Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Missetassen: ha en underbar resa! Vart ska ni fara? NJUUUUT! Och jag försöker ocså tänka som du..att EGENTLIGEN så har man det ju väldans bra!

marsflickan: nu får det bli + för dig, jag vill inte stå sist på listan längre! Håller tummar och tår och allt annat jag kan komma på!

kaprifolen: skönt att hormonerna verkar vara som dom ska iaf! Hoppas ni får svar snart på vad ni akn göra så det tar sig ordentligt!

mariaF79: man FÅR vara bitter Flört

EGO: på fronten intet nytt... ONT i baken och mår alldeles för bra...mitt nya tillstånd helt klart. Försökte tänka mig in i att det faktiskt kanske möjligen ÄR någon där inne som lever och som ska stanna kvar...hur kommer det kännas...jättesvårt att föreställa sig...12 dagar till vul...

• Polarlantis
    Prodigy79: Men ush vad hemskt att träffa en sådan skitstövel! Det är ju kännsligt som det är UTAN att folk är idioter, suck! Finns det inte ngn annan som jobbar där ni kan gå till, få en second opinion? Många kramar till er, ni fixar det här!!! Hjärta BRA att ni skriver brev, hur ska dom annars veta vilken idiot som jobbar där! KANON!

Marsflickan: om spermiedödande medel hade varit så effektivt hade vi inte behövt annat i preventivmedelsväg, så oroa dig inte, det går säkert kanon!  Jobbigt med vänner som visar sig vara ego (du vet ju hur jag gnäller på min vän) och jag vet precis hur det känns när man behöver nya vänner! Jag skaffade vovve och så bom så hade jag en hel drös med nya vänner Glad. Annars kanske du kan gå ngn kurs, om du har ngt fritidsintresse, mycket effektivt på ragga nya vänner fronten! Och du, VI bryr oss om dig!!! Hoppas ni blir friska snart!! KRAM!

MariaF79: tiden är helt klart inte snäll, inte mot någon av oss här! USH! Stor kram!

EGO: långt snack med sambon igår om hur det ska bli att gå på vul osv. Jag sa att jag tror inte det är ngt där inne längre och då sa han, det sa du förra gången också och du hade ju rätt...usch. Försökte se framför oss vul-dagen, att ligga där och vänta på att få ett svar...han vill skicka in mig själv och jag vill skicka in ngn annan, haha! Vi har rätt bra med ångest inför detta men det var hemskt skönt att verkligen prata om det...
    Men bäst av allt var att vi fick till lite sex igår HURRA! Som vi har längtat men nu fick det bära eller brista och det gick, trots mina smärtor, wiiihaaa!!! LYCKA! Bedövningssalva är bra grejer... HOPPAS jag år op tid SNART!!! Är trött på att ha ont hela tiden.

Trevlig helg alla underbara tjejer, utan er hade jag gått under!!!!!!!!!!!! HjärtaHjärtaHjärta

• Polarlantis
    NICU skrev 2011-10-23 00:29:28 följande:
    Imorgon (söndag) är det dag 26 i min menscykel. Det brukar oftast vara då den kommer. Någon gång har den kommit dag 28 - vilket gör att jag har BIM typ i övermorgon?

Jag känner i vilket fall INGENTING ovanligt så tanten kommer nog som på beställning imorgon eller någon dag senare Gråter
    Enligt egen erfarenhet är ingenting ett bra tecken, håller tummarna!!!

Saftis, hur gåååår det??? Nyfiken här ju!

marsflickan: Du är för go du! Och din man också! Visst ska man tänka positivtf för som du sa, man blir lika ledsen om det är negativa svar ändå så man kan lika väl må bra fram tills dess OM det blir så. Försöker mest förbereda mig på att gå dit...det är LÄSKIGT! OM det är så här jag ska må när jag är gravid ska jag verkligen tacka min lyckliga strjärna för allt är som vanligt, mår hur bra som helst! Måste ju luta mig tillbaka på att min kropp verkligen VILL vara gravid iaf, den är ju inte snabb med att ge upp så kanske den gör det den ska den här gången Glad.   Men vad kul med kurserna du sökt! Jag har också sökt lite utbildning, för mitt höga nöjes skull som ska börja i maj...hmm..så OM det inte blir ngt har jag iaf ngt kul att se fram emot! Vänner som bor långt bort kan också vara GULD!
    Mumwannabe79 skrev 2011-10-22 20:56:52 följande:
    Jag hjälpte min man med oralsex när han skulle runka i burk och det var inga fel på hans spermier Skrattande Det svåraste var att pricka burken tycker vi, den borde ha en bredare öppning..  
    HAHAHAHA! Tack för morgonens första skratt!!!

• Polarlantis
    Danselle: för mig var det en enorm lättnad när jag äntligen testade neg efter MA´t, så SKÖNT! Hoppas du kan njuta av det, att kroppen nu gör sig klar igen, nu finns det ju nya chanser att bli gravid igen!

Marsflickan: fniss, sex av fri vilja, dra på trissor, hihihi!

EGO: ÅNGEST på ny nivå...nej på flera nivåer Rynkar på näsan

Först fick jag kasta mig iväg igår till pappa som inte hade med sig nitrospreyen och idag ska han till läkaren och se om han håller på att få ny hjärtinfarkt. NEJ! Det som har gått så himla bra sedan ballongsprängningen! HOPPAS dom kan fixa detta också...tillbaka till denna oron alltså, USH!
    Dessutom vaknade jag i natt av ont i magen, rejär mensvärk som tiltog, i stil med sitta dubbelvikt, men inte så illa som förra gången då jag låg kallsvettig på badrumsgolvet och trode jag skulle kräkas. Men dock väldigt likt i smärtväg...nu tror jag verkligen inte att det överlevt, förra gången var det ju just detta som hände, kroppen försökte stöta ut men misslyckades...tänk om det hänt igen??!!    Igår var jag riktigt positiv, tänkte att jag verkligen skulle få en liten och idag, nä, inte en chans...FYYY! Dryg vecka till vul...bara vänta och se...
    ¨Nu ringa och se om jag får optid inom det närmaste seklet...lika bra att ta allt på en gång.  
  • Polarlantis
    Mumwannabe79 skrev 2011-10-24 09:23:21 följande:
    Vad bra att din pappa ska till läkarn idag, det kanske är nåt som går att fixa, annars var det kanske bara ofarlig kärlkramp. 

Usch och fy för smärta, vilken vecka är du i nu? Du kanske kan få komma tidigare på VUL?   
    Ja han oroar sig för att det håller på att bäcka igen men det är ju inga bekymmer nu när han ska till läkaren idag. Oroar mig inte så jättemycket men mamma är hysterisk och det är jobbigt...

Har vul bokat nästa onsdag så det är bara att vänta. Det diffade med en dag från förra gången jag hade asont = MA, så det känns mörkt. Är bara i v6 (5+5) så det är bättre att vänta OM det ska synas hjärta...Det KAN ju gå bra...hoppas hoppas hoppas!  
  • Polarlantis
    Millan75: Så GLAD för din skull att bollen är i rullning och att proverna såg bra ut, wiiii!!! Håller alla tummarna för stora lager med ägg och kanonsvar på dina tester! Nu ska du se det lossnar!!!

Saftis: Men skit också, jag som hade sådan tro på dig den här månaden! Men november är en kanonmånad, man bara måste mysa för det är bara kallt och mörkt, perfekt för bäbis alltså!

EGO: Pappa mår kanon, PUH! Tog alla prover och EKG på honom och proverna är SÅÅÅ BRAAA, hurra! Antagligen kärlkramp. SKönt, mindre hysterisk mamma, väl uppkollad pappa och liiite lugnare dotter, pust! Kunde iaf stryka denna oro ett tag på listan...men så ringde sambon som vridit till sitt opererade knä så nu är det stort som en boll igen, suck... Inte farligt, bara överansträngt hoppas vi nu, ska vänta på att svullnaden ska gå ner och hoppas då på att det funkar igen, annars in på sjukan. Katten har fått börja gå ut idag så nu får jag se om hennes sår klarar av det och inte blir sämre...
    Själv har jag haft lite mensvärk under dagen, bara lite vagt. Jag väljer att inte göra ngt alls förens vul nsäta vecka, ger kroppen tid. Känns inte som om det spelar ngn roll om ajg vet nu eller då, kan lika väl vänta och hoppas lite till... Snälla lilla fröet, LEV!!! Tid hos läkare ang min smärtande rumpa om TVÅ veckor, jag går snart under! AAAAJJJ!!! Ska tjata för att försöka få ngn tid tidigare...

TACK alla snälla som håller tummarna för mig, nu är GULD värda!!!        
  • Polarlantis

Essalady: Kul att se dig igen, men som alla säger, synd att det är i den här tråden. MEN viktigast är ju att relationen mår bra, annars är det ju ingen hit att få en liten. Ta hand om er massor nu!

• Polarlantis

Pappa fick åka in på akuten dagen efter iaf och har legat över natten. Do  ck tror dom fortfarande det är kärlkramp men är ytterst noggranna, skönt! Ingen infarkt iaf, puh!

För att skoja till tillvaron håller jag nog på att få UVI också...trallallaa...kul att leva ibland Rynkar på näsan. Om det inte slutar krångla tills imorgon blir det vårdcentralen och lämna prov. Har också fått läkartid om två veckor för hemorrojderna...samma dag som jag ska resa bort, typiskt!

Gällande magen intet nytt...bara att vänta och se...    

• Polarlantis
    Marsflickan80 skrev 2011-10-27 20:53:52 följande:
    EGO: Jag har höllt mig borta någon dag. Maken förbjöd mig att gå in på FL i några dagar eftersom jag blir så himla ledsen. Fick nu svar från BM att glidmedel påverkar simmarna negativt (om man inte satsar på det där pre-seed eller vad det hette). Jag har varit sååååå ledsen och sa rakt ut till min man att vi har sexat i onödan (hur okänslig får man vara egentligen som säger en sån sak till sin man??? ). Mitt illamående har hållt i sig, liksom min förkylning. Blääää! Ont i tuttarna har jag också men inget märkvärdigt. Äsch, så tröttsamt! Behöver pepp
    PEPPERLIPEPPPEPPPEPP!!!!!!!!!
    Som ngn annan skrev, det är INTE ett preventivmedel, det är säkert bara några av dom saktfärdiga som blev snurriga i toppen och simmadde i cirklar, resten klarade sig genom dimman ska du se! Som jag ska skratta om du plussar sen, hihihi! Hur långt till BIM?
    Ang att ta paus från FL så gör jag också det ibland, liksom FB och mailen och telefonen, det är bara så skönt att slippa ibland. Men här finns ju ni som VET hur man mår och som man kan prata med om allt, så tillbaka kommer man alltid Glad.

NICU: håller tummarna för sent fäst ägg och ett pluss snart!!!

Jojjo55: spännande att du snart får börja! Förstår att det är pirrigt och läskigt på samma gång!

EGO: Pappa ligger på sjukan, instabil kärlkramp, så förhoppningsvis gör dom kontraströntgen idag och ev ballongsprängning och att han sedan får komma hem på lördag. Förra gången var det inte så jobbigt att han var på sjukan men denna gången känns det. Antagligen på grund av allt annat också, ska det ALDRIG bli slut på sjukhusbesöken? Har ju för f*n klippkort där Rynkar på näsan
    Onsdag är det vul för oss...vi tror inte mkt på det varken jag eller sambon men vi är lika panikslagna för att gå dit. Som tur är är vi upptagna med folk hela helgen så då hinner vi inte tänka så mkt och sedan är det ju bara 2,5 dagar kvar,....
  • Polarlantis

MORR! Min jobbdator motarbetar mina stunder på FL! Den stänger ner hela programmet, förstår inte alls vad dom vill säga mig...hmm...

marsflickan: VI behöver dig här inne, din kalr kan komma på dig bäst han vill, haha! Håller tummen för goda nyheter på onsdag!!!!!!!!!!!!!!!!

Millan: mysig och lugn helg låter underbart men dock jobbigt med kommande tända-ljus-helg. Många varma kramar till dig!!

NICU: Men skit också, trodde ju verkligen det var ngt på g! Massa kramar!!

EGO: i övermorgon är det dags...VUL...PANIK!!! hade stora sammanbrottet igår, det gick inte att hålla ihop längre. Pappa som ligger på sjukan ännu (får göra sin kontraströntgen idag så HOPPAS han kommer hem imorgon!!), hunden som plötsligt fick jätteont, svärmor på beök (PUST!) och så vulet...BÖÖÖÖL! Känns lite bättre nu dock. vet inte vad jag ska tro...ush ush...hoppas bara vi få ngn av dom bra BM som FATTAR och inte bara fjantar bort oro och det man redan varit med om! Har haft lite ont i magen under helgen, känns inte så bra, hade så sist också...men symptom är ju bara mumbo-jumbo, betydder ju ingenting i den här kroppen, MORR!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet