lite då och då, rikliga mensblödningar, stadig cykel och hon fick diagnosen endometrios via titthål när hon va 31... och jag är 31 nu och har precis samma symptom och mönster...
Hon tycker jag ska kräva att bli utredd för endometrios via titthålsop. Läkaren sa att det kommer ske i sommar om vi inte lyckats bli gravida innan dess. Men jag kanske ska försöka tvinga fram det tidigare... Om det nu går. Det här är ju löjligt i a f. Så här kan jag ju inte ha det. kan ju inte tänka på nåt annat. En veckas glädje, möjlighet till sex (som i o f sig blir nån slags "nu ska vi göra barn" och "vi måste ta tillvara på chansen"), hopp byggs upp, ÄL sker och sen oro för att spottingsarna ska börja och sen sån enorm besvikelse. Besvikelsen blir värre för varje månad också. Speciellt denna månad då jag ju lagt nåt slags hopp till Proveran, trots att jag försökt förbereda mig på att skiten inte skulle funka... sen tre veckors avhållsamhet (då det inte blir nåt när jag har spottings), sen mens och så tja, kommer hoppet tillbaka igen...
Vet ni om gyn brukar ha kuratorer eller nåt som man kan få prata med? jag skulle nog behöva det. Allt blir ju lidande av det här. kan ju inte tänka på nåt annat varken på jobbet eller på fritiden. Usch. Och stackars Kekke vet inte riktigt hur han ska bete sg.