• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Kekke

jojjo: jodå, visst har ceke en underbar man. ställer jämt upp på allt hon ber om. får massage trots att han nästan har somnat. lagar grymt god mat och är helt underbar i sängen. men ceke är underbar hon med.

• ceke
    Kekke skrev 2011-01-14 09:01:26 följande:
    jojjo: jodå, visst har ceke en underbar man. ställer jämt upp på allt hon ber om. får massage trots att han nästan har somnat. lagar grymt god mat och är helt underbar i sängen. men ceke är underbar hon med.
    Puss puss
  • Frk Svår
    Kekke skrev 2011-01-14 09:01:26 följande:
  • frifantasi

Kekke: åh så fint skrivt, kom det en liten tår..

Ceke: Stor kram!! Sådana kommentarer/diskussioner är så mentalt jobbiga. Skönt ni fick ett bra samtal i alla fall.

Firfantasi: Välkommen!! Skrattande Också ny i tråden och inte helt lätt att hänga med men underbar tråd att läsa!! Hjärta Personligen hade jag testat ÄL-stickor för at få koll på cyklen och om jag fått utslag så hade jag förfört min man även om det var en sömning måndag. Eftersom han vill ha barn vill jag understryka så ni inte tror jag skulle lura en man och bli gravid mot hans vilja Glad Det är som sagt inte så lätt att pricka och alla chanser kan behövas. Vi ville också ta det som det kommer i början, blev gravida snabbt, fick missfall och nu tar det låång tid. Min man har förlikat sig med tester och sex på kommando. Han är fantastisk! Å andra sidan är det jag som ej velat ha barn i vår relation så han gör allt nu när jag vill Glad  Jag önskar jag kunde vara mer avslappnad och hoppas på bästa men inte kunnat det. När jag väl bestämt mig så går jag all in vilket kan ligga mig om foten.

Hej o tack! Jo det känns rätt bra att ha börjat kolla med stickor nu. Jag har testlagrets stickor, men  ska man kunna se hur strecket ökar mer o mer för varje dag eller? Jag har testat sen i tisdags o ska ha ÄL på lör enl kalender. Syntes lite lite svagt i tis o ons men igår var det inget alls. Hoppas inte jag missat det nu bara, har som sagt inte mkt symptom vid varken ÄL eller mens, men inte alls något mer sekret denna vecka vad j kan avgöra iaf... Ska ta o lära mig det där Skrattande Sambon o jag har pratat o det här med "6 på kommando" och det känns bra, vi sa mer att vi får väl sexa oftare helt enkelt, sex föder ju sex liksom, så slinker det mer gånger kring ÄL också.

Det där med okänsliga kommentarer från andra personer i sin omgivnign har jag lydkligtvis varit förskonad från. Både mina föräldrar och svärföräldrar tror jag medvetet varit rätt försiktiga med det. Mina kolleger har ej heller sagt ngr grodor och mina närmsta vänner vet att vi försöker redan, Dock kan det bli en hel del barnsnack när det är många gravida vänner omkring en, lite jobbigt på vår middag i fredags när mina 2 bästa och gravida vänner med sambos prata barnvagn etc etc. Man har ju liksom inget att komma med i en sån diskussion överhuvudaget Skrikandes och de vet att vi försöker nu också, lite okänsligt kan jag tycka..

Och vad jobbigt för dig Ansi30! Tycker inte heller ni ska sluta bebisverksatan, på något sätt löser det sig ändå. Något måste ju vara fel när en person hamnar mellan två stolar. Hoppas och tror det löser sig för er på något sätt ändå.

Hej hopp snart är det helg! Det är alltid skönt!
  • ifyouweremine
    frifantasi - Jag brukar ha utslag på äl-stickan hela månaden, fast svagt de dagar jag inte har äl på g. Men man ser små skiftningar från dag till dag om man lägger alla stickor bredvid varandra i följd, det går lite upp och ner i styrka. Antagligen beror det på hur många timmar det har gått sen man senast kissade, hur mycket man druckit under dagen, osv. Men sen syns det ju väldigt tydligt när det börjar ta fart vid äl. För mig brukar det öka så det blir starkare men inte lika starkt som kontrollstrecket en dag, och dagen därpå är det minst lika starkt som kontrollstrecket. Sen kan det ev. vara positivt ytterligare en dag, men sen går det ner till svag nivå igen. Så för mig är det nog omöjligt att missa stegringen om jag bara testar varje dag. Men en del andra har mycket kortare stegring, som kanske bara varar några timmar, och då kan man ju missa det.
  • ifyouweremine
    Uppsara - Det verkar vara olika när äl-värk inträffar i förhållande till själva äl. Endel får värk innan, endel under och endel efter. Själv fick jag värk fyra dagar i streck denna månad, så gissningsvis både före, under och efter.
  • ifyouweremine

Jag är sååååå himla rastlös. Och jag kan inte fatta att det är 1,5 vecka kvar till bim! Tiden går bara långsammare och långsammare för varje månad tycker jag.

Denna månad har jag noterat allting väldigt noga i min mens-app. Det känns ju inte helt givet när äl inträffade direkt. Eller? När tror ni att min äl var? Själv gissar jag 11:e. Såhär ser det ut:

8:e
    temp 36.1, äggvita

9:e
    temp 36.1, lätt akne, öm livmodertapp, äggvita

10:e
    temp 36.1, äl-värk, huvudvärk, lätt akne, äggvita

11:e
    temp 36.4, äl-värk, mkt öm livmodertapp, äggvita, stegring på äl-stickan men ej pos

12:e
    temp 36.4, mkt äl-värk, krämigt, positivt på äl-stickan

13:e
    temp 36.5, äl-värk, lätt illamående, krämigt

14:e
    temp 36.9, krämigt

(tempen har tagits samma tid varje dag)

• ifyouweremine

Jag skrev fel, 10:e menar jag att jag gissar på. Eftersom tempen stigit dagen efter, och eftersom jag brukar ha äl före positivt på äl-stickan (tidigare månader har alla mina äl-symtom kommit före positivt på stickan).
    Fast det kan ju hända att det var den 13:e också, i så fall kom den ju korrekt efter den positiva stickan. Men verkar samtidigt konstigt med äl-symtom så många dagar innan då.. och framför allt temphöjning före också.. Vad tror ni?

• Frk Svår

Jösses, jag googlar redan könsultraljud...

• Lavendia
    frifantasi - jag har CB digital med glad gubbe så har ingen koll på stickor tyvärr men såg att essalady gav bra svar.

Essalady: hmm, ingen expert men skulle gissa på den 13:e och då är det illamåendet som är den avgörande faktorn. Annars den 11:e då livmodertappen var väldigt öm.

Tänkte precis på det för en stund sen att tiden går så fort på jobb men att tiden för barnverkstaden går långsammare och långsammare. Nu väntar jag på glad gubbe och sen två låånga veckors väntan till BIM och så börjar det om igen. Var är den där beställningslistan på Plus?! Glad
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet