• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Sanna77

Enligt familjeliv:
    Luteal-fasen är perioden mellan din ägglossning till nästa menstruation (dagen före blödningsdagen). I genomsnitt är denna period 14 dagar, men faser mellan 10 och 16 dagar räknas som normala. Oavsett den individuella längden på kvinnans lutealfas brukar lutealfasen ändock vara stabil mellan de olika cyklerna. Därför kan kvinnor som har en oregelbunden menstruation ändå ha en regelbunden Luteal-fas på 14 dagar.

Läste även:
    Clearblues test kan användas från fyra dagar innan väntad mens. Om du gör testet tidigt, ska du använda första morgonurinen.

Det betyder ju att väntan på BIM kanske inte blir riktigt så lång som jag trodde Skrattande
  • ernlia03

Här händer det grejer, hinner knappt med. Glad

Hos mig väntas det bara, hade ÄL för en vecka sedan. Testade faktiskt redan imorse (brukar inte vara sååå otålig), men jag kissade i burk för att lämna urinprov och tydligen har man blivit så van att stoppa ner en sticka efter att ha kissat i burk att jag inte kunde motstå det nu heller. Tungan ute

Testet var som väntat blankt negativt, så vitt som det bara går där det borde ha funnits lite rosa...

Och nu helt plötsligt har jag fått blodblandade flytningar! De som brukar komma två dagar innan mens och jag ska mens på söndag. Har haft en väldigt regelbunden cykel så länge jag kan minnas (27-29 dgr). Varför ska den börja jävlas nu? Är det pga rosenroten som jag åt första gången eller vad är det?

Har såklart en svag förhoppning om att det kan vara en nidationsblödning, men tror tyvärr mer på tidig mens... Rynkar på näsan

• Fru KM
    Flyttar fram listan lite så vi har kollSolig 

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober
    6 -- Saftochbulle ÄL 22-23 sept (försök nr 6, första barnet)
    8 -- Astrogirl ÄL 24-25 sept (försök nr 9, första barnet)
    9 -- Fröken Ellen ÄL ~28 sept
    ~10 -- ernlia03 -- ÄL 25-27 sept (försök nr 6, första barnet)
    12 -- essalady ÄL 28 sep (andra försöket, första barnet)
    ~14-15 -- MariaF79 ÄL ~29-30 sept (första riktiga försöket)
    15 -- Lillamillan ÄL 1 okt  (försök nr 13, första barnet)
    15 -- Ansi30 ÄL: 1-3 okt (Försök nr 6)
    17 -- Drömmen om Elin (1:a försöket)
    17 -- Sanna77 (1:a försöket, första barnet)
    20 -- simtim ÄL: ~5 okt (tredje försöket)
    28 -- Daniela01 Äl 17 okt (oändligt massa försök)
    30-- Rosavit ÄL 14 okt (tredje försöket)
    31 -- MD77 ÄL 21 okt (tredje försöket, första barnet)

November
    8 -- emmafemma ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    längtan är stor
  • Ansi30

I vilken vecka görs KUB testet? Ber man om det eller tillfrågas man (hrmf vi som är över 30 alltså haha)

Vet att det finns ngt som heter nup test också...får googla på det.

• Saftmedbulle

Essalady: Jodå, BIM imorgon. Fortfarande lite illamående, men vågar inte ta ut något i förskott. Ska inte testa förrän fredag, om inte tant röd hinner före...

• Drömmen om Elin

Snabbspola tiden så jag får mens och kan börja om!! Jakten på ÄL fortsätter ;)

• Gris78

Mellanis:  Här är det bara bra, såg ett lätt stänk av kommande mens idag så äl-testing skiter vi från och med nu. Det är jag snart dax igen så det är lugnt, fick fler äl-tester idag för testlagret. Fan vad smidigt det var! :)

Läste lite i artikeln som Drömmen om Elin lagt upp och funderar på om mitt cola zero och te drickande är något jag kanske ska se över?? Senaste dagarna har det blivit en zero om dagen.....Tee har jag alltid druckit flera koppar av.  

Har du sett bilden på griskultingen med stövlar på sig som fanns på Aftonbladets hemsida. Kolla han e olidligt söt!!!!! hahahahaha om man inte gillar grisar efter sett denna bild så vet inte jag vad....

Mellanis du kan inte annat än att hålla med mig min grisvän! :) 

• Gris78

Hur känns magen ni två som är gravida??? . tjockt eller?

Mellanis - hur går det med de negativa tankarna du pratade om?? Hoppas att de sprungit långt långt bort
    Irmelie - hur känns det för din del? Är det som du trodde att det skulle vara...

:)

• ifyouweremine
    Saftochbulle - ojoj, då håller jag tummen så hårt jag kan här! Fantastiskt att du klarar av att hålla dig från att testa så länge!

Gris78 - jag har nog en hel del att se över om man läser artikeln. Frågan är hur mycket av det som verkligen spelar roll. Ganska många av dem är ju såna som jag hört är en myt. Men man vet ju aldrig - kanske lika bra att följa det för att vara på den säkra sidan. :) Sjukt söt gris förresten, haha!

Idag har jag varit och är extremt trött i hela kroppen. Både sovtrött och trött i musklerna. Fast jag tror det är att jag håller på att bli sjuk. Det var inte av den anledningen jag ville må dåligt!! Skrikandes
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet