Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo: du ska veta att här håller jag alla tummar och tassar för dig som en toka för att du ska få ett rejält pluss imorgon, HOPPAS SÅÅÅ!!!

Saftis: men så härligt med positiva svar! HURRA! Bara att ligga i nu då, hihi, vad ska man annars göra för att inte höra regnet som smattrar?  

NICU: lite svårt att tro  på december bara när regnet slår som vågor mot rutan, morr! Men SNART blir det kallt, har helt på känn att vid fullmånen kommer vintern...lääängtar!

EGO: en liten uppdatering från mig. Har varit på UL idag och fått se galet hoppande sak i magen så NU ska jag våga njuta på riktigt...DET GICK tillslut! framflyttad 4 dagar till 11+5 (fullgångna). Med detta vill jag skicka enormt stora och rejäla och SMITTSAMMA gravidbaciller till er alla: host host host!!!
  • Polarlantis
    Jojjo77 skrev 2011-12-02 05:21:16 följande:
    Ja är gravid! Superstarkt streck! Känns overkligt och fantastiskt! Tack ICSI
    JAAAAAA!!!!!! HURRA!!!!!!!!!!!!!! Fick gåshud när jag läste detta, som jag hoppats för din skull! Jätte jätte jättestort GRATTIS!!!!!!!!!! HjärtaSolig
  • Polarlantis
    villnu skrev 2011-12-07 06:51:53 följande:
    Saftochbulle (och alla ni andra): det verkar ha funkat! Plus för 45 min sen!
    STRORT GRATTIS!!!
  • Polarlantis
    Marsflickan: hej, kul att se dig här igen! Alltid nyttigt med lite paus, det ska man ta om man behöver! Jag har ätit BDG och båda gångerna blev jag gravid på andra omgången. Åt dom från mensens första dag och till jag plussade. Tog det på kvällen för kroppen tar upp det bäst då. Jag fick mycket starkare ÄL och mycket mer reaktioner i kroppen överhuvudtaget! Allt blev lksom...mer. ÄL gjorde asont! Mådde faktiskt ganska bra också. Jag tror stenhårt på dom!
  • Polarlantis
    Smiley skrev 2011-12-13 20:28:52 följande:
    Jag tror jag hade ett TSH på ca 13 då jag fick mitt MF. Nu ligger jag på 2,03.

Imorgon åker jag till UAS för äggplock. Wish me luck! :)
    LYCKA TILL I MASSOR!!!!!
  • Polarlantis

Nu är det himlans spännande här i tråden, håller tummarna som en toka för att det ska bli lite ++++ nu!!!

Karlar...ja dom får man spatt på ibland...suck! Men jag tror inte dom vill illa...dom bara fattar inte... 

• Polarlantis
    L Maria skrev 2011-12-17 16:39:58 följande:
    Millan - jag hade äl på dag 17 i cykeln, vilket är vanligt för mig. De andra två gångerna har jag blivit gravid med äl på dag 18 och dag 20. Nu är jag på BIM +4, vilket för mig innebär äl +15.
    Alltså - vid en normal (14 dagar) och aldrig varit gravid förr så hade man ju inte behövt bekymra sig så mycket, att inte plussa förrän på BIM +1 i ett sånt fall är väl inte ovanligt. Det som gör det hela skumt nu är att jag ju tidigare fått plus på äl+8 och äl+10...
    Det har blivit något något starkare från igår till idag - igår fick jag vinkla det och hålla mot ljuset för att det skulle synas, idag syns det i alla fall i alla vinklar även om det lätt kan tas för ett negativt test - man hade gjort det om man inte som jag, stirrar på dem tills de visar plus...
    Jag säger som alla andra, grattis! KLART det ska gå bra nu! Håller tummarna som en galning för dig!!!!!!!!!!! Förstår att du inte vågar hoppas. Jag som bara haft ett MA hade jä'ttesvårt att ta till mig det och inte förens efter första VUL så tyckte jag det ens var värt att våga tänka tanken helt ut. STORA KRAMAR!!!

Millan75: Folk är KLANTAR! KAn inte heller fatta varför dom ska tycka något över huvud taget??? Ett enkelt nej räcker väl som svar, inte har du bett om deras syn på saker och ting? SUCK! Massa pepp till dig!!

Saftis: Som jag håller tummarna nu för dig, wiiii! Hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas!!! KRAAAAAAAAAAM!!!  

• Polarlantis
    Kattflickan skrev 2011-12-29 22:14:08 följande:
    Jag känner mig så less på allt. Igår avlivade vi vår katt. Röntgen visade på tumörer i lungorna. Hon var 15 år men vi hade hoppats på några år till. Känner mig helt knäckt. Vilket jäkla skitår 2011 har varit. Är så trött på att vara ledsen. Tyckte så mycket om katten.
    Fy så hemskt! Kan bara instämma att 2011 är ett djävla skitår!!! Två bra saker har hänt iaf, blev förlovad och blev gravid igen men jag vågar intelite på att det ska gå bra förens nya året är här. Mängden tråkigheter har liksom inte varit ngn hejd på. Många kramar till dig idag, att dessutom ha sådana bekymmer med sina kära fyrbenta är bara för mycket! Känner med dig!!! 
  • Polarlantis

Gott nytt till alla er tjejer som är så fantastiska och kämnpar på!!!!!!!! Ni är beundransvärda, glöm inte det! Hoppas 2012 ska bli ett kanonår, aldrig kommer vi då ha skådat så många pluss i tråden!!!!{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet