• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ceke
    Irmeline skrev 2011-01-05 13:53:39 följande:
    Precis sådär tänker jag också!
    Hade utslag på stickan tors kväll och fredag dag. Hade sex torsdag, fredag lördag men inte söndag.
    Tänk om det släppte sent..
    Uppsara och irmelie: Ta det lugnt Antagligen har ni ju prickat in finfint båda två och fått till det så att de små simmarna funnits på rätta stället när ägget väl släppt! men jag vet... lätt att säga, svårt att ställa in tankarna på!

Jag om nån snöar in i saker totalt, så jag borde va den absolut sista att säga åt nån att slappna av
  • ceke

Va roligt att vi är så många härliga tjejer som skriver så mycket fint och vilket privilegium det faktsikt är att ha er att bolla med, skriva av sig till! Och inte för att tala om följa med i eran färd mot att få en liten juvel

Och välkomna ni nya! Bara att haka på

• ceke
    Jojjo77 skrev 2011-01-05 14:11:03 följande:
    Vad underbart skönt att höra ceke! Dels att du fick ett bra bemötande och att de tar dig på allavr och att hjulet är igång. Jag hoppas verkligen att du blir av dina spottings och att du snart blir gravid! Det är väl underbart att det finns stöd att få från utomstående som är inlästa på specifika områden. Att ta hjälp av andra anser jag är en styrka, som tyvärr inte alla har. Kram till dig! Hjärta
    Lavendia skrev 2011-01-05 12:26:57 följande:
    Åh vad glad jag blir för din skull Ceke!! Skrattande Det låter som det absolut är på rätt väg. Vad mycket det gör bara någon ser en och tar en på allvar. Go girl! Bra att du fått någon att prata med. Det behöver vi alla och jag går själv till psykolog i omgångar när jag känner att jag behöver jobba lite djupare med mig själv. Jag gillar det. Du som hjälper andra hela dagarna behöver väl få prata av dig om nåt!! Tack, vi ska ha det supermysigt, 4 timmar kvar inna vi åker, försöker jobba, går sådär..

Välkomna alla nya, intressant att läsa er bakgrund och hoppas allt ska går bra. Det ska bli spännande att följa! Så många som skriver så omöjligt att kommentera allt men suger åt mig som en svamp Skrattande Tack för att ni delar med er!
    Tack så mycket! och tack alla ni här inne som stöttar och peppar!

Eftersom jag nu ska käka dessa provera denna cykel ut och de två nästföljande ska jag mentalt försöka ställa in mig på att det inte kommer att bli någon bättring. Verkligen! För lyckas jag med det kanske jag kan slappna av lite och slippa bli så ofantligt besviken igen varje månad när skiten börjar... För eftersom det är som det är nu, så känns det som att det inte finns nån anledning att tro att det blir bättre nästa månad. Proveran kommer ju dock göra att jag kommer få en massiv mensblödning och få ut alla gamla slemhinnor... om jag förstått det rätt... och det kanske alltid kan hjälpa nåt i a f.
  • Polarlantis
    Irmeline skrev 2011-01-05 12:00:32 följande:
    Polarlantis: det är en skröna enligt bilbeln att man har ÄL från varannan äggstock. Det är flera äggblåsor som mognar i båda äggstockarna varje månad, de har ett "race för dominans" där en vinner och lossar först, och de andra skrumpnar ihop. När man får tvåäggstvillingar har två ägg mognat ungefär lika fort vilket leder till att båda "vinner" och lossar.
    Så det är helt möjligt att du får ÄL från samma äggstock igen!
    AHA! Se där, vad skulle jag göra utan er på FL??? Tack för bra info! För det är dfenitivt ngt på g i kroppen nu och börjar få lite flytningar, tjoho! Så då kan man ju tro att det kanske är ÄL på g trots att mensen inte kommit...hur nu det går ihop...jaja, vi myser på iaf och hoppas på det bästa!
    Inga som helst tecken på mens på g iaf...har ont i ryggen och är astrött och har värk från och till...men jag tror inte det är ngn vits att ta ett digitaltest i helgen, tror verkligen inte det är ngt där. Så jag sparar nog det till slutet av månaden istället...

Hur har ni det alla, är era liv så där perfekt tillfixade så att det bara är bäbis "kvar"? Vi har det lite rörigt med olika saker och ett tuft halvår framför oss men sedan blir det bra...men oroar mig så klart för att OM det tar sig så kanske jag mår asdåligt och det blir ännu jobbigare...men men...
  • Sanna77

tänkte vänta till i morgonbitti så jag skulle kunna konsentrera mig på jobbet idag, insåg att jag ändå inte kunde tänka på annat så sprang på lunchen till närmaste apotek..

men shit! Förvånad
  • Jojjo77
    Polarlantis skrev 2011-01-05 14:38:54 följande:
    AHA! Se där, vad skulle jag göra utan er på FL??? Tack för bra info! För det är dfenitivt ngt på g i kroppen nu och börjar få lite flytningar, tjoho! Så då kan man ju tro att det kanske är ÄL på g trots att mensen inte kommit...hur nu det går ihop...jaja, vi myser på iaf och hoppas på det bästa!
    Inga som helst tecken på mens på g iaf...har ont i ryggen och är astrött och har värk från och till...men jag tror inte det är ngn vits att ta ett digitaltest i helgen, tror verkligen inte det är ngt där. Så jag sparar nog det till slutet av månaden istället...

Hur har ni det alla, är era liv så där perfekt tillfixade så att det bara är bäbis "kvar"? Vi har det lite rörigt med olika saker och ett tuft halvår framför oss men sedan blir det bra...men oroar mig så klart för att OM det tar sig så kanske jag mår asdåligt och det blir ännu jobbigare...men men...
    Härligt Mys på!

Perfekt, nja allt är väl relativt. Men i mina ögon har vi det väldigt väldigt bra. Vi har samma syn och värderingar på hur vi vill leva våra liv och hur vi vill ha framtiden, båda har bra jobb och en stabil ekonomi som gör att vi kan göra det vi vill. Det enda vi inte har är som sagt en bebis och att man inte har kontrollen över den biten är nog det som är jobbigast just nu. Får vi en bebis så är det ett plus i våra liv, får vi det inte så kommer vi ändå att leva ett jättbra liv, rikt på annat. Det är alla dessa delar jag väntat på i hela mitt liv, därav väntan på barn, då mitt liv innan min make inte alls kändes tryggt och stabilt.
  • Sanna77

Här är min dagbok som jag har för att hålla reda på allt...

18 dec X på dagen
    20 dec X sent på kvällen
    21 dec glad gubbe på CB ÄL test
    22 dec X sent på kvällen
    26 dec Ont i äggledarna
    27 dec drömde för första gången i mitt liv att jag var gravid
    28 dec stack som små små nålstick ett flertal gånger på samma ställe på efm på kvällen bubblar/sticker/drar i magen
    30 dec -2 jan vattniga genomskinliga flytningar, springer på toa hela tide, hinner knappt resa mig från toa inna jag är kissig igen. Känner mig som ett lik när jag vaknar på morgonen, känns inte som jag sovit på flera dagar.
    2-4 jan känns som jag har extrem menssmärta, ont i svanken.

Hjälpmedel
    Förra månaden hade jag bara 7 mellan ÄL och BIM. Googlade som en galning och hittade en sida http://www0.epinions.com/kifm-review-1E5E-64B24F5-3A2B30C4-prod1 som sa att det kunde bero på B6 brist (vilket för övrigt ger håravfall, dålig hy och dåliga naglar som jag också haft senaste tiden). Jag sprang iväg och köpte B6 och åt från första mensdag 100mg dvs 2 tabletter varje morgon.

• Polarlantis
    Sanna77 skrev 2011-01-05 14:49:33 följande:
    tänkte vänta till i morgonbitti så jag skulle kunna konsentrera mig på jobbet idag, insåg att jag ändå inte kunde tänka på annat så sprang på lunchen till närmaste apotek..

men shit! Förvånad
    Inget snack där inte, tjoho!!! GRATTIS I MASSOR!!!
  • Jojjo77
    Sanna77 skrev 2011-01-05 14:49:33 följande:

men shit! Förvånad
    GRATTIS!!!
  • Sanna77
    {#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

Tomte December Tomte
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Gravid Februari {#emotions_dlg.flower}
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch:BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77:BF 13 sept (försök nr 4)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet