• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Jojjo77

Kram till er alla! Glöm inte att ni är bäst och ge inte upp hoppet! Snart får vi äggen att fastna, blir runda om magen, kommer gnälla över vikten och att vi inte kan sova för att hur vi än ligger känns det inte bra (nytt tema för tråd?) för att sen äääntligen få hålla vår lilla bebis Vi måste se målet och tänka positivt! Japp, ska ta jobb som sportkommentator känner det tydligt! Kram igen!

• L Maria

Jojjo - jag tror att vi var många som behövde din sportkommentatorpepp! Du fick i alla fall mig att dra på smilbanden och det behövde jag. Tack!

• Kattflickan

Jojjo: Är du fortfarande hungrig? Jag är det, vi är ju i samma fas i cykeln så antingen är det nåt normalt i cykeln som jag inte tänkt på tidigare eller så är det nåt annat...

Jag blir också irriterad över att folk inte kan tänka sig för. Jag blev ju tillomed frågad om jag inte skulle skaffa barn när jag var singel en gång! Nu kommer de inte fråga igen iallafall Ceke!

Jag försöker hålla mina testgalna fingrar från att ta ett gravtest imorgon. BIM är ju först på onsdag, snälla tala om för mig att det bara är idioti att testa så här tidigt.

Ni får Millanfritt i tråden i helgen, jag åker till Småland! 

Kram till alla er som tänker deppiga tankar!

Millan

• L Maria

Millan - på ff får man statistik på hur många som testar positivt ett visst antal dagar efter äl; på dag 11 efter äl är det fortfarande mindre än 50% som testar positivt även om det visar sig att de är gravida när väl gått 14 dagar! Så håll emot!

• Kekke

jag tycker ni alla är underbara personer som stöttar o hjälper varandra..
    puss o kram på er alla..

• Irmeline
    Kekke skrev 2011-01-13 21:06:52 följande:
    jag tycker ni alla är underbara personer som stöttar o hjälper varandra..
    puss o kram på er alla..
    Håller med.
    En ovanligt trevlig tråd här på FL Glad
  • Irmeline

Apropå lutealfaser så var det en annan tjej i en testtråd som jag hängt i som hävdade att hon plussade på BIM-10 (hon visade upp ett svagt streck). Eftersom jag hört att man tidigast kan plussa på ÄL+7 så blev jag lite nyfiken, så jag kollade hennes ÄL-test. Hon fick stegring den 1:a jan, och befann sig alltså på ÄL+9. Jag försökte påpeka lite fint att det var väldigt kul att hon var gravid men att det nog inte var BIM-10 (hon lurade ju de andra i tråden att tro att det går att plussa så tidigt). Men hon hävdade att det visst var så, en rekordlång på 19 dagar alltså! Tungan ute

Det är inte lätt med matte för alla..

• Polarlantis

Ok, vill gnälla lite till...
    Pratade med kompisen, hon som är gravid, och hon berättar glädjestrålande om att dom funderar över barnvagn och blablabla...och jag känner mig som en hemsk människa för jag vill inte höra mer! Min bästa vän och ÄNDÅ är det så JOBBIGT!!! Måste prata med henne om detta..så det inte blir bekymmer med vår vänskap! Kanske ska fika på lördag...men det är också jobbigt, hur förklarar man? För någon som det bara var i box för på en gång? Vill bara prata om något annat...suuuck...depp...
    Men imorgon är en ny dag och den här dagen har faktiskt varit finemang, positiv och allt, så nu struntar jag i detta och sover!

Många kramar till er alla goa där ute!

• L Maria

Hmm, hur fick hon ihop det där...?
    För övrigt känns det som att man skulle sluta prata BIM - x dagar och istället prata äl + x dagar - mycket mer "rättvisande" eftersom folk har olika långa lutealfaser. BIM -5 för mig är tex äl +6 - tveksamt om testa-tidigt-stickor skulle funka för mig på BIM -5 liksom (som ju visa tillverkare hävdar, visserligen med större osäkerhet, men dock)...

Kekke - håller med! Jag är evigt tacksam för er allihop i tråden!

• Ansi30

EGO: heldepp och urfunktion. Blev utförsäkrad i höstas och igår fick jag veta att dem har nollat min sgi så nu står jag helt utan inkomst. Försöker hitta ork att lägga in en överklagan men man känner sig rätt liten.
    SÅ besviken och orolig för framtiden.
    Är mitt uppe i ägglossning och vet inte om jag ska våga fortsätta försöka bli gravid. vi går ju runt med sambons inkomst men ändå...en bebis innebär mkt utgifter. Sambon vill köra på...

Har ett läkarintyg från december 2010 som sätter min arbförmåga till 0 och efter avslutad arbetslivsintro på arbförmedlingen sa dom att jag inte ska vara hos dem eftersom jag är helt oförmögen att arbeta och ändå finns det ingen ekonomisk hjälp att få.

För socialbidrag måste man, enligt vad dom har sagt till mig, vara aktivt arbetssökande....ngt två instanser alltså säger att jag inte kan.
    Vet varken in eller ut

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet