• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Frk Svår skrev 2011-01-31 11:18:21 följande:
    Sambon höll förresten på att skrämma skiten ur mig igår! Han ville erkänna något ifall det skulle dyka upp vid utredningen....Könssjukdom, tänkte jag!!! Men han ville bara erkänna att han ca 3 månader sedan rökt ca 10 cigg när han var nervös inför en operation han skulle genomgå. Pust. Ingen fara ju, det kan ju inte ha någon jättepåverkan ändå. Han har visserligen varit rökare men det var kanske 5 år sedan.
    Hehe, va gulligt av honom!

jag vet inte vad de gör för undersökning. VUL antar jag, ev spolning av äggledarna (har jag hört brukar göras, om inte annat be om det!) och blodprov..

Lycka till!
  • ceke
    Frk Svår skrev 2011-01-31 11:26:17 följande:
    Men de borde kunna se om jag har ÄL de närmsta dagarna va? Kommer det något denna månaden så borde det komma inom 2-3 dagar. Men som sagt, jag tror inte att jag har ÄL varje månad och jag har inbillat mig att jag kan ha någon sammanväxning i äggledarna. Det är sådant jag är nervös över men det går ju att fixa isf. Sedan är jag skiträdd för blodprovet eftersom jag är hysteriskt rädd för sprutor!

Tack
    Det ser de definitivt i s f! De kommer se hur många ägg som finns där om det är ett tag kvar, hur stor äggblåsan är etc. Rätt häftigt att se VUL:et faktiskt, tycker jag. Be att de visar dig skärmen och förklarar vad de ser!

Jag är ju en sån där jobbig, vetgirig patient som frågar om allt möjligt när jag är där.. sist fick jag se 5 små äggblåsor i ena äggstocken och 6 st i den andre varav en av dem började ta överhanden. Det va på dag 7 i cykeln, så precis enlitg skolboken Om inte annat blir man lite lugnad av att se VUL:et om det ser ut som det ska.. eller oroad antar jag om de inte hittar några äggblåsor. HUr som så kan de, vad jag förstått, via VUL se om man har PCO-äggstockar också.. Fråga om det, vet ja, om du är orolig för att du inte har ägglossning varje månad!

Det kommer gå bra även med sprutan. Försök att tänka dig bort till en mycket trevligare plats...
  • ceke

Polarlantis: Försök andas... Jag tänkte precis som Frk Svår: OM ni skulle bli gravida så kanske han kan nöja sig med första halvåret i studierna nu och sen söka jobb!

Jag tror nog att det är bra om ni pratar igenom allt det här när han kommer hem ändå.. Vrid o vänd på allt, så hittar ni nog en lösning som båda tycker är ok.

Kram på dig!

• ceke

Här sitter jag annars och försöker läsa en bok i jobbet.. men lyckas sådär. Är rätt förgrymmad på att jag fått mensvärk.. på dag 19!!! Ärligt så hatar jag verkligen dessa spottings... Inte ofta jag använder sådana starka ord. Men jag verkligen HATAR dessa spottings. Fan för dem helt enkelt. De har absolut inget existensberättigande!

Bläääääääää

Men konstigt nog är jag trots allt på ett ok humör.. Den här tiden på månaden brukar det bara va tårar och suckar som gäller. Men det känns rätt ok ändå. Tror det har hjälpt lite att faktiskt försöka va mentalt förberedd på att de skulle komma även denna månad... hmm

• ceke

Millan: jadu, vad som gäller med spottings och att bli gravid säger läkarna visst olika om. Har hört att det blir som giftigt för ett befruktat ägg då slemhinnan stöts ut för tidigt av en, en annan att det inte är nåt problem.. och så verkar det på andra tjejer med samma problem här på FL som att det inte direkt underlättar... men FL är ju inte direkt statistiskt säkerställd information direkt.... Vet inte vad jag ska tro. Vet bara att det är drygt och en känsla av att kroppen  liksom djävlas med mig.

Har världens värk i ryggen samtidigt som i tjejmagen.. Mensvärk med andra ord???? på dag 19. hmm. Första gången inte ens alvedon hjälp. jaja..  varför skulle inte kroppen hitta på nytt djävulskap?!?!

Hahahaha.. kan dock berätta att min käre kekke fått mig till ett härligt skratt nu på kvällen! Vi skämtade tidigare om att han skulle se rolig ut i min baddräkt som jag har när jag simmar.. haha.. och när vi skulle duscha idag och jag tog av honom kläderna... så var baddräckten på! och under den ett par av mina stringtrosor! han är allt bra underbar, min älskade Kekke! Hjärta

• ceke

Nej nej nej, Astro... Usch va trist. Stora kramar. Ta hand om varandra nu,

• ceke
    CajsaK skrev 2011-02-01 10:41:55 följande:
    Vaknade vid 7 i morse med den värsta mensvärk jag upplevt på säkert minst 10 år... tog 2 ipren vilket brukar hjälpa relavtivt bra, men icket denna gång! Tog därför en Tradolan (haft kvar sen en hemsk visdomstands operation) men inte det heller hjälpte. Har fortfarande i skrivande stund sjukt ont, vill spy och känner mig yr. Tog en värmedyna, men inte det heller hjälper. Blöder bara lite.... börjar tro missfall...vad tros? Fy fan alltså vad ont...
    Men oj! Har du tagit gravtest?

Hoppas det släpper snart!!
  • ceke

Frk Svår: Attans att du fått feber! Men fortsätt tempa och hoppas febern ger med sig! Om inte annat så efter att febern givit med sig, så kan du förhoppningsvis se att tempen stigit mot tidigare och då kan du anta att du hade ÄL i a f...

Krya på dig!

Polarlantis: Jobbigt att det blev gräl av det hela.. men det va nog bra att du fick ur dig dina tankar ändå. Hoppas att ni får en fin dag iag runt tårtan och att ni kan prata lugnare om det hela om någon dag när båda två fått fundera lite mer på allt.

• ceke

Lavendia: Jobbig dag på jobbet helt enkelt. Usch för att försöka se glad ut när man egentligen bara vill gråta.

Gris: Kul att se dig igen!

Angående missfall... Jag har hört nåt om att så mycket som var 3:e graviditet slutar i missfall och de flesta redan innan kvinnan ens är medveten om att hon varit gravid.. men risken/chansen att få veta det är ju större när man testar tidigt som många av oss gör.. Sen ma, det är nåt nytt för mig som jag fått lära mig om här på FL...

Ego: Full mensvärk, ont i ryggslutet, hugg, bränningar och tja.. ständiga spottings + lite färskt blod vid toabesök här. Suck.. dag 19. Satans proveraskit. Blir ju typ bara värre av aset. Funderar på att skita i tabletterna nästa cykel faktiskt.. för bättre blir det ju garanterat inte. Men är så ofantligt dålig på att ljuga så det kanske är dumt... rädd att läkarna bara skulle säga att jag inte ger tabletterna en ärlig chans.. Hmpf

Ser fram emot nästa kuratorstid. Känns som en bra länk in till läkarna... Det här är drygt.

• ceke

Hej på er!

Lavendia: Vilka bra nyheter om ålder samt att utredningen kommer gå så fort!

Jojjo: Lycka till med cellprovet imorgon! Det kommer gå bra

Gris: Helt ok med periodare Bara det inte har med alkoholproblem att göra Hehe

Ego: Spottings spottings spottings och tja, rött störtflöde vid toabesök. Kom massor när jag gick på toa idag.. och det hjälper inte att jag blir superhård i magen av dessa piller.. Såååå... Nu orkade jag inte bry mig längre och ringde gyn.. igen... och barnmorskans reaktion va "men så kan det ju inte vara, då måste du ju blöda från tarmen" men nej nej.. jag är tydligen väldigt onormal för tarmen är det inte från.. Suck... Hon ville sätta upp mig på en telefontid med en femte läkare i ordningen.. men då sa jag ifrån. Så fick en telefontid 28 feb med läkaren jag pratade med sist. jag menar.. nåt akut tror jag ju inte det är och orkar inte dra allt för en femte läkare!

Hon tyckte i a f att det lät som en dum idé att ta provera nästa cykel då det bara verkar förvärra saken för mig.. Läkartiden är dock efter att jag skulle börja med nästa kur. Hmmmm Suck. Kanske ska ringa tillbaka imorrn och be om en tidigare tid trots en annan läkare. Inte vet jag.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet