• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • malin7801
    ifyouweremine skrev 2011-01-04 19:42:13 följande:
    Malin7801 - Välkommen! Attans med mensen.. Vad är nästa steg nu då? Blir det fler kurer eller något annat?
    Tack=)
    Ja, det var lite tråkigt. Man bygger ju upp förhoppningar och förväntningar .
    Det blir till att fortsätta med Pergo...
  • Pingla35

välkommen hit alla nya!

Jag fyller inom två veckor 34 och sambon är några år äldre.

Sanna77 skrev 2011-01-04 21:17:46 följande:
    Essalady; ingen tant ännu, molande mensliknande värk under efm men ingen mens. Ont i svanken men inte lika kissig idag som jag varit senaste veckan. Tänkte testa torsdag morgon om inte tanten dyker upp i morgon. Jag är 33 år, sluta med piller i juli efter 15 år och vi väntar som sagt resultat på fjärde försöket : )
    Håller tummarna att tanten stannar utanför dörren och inte kommer in!  Har oxå använt p-piller i evigheter, 18-19 år, hjälp vad länge och verkligt det blev när jag skrev antalet år.Förvånad
    ifyouweremine skrev 2011-01-04 20:56:21 följande:
    saftochbulle - Min viktnedgångsplan är att gå på LCHF-diet i kanske två månader, samt kombinera med längdskidåkning och gym (och snöskottning). Har gått på LCHF-dieten en gång förut, gick då ner ca 5 kg på ungefär 2 månader, men då fuskade jag lite. Maken gick ner 8 kg på samma tid, trots att han bara var 2 kg från normalvikt. Det är ganska enkelt att gå på den dieten när man är två, även om jag började sakna bröd och pasta väldigt mycket mot slutet, samt att det gäller att man är lite kreativt lagd om man behöver äta nåt snabbt. Men sen går det bra att gå över till lite mer GI-tänk för att behålla vikten. De flesta andra dieter känns det som man måste fortsätta med i all evighet för att inte gå upp snabbt igen. Vad har du för plan?
    låter intressant med LCHF. Har tittat lite på att försöka med antingen det eller GI- men jag känner att det ska vara en metod som vi båda här hemma kan köra efter. 

Maria79- ska du testa i morgon eller väntar du?

Vad heter den populära gravid-tråden?? Är det så att Mellanis har startat två väldigt populära trådarGlad?!

• Lavendia

Ceke: Appropå akupunktur så gjorde min bästa vän det trots att hon inte alls tror på sånt. Desperat då de försökt få barn i närmre två år. Tog några månader sen hade hon en cykel som gick på timslaget och så blev hon gravid, fick missfall men blev gravid direkt igen trots att de på undersökningarna inte hade så bra odds. Så vem vet.....

• L Maria

Essa och Pingla - jag testade idag och fick minus, känner ingenting i kroppen mer än en öm fläck i vänster bröst och aningar av mensvärk... Problemet är väl nu att vi ska till svärisarna imorgon, tillsammans med mina föräldrar och det blir vin och grejer... Har jag inte fått mensen imorgon så borde jag ju testa, men eftersom jag fick ett toknegativt idag (på kvällen dessutolm) så känns det inte som att det skulle hinna bli något (hcg-ökning) till imorgon i vilket fall som helst... Obestämd

• Irmeline
    ifyouweremine skrev 2011-01-04 21:02:51 följande:
    Ego - Makens hockeylag ser av allt att döma ut att vinna kvällens match, så ikväll kommer han vara på gott humör när han kommer hem. Perfekt då att jag precis entrat fertila veckan! ;)
    Känner igen det där, mannen spelar också, och när det blir vinst så blir det en trevlig kväll. Förlust leder till att han surar.. Vilken nivå spelar din på? Min är i div 1.

Var ute och åt middag med två kompisar idag när en av dem kläcker ur sig att hon är gravid och ska ha barn i juli. Svårt att ta.. Kändes skitjobbigt. Hon gifte sig några månader efter oss och borde därför vara efter oss i "kön".
    Konstigt hur man kan reagera. Hoppas jag är gravid igen innan hon föder.
  • ceke
    Lavendia skrev 2011-01-04 21:56:32 följande:
    Ceke: Appropå akupunktur så gjorde min bästa vän det trots att hon inte alls tror på sånt. Desperat då de försökt få barn i närmre två år. Tog några månader sen hade hon en cykel som gick på timslaget och så blev hon gravid, fick missfall men blev gravid direkt igen trots att de på undersökningarna inte hade så bra odds. Så vem vet.....
    Åhh, det låter lovande. Pratade precis med en vän som har gått på akupunktur och hon rekommenderade den privata kliniken jag skrev om tidigare. Ska nog ta o ringa dit i morgon ändå...

Millan: svårt att hålla kvar nåt hopp faktiskt. Kommer ha vänner över på middag imorrn och funderar på att dricka nåt glas vin även om jag kanske inte borde.. men är på dag 19 av 28 idag.. så va 17??!!

Pratade precismed mamma min också. Usch, jag bara gråter ikväll, ingen bra kväll.. och min kropp reagerar skrämmande likt hennes. Hon har inte heller haft så farlig mensvärk genom åren, men däremot problem med spottings, hugg i magen lite då och då, rikliga mensblödningar, stadig cykel och hon fick diagnosen endometrios via titthål när hon va 31... och jag är 31 nu och har precis samma symptom och mönster...

Hon tycker jag ska kräva att bli utredd för endometrios via titthålsop. Läkaren sa att det kommer ske i sommar om vi inte lyckats bli gravida innan dess. Men jag kanske ska försöka tvinga fram det tidigare... Om det nu går. Det här är ju löjligt i a f. Så här kan jag ju inte ha det. kan ju inte tänka på nåt annat. En veckas glädje, möjlighet till sex (som i o f sig blir nån slags "nu ska vi göra barn" och "vi måste ta tillvara på chansen"), hopp byggs upp, ÄL sker och sen oro för att spottingsarna ska börja och sen sån enorm besvikelse. Besvikelsen blir värre för varje månad också. Speciellt denna månad då jag ju lagt nåt slags hopp till Proveran, trots att jag försökt förbereda mig på att skiten inte skulle funka... sen tre veckors avhållsamhet (då det inte blir nåt när jag har spottings), sen mens och så tja, kommer hoppet tillbaka igen...

Vet ni om gyn brukar ha kuratorer eller nåt som man kan få prata med? jag skulle nog behöva det. Allt blir ju lidande av det här. kan ju inte tänka på nåt annat varken på jobbet eller på fritiden. Usch. Och stackars Kekke vet inte riktigt hur han ska bete sg.
  • L Maria

Urk ja, fler som har dåliga dagar... Som jag nämnde innan grät jag när jag bläddrade förbi mammakläderna i H&M-katalogen "eftersom jag aldrig kommer att få beställa därifrån" och när jag fick minus kunde jag inte hålla tillbaka heller - maken och jag stod länge i badrummet och kramades... Stackarn, han är mycket lugnare med det här än jag. Sa att "vi fortsätter att göra det vi gjort" och jag menar att det är det som är så frustrerande - för även om man gör "allt rätt" så är det inget vi kan styra över... Kläckte också ur mig att "jag hatar alla jävlar som lyckas på första och andra försöket"...Skäms
    Läste i en omröstningstråd som Essa gjorde för ett tag sedan och jag blir lite nedslagen av den statistik som syns där... Det verkar som att man antingen blir gravid under de första tre månaderna - eller så har man svårt och det tar mer än ett år... Eftersom man nu är förbi de där tre första magiska månaderna så känns det som att då får man helt enkelt vänta...länge...
    Huh, jag sitter här och deppar och då har jag ändå inte fått mensen än... Skäms
    Sorry för att jag är neg!

• ceke

Maria: Stor kram på dig. Vi får va lite neggo ihop helt enkelt. Usch för såna här dagar. Vi täntke slå till med en trevlig middag imorrn med fina vänner. Det kanske lättar lite. Ni kanske ska försöka er på nåt liknande? men se till att det är nån som du vet käkar p-piller!

Skönt att vi har härliga killar som finns där för oss!

• Irmeline
    ceke skrev 2011-01-04 22:53:39 följande:
    Maria: Stor kram på dig. Vi får va lite neggo ihop helt enkelt. Usch för såna här dagar. Vi täntke slå till med en trevlig middag imorrn med fina vänner. Det kanske lättar lite. Ni kanske ska försöka er på nåt liknande? men se till att det är nån som du vet käkar p-piller!

Skönt att vi har härliga killar som finns där för oss!
    Precis som jag tänkte ikväll, men fick en graviditet i ansiktet..
    Jobbig kväll helt enkelt!!
  • ceke
    Irmeline skrev 2011-01-04 23:00:11 följande:
    Precis som jag tänkte ikväll, men fick en graviditet i ansiktet..
    Jobbig kväll helt enkelt!!
    Åhhh, jag skulle förmodligen ha börjat storbölat om jag fått höra nåt sånt just nu...

Kram!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet