• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Saftmedbulle

Hej tjejer!
    Tack för alla gratulationer! Tråkigt att höra att en del av er fått mens och deppar. Helt naturligt att man blir låg då...
    Ska hålla tummarna för er allt jag kan!

Vill bara slå ett slag för ÄL-stickorna. Det var först när jag började använda dem som jag visste när jag hade ÄL.
    Vi hade bokat tid för utredning i november (för att kolla att allt var ok) men ska ringa och boka av den imorgon.
    Illamåendet har lugnat sig lite nu, vilket är skönt.

Ser fram emot kommande plus här i tråden :)

• ifyouweremine
    ernlia03 skrev 2010-10-10 12:31:33 följande:
    Huh, huh, är lite nervig nu. Hade ju min konstiga blödning (blodblandade flytningar) i tisdags och sen pyttelite rosa flytningar i fredags morse. Idag är BIM och jag har inte sett tillstymmelse till någon rosa eller röd färg på pappret eller i trosan. Tog därför ett test och det syns nåt där!!! Ett svaaagt streck, men klart synligt och även maken ser det. Men hur ska man nu kunna klara av tillvaron innan man är helt säker?!? Är det ett spökstreck?! Panik! Gjorde inte testet med morgonurin, utan efter att ha hållit mig ca 3 h, endast druckit ett glas cola.
    Vad spännande!! Ska du testa igen imorgon bitti? Det sägs ju i och för sig att hcg-nivån fördubblas varannan dag, men kan ju vara bra att testa med morgonurin också. Du tog ingen bild på testet så vi kan hjälpa till att titta om det ser ut som spökstreck eller riktigt? :)
  • ernlia03
    ifyouweremine skrev 2010-10-10 16:21:43 följande:
    Vad spännande!! Ska du testa igen imorgon bitti? Det sägs ju i och för sig att hcg-nivån fördubblas varannan dag, men kan ju vara bra att testa med morgonurin också. Du tog ingen bild på testet så vi kan hjälpa till att titta om det ser ut som spökstreck eller riktigt? :)
    Spännande är bara förnamnet! Förvånad

Vet inte om jag vågar testa imorgon bitti. Vill inte få ett negativt test... Men så länge inte mensen kommer kan man ju fortsätta hoppas. Kanske... Men det känns ju hela tiden som mensen kommer. Panik varje gång jag går på toa.

Nej, har inte tagit nån bild, tror inte den där stackars ljusa rosa skuggan ens fastnar på bild...Tungan ute Så risken för spökstreck är väl rätt stor trots allt.
  • ifyouweremine
    ernlia03 skrev 2010-10-10 16:27:08 följande:
    Spännande är bara förnamnet! Förvånad

Vet inte om jag vågar testa imorgon bitti. Vill inte få ett negativt test... Men så länge inte mensen kommer kan man ju fortsätta hoppas. Kanske... Men det känns ju hela tiden som mensen kommer. Panik varje gång jag går på toa.

Nej, har inte tagit nån bild, tror inte den där stackars ljusa rosa skuggan ens fastnar på bild...Tungan ute Så risken för spökstreck är väl rätt stor trots allt.
    Kan förstå känslan. Jag går själv och känner att det kliar lite i testarfingrarna nu när jag är bim-2 men samtidigt känner jag att jag nog borde vänta tills minst bim+1..

Men kom strecket upp inom 10 min? Och det är rosa ändå även om det är svagt (alltså inte grått)? I så fall borde det ju inte vara ett spökstreck.. Spöksträck brukar ju vara antingen att folk har sett ett litet streck efter en halvtimme eller så, alt. att de ser den lilla skuggan där strecket skulle ha varit. Men du har väl testat med samma sticka förut så du kan jämföra med den? Jag håller i alla fall tummen för att du är gravid, jag tycker det låter så faktiskt. :)
  • Ansi30

Oj här har det hänt grejer!

GRATTIS saftochbulle!!!

ernilla03: Jag tror stenhårt på att testet du tog är ett svagt plus. Vänta till i morgon och gör ett nytt test med morgonurin så ska du se att testet blir tydligare.

Pingla77. Skönt att kroppen din har reparerat sig efter det lilla ingreppet. Nu är det bara att köra på

KRAM till alla som känner sig deppiga. Det ÄR jobbigt när det inte tar sig. Men vi vi kämpar på, eller hur?

5 dagar kvar till BIM för mig... tur att veckan som kommer är proppad med roligheter så tiden går fort. 

• ernlia03
    ifyouweremine skrev 2010-10-10 16:45:28 följande:
    Kan förstå känslan. Jag går själv och känner att det kliar lite i testarfingrarna nu när jag är bim-2 men samtidigt känner jag att jag nog borde vänta tills minst bim+1..

Men kom strecket upp inom 10 min? Och det är rosa ändå även om det är svagt (alltså inte grått)? I så fall borde det ju inte vara ett spökstreck.. Spöksträck brukar ju vara antingen att folk har sett ett litet streck efter en halvtimme eller så, alt. att de ser den lilla skuggan där strecket skulle ha varit. Men du har väl testat med samma sticka förut så du kan jämföra med den? Jag håller i alla fall tummen för att du är gravid, jag tycker det låter så faktiskt. :)
    Strecket var helt klart rosa och kom upp inom 5 minuter. Jag har testat med likadana stickor förut och då har det alltid varit blankt vitt förutom kontrollstrecket. 

Känns helt overkligt och det känns hela tiden som mensen kommer. Men det är aldrig något på pappret när jag kollar... Obestämd
  • Pingla35

Gratulerar saft och bulle!

Håller tummarna för dig ernlia03!

Jag har sagt länge att jag ska införskaffa stickor men nu ska jag göra det. Kan vara bra att veta när och om man har ÄL. Vad jag förstått så är det inte alla som har det eller vet när det inträffar och jag är en av dem.
    Enkelt att kolla kanske med sticka, vad vet jag. Ska kolla denna månad och sedan har jag nog ändå tänkt att kolla upp mig för att se att allt är ok.
    Med koniseringen och en "förlorad" månad funderar jag mycket på hur det står till där nere. Vad jag förstår kan man se om äggledare och annat ser ok ut.

Jag lägger gärna in mig i BIM-listan men vet inte riktigt vart jag ska skriva in mig.
    Beräknad ÄL 21-23 Försök 6 första barnet

• Gris78

Tack för hjälpen! :) Mycket uppskattat... - läste någonstans att äl oftast sker mellan dag 10-14 i cykeln. 
    Om denna info visar sig stämma så har jag varit ute och cyklat lite vid första försöket.

Saftis - var det här första försökt då du använt äl stickor???

Ernila - låter extremt lovande..kul! :) testa igen och meddela resultatet.

• Gris78

Essalady - iiiiiiii så spännande, fan vad tiden har gått långsamt tycker man har väntat i evigheter nu...:)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet