• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Jojjo77

Millan - tråkigt m tanten, men på det 4 ska det ske, håller med

Pingla - då är vi igång samtidigt med att utredas, lite spännande kan jag tycka, samtidgt som vi hoppas att det tar sig innan så vi slipper.

Blev någon film på TV1000 igår, kommer inte ihåg vad den hette, så så bra var den Men vinet satt som en smäck!

Ceke - känner igen mig i det du jobbar med, är ju gymnasielärare och ibland blir man mörkrädd när man hör dem prata om sex, könssjukdomar osv...

Jag har varit livrädd för att bli gravid ända fram till nu, lite komiskt, med tanke på att det inte var så lätt...

Ikväll blir det god mat med familjen och kanske att glas vin till, plus godis, det måste jag ha idag känner jag!

• ceke

Hej på er! Och kram på dig Essalady. Vilken pissdag.. men hoppas det blir en trevlig fest ikväll och att du kan slappna av lite då.. Och marias liner va ju super, så öva in den

Gu va skönt! jag har precis varit o tränat. Äntligen. Underbart! Nu jäklar ska jag komma igång igen! Och så har vi en riktigt myskväll framför oss med god mat, en massa exotiska frukter, champagne, jordgubbar etc.. ska bli smaskigt och mysmysigt värre

• Polarlantis

Lite gnäll..
    Smsade bästa och gravida väninnan och ondgjorde mig över min kropp som börjat med mens eller spottar ellre vad f*n det nu är som häner och att det är asjobbigt att korppen inte funkar som den ska. Hon har inte ens bemödat sig med att svara! Inte heller hört av sig. Ringde henne innan i ett annat ärende men inte undrade hon hur jag mådde. Härom dagen pratade vi på tel och då sa jag lite att jag tyckte det var jobbigt och att jag bara går och väntar på att allt ska bli normalt ngn gång. Svaret blev då "åh vad jag är duktig som städar och pysslar här"....detta efter jag ställt tusen frågor om HENNE och magen...suck...
    Men HALLÅ liksom, LITE support kanske man kan få, eller? Kände mig mest ensamast i världen...tur jag har er!

Brösten ömmar och det är fortfarande bruna flytningar...kanske tar ett test imorgon...eller väntar på leveransen av billiga test på måndag...tror ju bara kroppen hånar mig, för att citera någon som satte huvudet på spiken i något forum här!

Ceke: vilken underbar kväll du verkar ha framför dig, NJUUUUT!

Essalady: tror klart på att det är muskler som gjör skilnaden på vägningen! Kämpa på, tycker du är jätteflitig! Massor med pepp från mig!

• Kekke

mallan:
    maria:
    klart naket är sexigt, det tycker jag också.. men när det kommer en outfit utan att man är beredd på det, då går man igång direkt.. och när ni ser att killen går igång direkt så måste ni juh känna er sexig av det, eller?
    klart din man gillar sexiga underkläder eller en härlig outfit, om du inte har en så köp en outfit, överraska han en vardag när han kommer hem med en god middag, nå gott att dricka så ska du få se att det blir åka av  :)
    för jag uppskattar det spontana och oplanerade på ett helt sätt kontra det planerade..
    så ge han en överraskning en kväll.. nya underkläder eller outfit, gillar han inte det så vette fan  :)
    men glöm inte bort att berätta hur det gick..
    så nu har alla tanter här inne fått tips från killen   :)

en sak till måste jag säga.. glöm inte bort att göra det till en rolig grej o ha skoj undertiden..

• ifyouweremine

Tack alla för pepp, vad snälla ni är. Är hemma efter 1-årskalaset nu. Gjorde enligt planerna och lekte med barnen (mina systersöner alltså) hela tiden. De är såååå mysiga att vara med. När jag leker med dem är jag alltid 100% glad och lycklig i hjärtat. Men varje gång jag åker hem efteråt så känner jag mig sorgsen och tom. Men det är det värt!

Maken sa iaf en bra sak idag: Vi har ju precis passerat 6:e försöket och 60% blir ju gravida inom ett halvår. 80% blir gravida inom ett år, och därför har vi nu 50% chans att bli gravida inom ett år. Och då lät det ju ändå som ganska goda odds. Gäller att se saker på rätt sätt! :)

• Kekke

essa:

Hakuna matata, de är ord som är bra Hakuna matata, gör att man blir glad
  • Saftmedbulle
    ifyouweremine skrev 2011-01-22 12:36:00 följande:
    Usch dålig dag idag. Kände mig totalt ogravid och tyckte att då är det ju onödigt att låta bli alkoholen på festen ikväll, så jag gjorde ett test bara för att bekräfta att jag inte är gravid och det var ju blankt förstås. Och även om man känner sig ogravid och kanske till viss del helst inte vill bli gravid före resan så kommer det ju ett uns deppighet och lite oro över att månaderna bara går och inget händer. Sen ställde jag mig på vågen för min vecko-invägning och då hade jag inte gått ner alls så mycket som jag tänkt. Vet visserligen att kroppen binder vätska just före mens, men ändå lite knäckande med två dåliga besked på raken.

Som om inte det vore nog så ska vi på kalas för en 1-åring nu med en massa släkt och de brukar aaaaalltid fråga "är det inte dags för er snart" och ge pikar, eftersom de ser att jag tycker så mycket om barn. Dessutom har barnet som fyller år precis i dagarna fått en kusin, så det kommer ju pratas mycket om det. Känner att jag inte riktigt orkar detta just nu, men jag kan ju inte lämna återbud nu. Hoppas få sitta och leka med 1-åringen och hans 2,5-åriga brorsa i nåt annat rum större delen av tiden.. de småttingarna ställer ju inga dumma frågor och är bara för härliga att umgås med.

Blä.. ursäkta för deppinlägg, blev bara tvungen att skriva av mig några rader. Hoppas ni har en roligare lördag!
    Pepp!
  • simtim

Har varit borta från FL ett par dagar, vips har det hänt massa saker.

Längtan, stort grattis!!!!!!! Du skrev så fint om hur glada ni blev. Jag blev nästan lite tårögd jag med. Håller tummarna att allt går bra.

Essa, känner likadant med mina syskonbarn. De är så fina, och ibland blir man lite knäckt när man går hem till sitt eget lilla bo utan småttingar. Men det kommer snart bli vår tur. Det bara måste vara så

Ha en bra lördagkväll nu alla!

• Lavendia

Ceke: Den filmen såg vi en dokumentär om hur de gjorde den. De verkade ha världens roligaste jobb och blev många skratt. Hoppas ungdomarna tar den till sig.

Essalady: skönt det gick bra idag trots allt! Ha nu en riktigt kul fest och njut!! Missat träning och maten komi kläm IGEN så vet hur det känns när kilona inte går ner så som man vill.

Mallanis. Åh vad härligt det lät med hundar och spark. Som en vintersaga :) Mysigt du är kvAr och berättar hur det går.

EGO: Vi var och tittade på ny bil idag. Barnfamiljer överallt kändes det som och försäljarna tar för givet vi har barn antagligen pga vår ålder vilket inte är konstigt. Vi pratade om en bil där det finns plats med barn samtidigt som vi blir skrockfulla..

Det första min man säger imorse är om jag ska kissa i muggen. Har han inte sagt så spontant innan. Han vill så gärna få en liten klimp Hjärta BIM-7 så jag vågade ej. Ha en fortsatt skön kväll!

• ceke

Min käre kreativa Kekke har ikväll kommit på en rolig lek som fögyller sexlivet lite.. hihi.. och som vi tänkte dela med oss av..

Laga go mat.. dela gärna skumpa eller nåt sånt trevligt.. skär upp en massa god exotisk frukt.. så långt är väl inge ovanligt... Sen.. i slutet av middagen, eller under under efterrätten... Sätt er båda och gör tre olika högar som ni båda skriver lappar till.. Den andre får inte se lapparna..

Hög 1: Förspel: Kläder är redan av... ni skriver lappar om vad ni ska göra för varandra under förspelet.. ca 10 st. Får inte innehålla att ta på varandras könsorgan...  

hög 2: Spelet går vidare till att få ta på varandars könsorgan.. skriv lappar om det.. ca 10 st

hög 3: Olika ställningar.. ca 10 st.. men varning för att ni inte hinner alla!

Turas om att ta lappar och utför dem!

Lovar en trevlig stund!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet