• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Kaprifolen

Gräsänka och ÄL...nåja inte så illa som det låter, maken fick se till att preparera mig med lite simmare innan han åkte Nu "klarar" jag mig tills han kommer hem på söndag och vi kan ha lite välkommen-hem-sex Gillar nog den här varannan dag-metoden bättre än när vi körde varje dag, får nog bli vår strategi framöver....

• ifyouweremine
    kekke - Nej men jag menade att det är många tjejer som tycker att män är som allra snyggast i uniform jämfört med all annan klädsel. Själv tycker jag nog det är snyggast med kortärmad skjorta och jeans alternativt bara boxershorts om de sitter på en fin kropp. :)

jojjo - Åh jag har faktiskt varit väldigt vinsugen flera gånger den här veckan! Älskar vin! Men jag får hålla mig till nästa vecka då jag antagligen fått mens.. Film är inte heller så dumt, vad ska ni se? Själv blev jag rekommenderad Black Swan idag så den tänkte jag försöka se snart.

ceke - Mja egentligen kanske jag borde det.. fast jag skulle helst vilja testa efter bim egentligen, så det kanske får bli nyktert imorgon istället. Men vi får se hur det känns imorgon.
  • Kattflickan

Hejsan,

Tant röd har kommit! En dag senare än beräknat, men det är väl inom felmarginalen!

Skönt att det går bra Mellanis!

Jag sitter här med sambon och har ätit god fredagsmiddag och druckit lite vin, känns bra trots allt!

Millan

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4) 

• Kattflickan

Nu blev det ju fel! tog inte senaste listan!

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 --- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4) 

• Lavendia
    frifantasi skrev 2011-01-21 19:23:13 följande:
    Eeehh, först nu har jag fattat vem Ego är! Skäms Jag trodde det var en persons alias här inne, men hon skrev ju aldrig något eget inlägg.... Lite trög i hjärnan kanske?
    Du, det tog mig ett bra tag men vågade inte erkänna det så himla skönt att höra att jag inte är ensam Skrattande Letade som bara den efter den där EGO som var väldigt poppis att kommentera Skrattande
  • Lavendia

Millan: Tråkigt att höra men skönt du känner dig OK och positiva tankar. Det kommer man långt med Glad

• ceke

Åh herregud.. får man säga så.. Kom precis hem från en suverän jobbkväll/natt.. Men VAD ÄR DET med "alla" tonåringar som inte fattat att skydda sig? På ett och samma arbetspass har jag träffat en och hört talas om två till under 16 år som antingen är gravida eller precis gjort abort. Suck. Jag lider med dem och fan... tycker synd om dem! Hmmm, tänk om man kunde ge bort graviditeter.. då skulle de ha ett gäng 30+ taggare att skänka dessa till här...

Alltså... inget jobbigt för min egen skull att få höra dessa saker.. men gu va tufft för dessa unga tjejer... som helt enkelt bara inte fattar bättre, vågar säga ifrån och se till sitt eget bästa!

• Polarlantis

Fortfarande bruna flytningar här...ska det bli mens kan det väl bli det ordantligt då så jag vet?! Har två aco test hemma men väntar nog till måndag att testa från testlagret istället...billigare...hmm...tror inte det är ngt ändå men måste ju kolla!

OM detta är mens som kommer en vecka för tidigt,så kanske det betyder kortare cykel...måste väl vara bra, eller?

Millan 75, trist med mens men trevligt med en bra fredagskväll!

Ceke: ja man kan ju verkligen undra varför det inte kan vara tvärt om, ju äldre man blir destå lätare att bli gravid? Hmmm...

• Pingla35
    Polarlantis skrev 2011-01-22 09:20:54 följande:
    Fortfarande bruna flytningar här...ska det bli mens kan det väl bli det ordantligt då så jag vet?! Har två aco test hemma men väntar nog till måndag att testa från testlagret istället...billigare...hmm...tror inte det är ngt ändå men måste ju kolla!

OM detta är mens som kommer en vecka för tidigt,så kanske det betyder kortare cykel...måste väl vara bra, eller?

Millan 75, trist med mens men trevligt med en bra fredagskväll!

Ceke: ja man kan ju verkligen undra varför det inte kan vara tvärt om, ju äldre man blir destå lätare att bli gravid? Hmmm...
    Tänka att  den tanken har jag oxå tänkt både en och två gånger!! Här i Sverige har vi så många kontroller och åldrar som man ska ha uppfyllt innan man får göra visa saker. Men barn, hoppsan, det kan bara hända. Önskar att kroppen hade någon kontroll som sa: nej, här ser det inte ut att fungera de är inte redo. Eller javisst, här är det ok!Drömmer
    Här är det snart grönt ljus för lite mys efter tantens intåg. Här ska det mysas så det står härliga till fram till ÄL. sen går väl luften ur en.

Vi har fått tid för utrednig... 
  • Polarlantis
    Pingla35 skrev 2011-01-22 09:52:02 följande:
    Tänka att  den tanken har jag oxå tänkt både en och två gånger!! Här i Sverige har vi så många kontroller och åldrar som man ska ha uppfyllt innan man får göra visa saker. Men barn, hoppsan, det kan bara hända. Önskar att kroppen hade någon kontroll som sa: nej, här ser det inte ut att fungera de är inte redo. Eller javisst, här är det ok!Drömmer
    Här är det snart grönt ljus för lite mys efter tantens intåg. Här ska det mysas så det står härliga till fram till ÄL. sen går väl luften ur en.

Vi har fått tid för utrednig... 
    Åh, så bra med tid för utredning iaf, då är ju den bollen i rullning! Om ni inte sätter det nu bara för att ni vet att ni har tid, hihi! Mys järmet!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet