Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

L Maria skrev 2011-09-21 20:31:54 följande:
    Ego - vet inte vad det är just nu, men det är extremt känsligt för mig med gravida runt om... Fick veta härom veckan att en kollega är gravid och igår möte jag en annan i trappen, efter att ha pratat en stund säger hon något om att "vara långledig i vår" - jag fattade direkt och har redan tänkt tanken för någon vecka sedan. Jag blev genuint glad för hennes skull och kunde prata om det en stund, när jag sen kom in på mitt kontor stod jag där med tårar i ögonen. Bara att åka hem och jobba sista timmarna på dagen hemifrån, orkade bara inte vara kvar... Varför väntar inte jag barn?! Idag träffade jag den kollegan som jag fick veta för någon vecka sedan (fick höra det från nån annan) och hon har fått en fin liten kula. Kunde prata med henne och gratulera, men kommer ut i trappen så står tårarna i ögonen... När är det min tur?!
    Insåg i alla fall att jag inte blir ledsen för någon annans skull - jag var som sagt genuint glad när den sista kollegan berättade och tycker det ska bli spännande för henne osv, men sorgen inuti är just nu överväldigande... Jag har ständigt nära till tårar... Urk, sorry för deppinlägget!

Deppinlägg är alltid ok, det vet du! Bara skönt att du skriver det som säkert vi alla här känner ibland! Kan känna lika dant och jag har inte ens hållit på speciellt länge...men får också dippar precis som dina. Och som marsflickan skrev, Victoriabevakningen blir ju en extra påminnelse...

Sophy80: bara intressant med relationssnack, det måste ju funka för att det ska bli ngt i bäbisväg! Tycker du är modig och stark som berättar för oss! Heja dig!

Marsflickan: Hmm..du har ÄL nu? vet du, jag tror att jag också har det! En vecka för tidigt här också men har inte testat, men plötsligt vart det flytningar och det har jag ju inte på det sättat utom vid ÄL...och inte får vi till ngt mys inte, sambon jobbar ju kväll, MORR! Får hoppas vi kan få till det imorgon förmiddag när vi är hemma båda så har vi gjort vad vi kan för ev tidig ÄL...och sedan får vi ju ligga i under helgen, hihi!

EGO: Som sagt, tror jag har ÄL nu?! Kroppen är ju lite knas ibland! Skulle kunna förklara den totala deppen som inträffade dom här senaste dagarna...blir alltid superdepp vid ÄL, hmmm... Mår iaf bättre idag och hoppas på att vi gjort vad vi kan OM ÄL redan är nu... Har beslutat mig för att inte testa med ÄLtest denna månaden, jag är ju alltid regelbunden...ja utom just nu då, snopet!

• Polarlantis
    Marsflickan80 skrev 2011-09-22 08:33:22 följande:
    NICU: Fy!!! Jag kan bara försöka föreställa mig hur trött du var! Konstigt att de inte tänkte på att testa på vårdcentralen, det är ju det första man tänker på vid trötthet. Så trist att man skall behöva strida med dem för att de skall undersöka en överhuvudtaget - något som man faktiskt betalar för!

Polaris: Ja enligt barnmorskan har jag det, eller jag har ju flytningarna oxå så då borde det vara så, men jag hoppas på att ägget väntar åtminstone till idag så man hunnit få dit en liten gullig spermie innan fast jag testade med CB ÄL-test och det var ingen glad gubbe där inte. Jag är så dåligt insatt i hur ÄL test funkar. Visst är det så att det visar utslag vid de 3-4 dagarna då man har lättast för att bli gravid? Frågan är om det då visar under alla dagarna eller bara precis i början och om ägget har släppt då kanske det är kört? Det är nog ödet att vi skall bli gravida samtidigt nu då
    Nja...om jag förstått rätt så kan toppen på ÄL i otursfall bara vara några timmar på oss som inte är 20 år längre...jag har ju aldrig lyckats få till ett ÄLtest som är lika starkt som kontrolllinjen men jag blev gravid ändå. Har provat testa både morgon och kväll men har ändå inte prickat det. Så antingen är det på g eller så har det varit och det är bara att ladda in simmare för allt du är värd och hoppas på det bästa Flört Och SJÄLVKLART ska vi plussa samtidigt nu! Wiii!!!
  • Polarlantis
    Marsflickan80 skrev 2011-09-26 09:26:55 följande:
    EGO: Glad gubbe på ÄL stickan igår. Hoppas att det ändå blir nåt nu då
    Wiii! Hoppas hoppas! Ligg i nu Flört

EGO: Vet inte om min ÄL plötsligt varit tidigare denna månaden? hade gruvligt ont i helgen och nu har det släppt men ÄL ska inte vara förens på onsdag. Fick till det igår så kaaaanske vi hann med om den var tidig...bäst att ligga i lite nästkommande dagar också och sedan åkar jag bort på torsdag så det får minsann räcka! Flört
    Tedax skrev 2011-09-25 22:01:22 följande:
    En fråga till er som har koll: Glad Hur länge brukar era ägglossningssmärtor/värk/känningar hålla i sig? Fick glad gubbe i tisdags och har haft lite ont/känningar till och från i tjejmagen, höfterna och ljumskarna sedan dess... Brukar inte känna något alls av ÄL, men har som sagt ätit bidrottningsgelé denna månaden om det kan påverka.

Jag får ganska så rejält ont nu när jag äter BDG och lite mindre ananrs. Känns hela tiden och speciellt om jag går eller klämmer på magen ochdet känns också vid sex. man får lida lite för bäbis helt klart!

maria 79: (vet inte varför det blev citattext på min text...hmm...

Kan bara instämma...om man visste skulle allt vara så mycket enklare! Sitter och funderar på en hund till men med tre vovvar var av en valp blir det väääldigt mycket med en bäbis...men en bäbis kanske inte kommer förens om ett år?!!? HUR ska man veta liksom..och hur ska man inte ha livet på paus? Som när mamma frågade om vi skulle åka till Rom i vår...första tanken var ju, tänk om jag är höggravid då? Suuuck...Men man måste ju bara tänka: VÅR TID KOMMER och då kommer den vara UNDERBAR!!! Alltså, med detta vill jag säga, massor av styrkekramar till dig från mig också!!!

• Polarlantis
    Kattflickan skrev 2011-09-26 10:05:19 följande:
    Polarlantis: Var är det som bidrottninggelén gör egentligen?

EGO: Jag är hemma och är förkyld! Avskyr att vara det men senast jag var det var i september förra året, så jag får väl vara nöjd över att ha klarat mig ett år från förkylning. Undrar när jag ska kunna börja träna igen.  

Ush, massa pepp i förkylningssoffan! Hoppas du snart blir frisk!
    BDG fröstärker ÄL och kan också förkorta cykeln. På mig har den inte ändrat tiden alls men gör att jag får mer symptom och jag tror också mer slemhinna (har väldigt klen mens annars). Andra månaden med bdg plusade jag förra vändan så jag hoppas denna måndaen som är min andra...Hjälper kroppen på traven helt enkelt! Man ska äta dom på kvällen så kroppen kanjobba på med tillskottet under natten säger dom på hälsokosten men på burken står det morgonen...hmm...
  • Polarlantis

Jag får ganska så rejält ont nu när jag äter BDG och lite mindre ananrs. Känns hela tiden och speciellt om jag går eller klämmer på magen ochdet känns också vid sex. man får lida lite för bäbis helt klart!

Precis, det känns mest när jag har gått eller rört på mig. Brukar det kännas så ända fram till mens? Även när du plussade? 
    Håller tummarna för att månad 2 med BDG blir ett Plus för dig! Glad 
    Jag brukar ha rejält ont till ÄL sedan släpper det helt. Däremot kan det bli en del molvärk men det kopplar jag mycket mer till MA´t, för det har jag inte haft innan dess. tack för peppen också!

DubbelA: men SUCK så jobbigt att helt behöva tänka om! Även om det så klart är toppen om det inte är ngåra fel! Håller tummarna för att det inte ska hålla på och sega för er nu utan blir lite fart på grejerna Glad Jobbigt det där med svärisarna, så tröttsamt! Instämmer i det som alla andra skriver och skickar STOR kram!
    Annelie77 skrev 2011-09-27 18:41:27 följande:
    Hej
    Deppig idag har varit illamående i snart 2 veckor men över natten har det upphört så nu har jag ångest över det. Är 7+2 idag. Har planerat VUL på måndag men just nu känns ju inte det så hoppfullt Gråter
    Inga bruna flytningar eller blod dock.

Läser varje dag och hejar på alla er modiga som kämpar!
    Massor med positiva tankar till dig! Det är säkert ett vanligt uppehåll och inget dumt på g hoppas jag! Snart mår du urk igen! Skönt att vul är snart iaf!

AmriaF79: heja heja på stockholmsveckan! Vi är på mållinjen och kan klämma in ett försök till ikväll men sedan PAUS! haha! men sambon har varit så peppande och sagt att nu får vi allt ligga i, fniss! Så skönt att inte vara den som måste säga det själv hela tiden liksom Hjärta. Reser bort hela helgen själv så då hinner jag inte tänka så mkt...och så börjar vääääääääääntan nästa vecka...

EGO: Var på massage och reflexlog (zonterrapi) i igår, AAAAAAAAAAAAAAAAJ mina fötter, jisses vad det gjorde ONT! Men nu är det rensat så mkt det gick i deom nedre regionerna som itne alls mådda bra, sa hon. Det var så illa att det var som kristaller i huden...så NU ska det väl ändå ta sig, eller? hoppas det! Annars får det bli fler behandlingar till nästa period...ska bara förtränga hur ont det gjorde! Fick lite vanlig massage efter och det var kanon, stackars ryggen mår så mkt bättre!
    Stockholmsveckan på upploppet som sagt ovan...hoppas hoppas! SÅ SKÖNT att vara bortrest hela helgen och inte hinna tänka på det alls...längta längta längta...även om jag ibland känner det som att varför barn, nu? Har ju så mkt annat som är kul..tills jag får tänka ett varv till och känner mig otålig och VILL HA NUUU!!!
  • Polarlantis
    Kaprifolen skrev 2011-09-28 09:31:02 följande:
    I måndags var vi på vårt första utredningssamtal och vi fick våra remisser samt så gjorde de VUL på mig. Inga konstigheter so far, jag lyfte frågan om PCO och hon tittade noga ang detta och kunde inget annorlunda se på mina äggstockar. Remissen jag fick var för massa olika hormonprover och maken fick sitt rör . De ska även ta LH-prov på mig vilket innebär att det ska tas en spec dag i cykeln (det blir en vild gissning på mig m a o) så våra testresultat får vi först i slutet på oktober. Därefter remitteras vi till vårt sjukhus fertilitetsavd (eller vad det heter...) för spolning. Först därefter kan det bli aktuellt med hormonstimulerande till mig (om vi nu utgår från att makens simmare är ok). Så nu är bollen i rullning och så får vi se vad som händer. Magkänslan är att det är jag som har ngt problem, homonellt. Vi får väl se om den magkänslan stämmer.

Ni som känner av er ÄL hur långt innan själva ÄL känner ni detta? Jag fick mens i onsdags, hade mens i 3-4 dgr och har sen igår haft lite "känningar" i ÄL-regionerna. Tycker det är sjukt tidigt, typ 1,5 vecka innan det skulle vara dags för ÄL om jag utgår från min kortaste cykel. Hur funkar det för er?
    GOTT att bollen rullar! Håller tummarna för bra och lättfixade svar!
    Ang ÄL så känner jag det ungefär en vecka innan minst!
  • Polarlantis
    Annelie77 skrev 2011-10-03 16:12:36 följande:
    Den lever!
    Var på UL idag och det finns en krabat därinne 18,3 mm lång med 179 hjärtslag i minuten och jag är så glad! Illamåendet är tillbaka hade bara 3 dagars paus.

Gynekologen sa att nu är risken under 10% för missfall och ser allt bra ut efter v 12 dvs vid KUB så är risken under 5% för missfall.

Kämpa på tjejer det kommer att gå!!!
    YEY! GRATTIS!!!!!!!!!!!!
    baby81 skrev 2011-10-03 22:44:00 följande:
    På fredag smäller det, då är det bim och då ska här testas... Hoppas att det verkligen tar sig denna månaden, skulle vara så mysigt att få en liten bebbe i början av sommaren och perfekt tajmat på självaste skolavslutningsdagen =) (jobbar i skolan)
    Någon mer som ska testa till helgen? =)
    Lycka till i massor! Håller tummen!
    Marsflickan80 skrev 2011-10-03 08:15:32 följande:
    Ärligt nu, var det nån som på allvar trodde att jag skulle kunna hålla mig till onsdagen? Hahaha, klart jag testade imorse!!! Fick ett jättestarkt streck, dock bara ett Obestämd mitt mål är nu att vänta till BIM men förmodligen så kommer jag att bryta det flera gånger om

Hahaha! Försöka duger Flört

EGO: Har varit bortrest hela helgen och inte ägnat bäbis en tanke, mer än att jag konstaterat att många som är i samma kretsar som jag har småbarn och det verkar ju gå alldeles utmärkt, känns bra! brösten är lite ömma...och ja, det var det hela! ÄL+6 idag...tralllallaaa... Men har så mycket att pyssla med, massor av KUL planering, så jag har inte tid att känna efter så mycket, så skönt! Fast fråga igen till helgen...hmm...Oskyldig

• Polarlantis
    Lilla plopp kanin skrev 2011-10-05 19:25:11 följande:
    Idag har jag varit med om det mest sjuka jag någonsin varit med om när det gäller zonterapi. Jag har ju gått i 7 veckor nu men först i dag så kände jag så här. När min behandlare tryckte för punkten för min vänstra äggstock så började det kittlas i magen precis där äggstocken sitter. Det kittlades och kändes som fjärlilar i magen sedan blev det bara varmt där. Jag började skratta över den mystiska känslan och kunde nästan i te sluta skratta. Jag fick i hemläxa att behandla punkterna för äggstockarna och äggledarna under den kommande veckan.
    Har hon rensat ut livmodern på insidan av hälen på dig? Det gjorde min, AJAJAJAJAAAAAJJJJJJJJ!!!!!! Så till veckan får vi se om det gav resultat Flört Min z.t sa att bästa sättet var att rensa och rensa av bara tusan mellan mens och ÄL och sedan låta det vara...intressant det här!
    Tedax skrev 2011-10-05 19:57:59 följande:
    Är snarare lite feg, och orolig för att testet ska vara helt blankt eller lika svagt. Rynkar på näsan Hann aldrig få något starkt test när jag var gravid sist pga att missfallet var så tidigt, dessutom kan normal BIM vara även imorgon.
    Håller tummarna som en toka här för dig! Vill se BILD på fina Plus du kommer få idag! HOPPAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kattflickan skrev 2011-10-05 19:58:24 följande:
    Hejsan, tack för ert stöd! 

Det jobbiga är att blödningarna aldrig helt gått över, vissa dagar har jag bara blött lite men sen har det alltid kommit tillbaka i full styrka. Det skulle kunna vara mensen nu, men det hade det kunnat vara för 2-3 veckor sen också, så jag vet inte. Samtidigt har jag varit hos gynmottagningen så många gånger nu att jag inte vill gå dit igen, i onödan därför vill jag vänta lite till. Har ju inte visat några tecken på infektion alls.
    RING GYN! Detta är inte normalt, det kan det bara inte vara?!!? Ligg på och kräv en ny koll! Jag fick ringa 4 ggr innan dom trodde mig efter mitt MA, dom trodde inte att det var ngt fel men det trodde jag och jag hade rätt. OM det är mensen så får du ju det bekräftat, eller hur? Ring iaf och be om en tid efter några dagar så ser dom ju om allt är bra! Lycka till nu!!

EGO: Bim -6 idag...förra månden var jag helt stressad och manisk över att bli gravid och hade en himla massa symptom, blev förvånad när det inte blev + faktiskt. Nu tar jag det med ro...har eg inte ngt sug efter att testa alls..helskumt! Har gjort så mkt annat kul senaste veckan så jag har inte tänkt på det så mycket, otroligt! Symtomen är mer fytningar, vilket är intressant...ont i brösten så klart men det är ju standard...lite kännsligare tandkött...tja, inget mer. Jo, igår hade jag ont...på ngt annat skumt sätt..kanske det var ngt positivt om jag har tur, verkar komma och gå... Glad
  • Polarlantis

Villnu: Hahaha, välkommen i neurotiska klubben Skrattande Vi är bekväma 30+are hela bunten som är vana att planera och göra som vi vill, alltså LÄÄÄÄSKIGT!!! Iaf jag, hahaha!

marsflickan: Be STRONG! Klart du kan hejda dig att testa liiite till! Ska vi försöka peppa varandra? Jag tror jag inte kommer testa förens söndag...jag menar imorgon är det ju fredag och det är för snart känns det som...och lördag ska jag iväg hoppas jag så då hinner jag inte tänka mer på det...så söndag morgon låter bra. MEN jag kan lika väl få för mig att testa redan när jag kommer hem idag, hahaha! Har du jättemånga tester hemma? Ska hem och komma förrådet, så man vet liksom...hihi!
    Själv börjar jag bli lite nervös....

• Polarlantis
    villnu skrev 2011-10-06 15:01:10 följande:
    Hmmmm verkar inte som att mitt första försök kom med...

Ceke: Tack och grattis! Vad härligt och spännande! 

Marsflickan: tack, detsamma!

Polarlantis: Skönt att inte vara ensam.Glad Men visst är det läskigt att inte kunna kontrollera. Jobbar som produktansvarig och är van att ha full koll och delegera saker. Svårare i det här känner jag. Och inte veta säkert att kroppen fungerar som den ska och allt sånt. Man vet ju aldrig! 
    Precis det som är problemet...kanske är rent av nyttigt för oss kontrollfreakar här, haha! Jag var väldigt stressad över att kroppen nog inte funkade som den skulle innan jag blev gravid, nu vet jag iaf att den KAN bli gravid (och typ aldrig sluta heller fastän den ska, men det är en annan story) så nu är det bara frågon om NÄR den BEHAGAR göra det igen...hmm...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet