simtim skrev 2010-10-06 21:16:46 följande:
Ja..så var nog ÄL över för den här gången. Det känns som en märklig ny sport man ägnar sig åt, att tajma in exakt när det där lilla ägget dyker upp och så få till det så att dom små simmarna kommer fram dit i lagom tid. Ständigt kissande på stickor och kontroll av flytningar. Nu blir det den lugna tiden....när man istället får gå omkring och vänta på bim.....
Hoppas att allt fixande och trixande gör att det blir lite större chans att få det där positiva gravtestet iallafall!
Märkligt vad det pendlar upp och ner. För en vecka sen var jag supertaggad, helt säker på att vi skulle få till det den här månaden. Och nu känns det inte alls så. Ibland önskar jag att jag vore lite mer jämn i funderingarna och inte fullt så mycket upp som en sol, ner som en pannkaka.
Astrogirl: låter det inte som molvärk? Som gravidsymtom då alltså?.. Håller tummarna.
Saftochbulle: jag brukar inte dricka så mycket kaffe men jag har gått över till koffeinfritt när jag kan. Och därmed gjort slut på det koffeinfria kaffet på stamfiket... Så lite mer kaffe än jag vill erkänna blir det kanske. Iallafall, jag tror det är smart att göra som du och dra ner lite. Men te på morgonen är inte förhandlingsbart, det bara måste jag få.
lycka till allihop med alla funderingar. hoppas alla vi 30-plussare får våra plus snart!
Hej alla!
Jag hoppar in här lite sent i tråden, känns som en tråd som passar mig. Vi är båda 32 i år och har väl drömt om barn i några år men först nu passade det in med jobb/bostad osv. Sedan i slutet av augusti har vi satsat på tillverkning och är nu på trefje försöket.
Just nu är jag i samma period som du
simtim, ägglossningen är precis över och nu är det bara tredje försöker men jag är redan trött på väntan på mens/inte mens. Jag önskar så att vi hade satt igång med det här två år tidigare, kanske hade vi inte varit så otåliga då. Och just nu känner jag likadant, att det inte kommer ta sig den här månaden heller... vet inte varför jag känner mig så negativ, brukar försöka se det mesta positivt annars, men vill att det ska funka snart så klart!
Så nu väntar jag med er andra...:)