• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Gris78

Essalady - hahaha man kanske ska vara försiktig med vad fast ber om. Man vill ju inte vara sjuk på det gamla vanliga sättet precis. Jag tycker nog att man kan läsa de flesta förslagen man hittar och sedan köra på det man tycker verkar mest vettigt. Man är ju lite besviken att ÄL lyckats gå förbi en helt obemärkt denna månad! 
    Hur går det för dig annars? Haft bim är det nu i dagarna???

Saft&bulle - fredag!? ska du vänta tills på fredag med att kolla?  - det är ju en eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeevighet tills dess jö! Att hållas på streckbänken är ju bara förnamnet här känner jag :)

Man kanske ska sätta grisbilden som bild istället för ingenting?? :) 

• Fru KM

Deppdag, stoooort munsår vilket brukar betyda, mens på G{#emotions_dlg.djavulsk}

längtan är stor
  • Drömmen om Elin
    Fru KM skrev 2010-10-06 12:08:57 följande:
    Deppdag, stoooort munsår vilket brukar betyda, mens på G{#emotions_dlg.djavulsk}
    Skickar en stor kram! NYA TAG!!! Glad
  • Sanna77

Munsår kan ju betyda förkylning också : )

• ernlia03
    Fru KM skrev 2010-10-06 12:08:57 följande:
    Tråkigt. Och vilket jobbigt menstecken... Rynkar på näsan
  • Fru KM

Tack:) jo det är klart det kan va förkylning oxå men förra perioden dök munsåret upp som gubben i lådan. Dock samma dag så man vet aldrig:) använder anti som är toppenbra, munsåret borta på någon dag.

• bailley
    hej!

jag hoppas allt blir bra och får en junibebis (runt den 20 juni) har fått ett jättesvagt (sex jättesvaga) plus igår och hoppas det är sant.

Är det någon som väntar till juni? JAg är från Göteborg och är 33Glad 
  • Irmeline
    Gris78 skrev 2010-10-05 21:55:58 följande:
    Hur känns magen ni två som är gravida??? . tjockt eller?

Mellanis - hur går det med de negativa tankarna du pratade om?? Hoppas att de sprungit långt långt bort
    Irmelie - hur känns det för din del? Är det som du trodde att det skulle vara...

:)

Jodå, men det går långsamt. Man vill ju veta NU att allt är bra.
    Och hur dölja graviditet vid fest/middagar? Inte lätt!
    Rädd för att det ligger där inne och är dött, man har ju hört om det förr.

Väldigt trött dygnet runt, att sova 12h hjälper inte..
    Mår inte så illa i alla fall :)
  • Saftmedbulle

Bailley: Grattis!

Essalady&Gris78: Jodå, jag ska vänta att testa tills fredag morgon. Än så länge ingen mens och fortfarande illamående...

Har själv trappat ner på kaffedrickandet. Inte helt nyttigt tror jag och det har inte varit en speciellt stor omställning. Ska på fest på lördag och då blir det nog alkoholfritt, såvida inte mensen kommit då (vilket jag INTE hoppas på, så sugen på vin är jag inte...)

Irmelie: Förstår att det känns nervöst, inte alls konstigt. Vi håller tummarna att allt är ok!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet