Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

mariaF79: Stor kram till dig, BF är INTE kul...har mitt i nov...

Finlandssvenska: beklagar, fy vad hemskt när någon bara dör!

Teatime: hur går det??????!!!!!!!!!!!!!  Håller tummarna som en toka för dig!!!

EGO: Kännde bara att jag gick och grubblade på om det blivit ngt eller ej, iof helt övertygad om att det inte blivit ngt denna månaden. Lika bra att testa idag på BIM-3. Har tänkt att en valp i december blir nog bra, har mest varit i rycka på axlarna-läge de senaste veckorna...fick naturligtvis stora chocken när jag på mitt test får ett svagt pluss!!!!!!!!!!!!!!! Fick väcka sambon och böla lite Glad.Glad javisst men samtidigt var första tanken åh nej, ska vi gå igenom denna cirkusen igen?!!? PUST! MEn denna gången tar vi det med ro...får ju ett tidigt VUL om vi vill så det är ju bra...kommer nog ta resten av dagen att fundera runt detta...och sedan testa vidare för att se om det blir ngt starkare på testerna! Symtom? Typ inga! Brösten är "normalt" ömma, inte större, inte hårda...klart lite flytningar har jag men inte ngt mycket...det är allt! liiiite ont i magen har jag haft iof ngn gång... Så MARSFLICKAN, kom igen och plussa nuuuu!!!

• Polarlantis

Men så goa ni är allihop! Suger åt mig all peppning för detta var faktiskt svårare att ta in än vad jag trodde...Vi har beslutat oss för att vara enormt hemliga fram till första tidiga vul iaf...kanske längre. Var jobbigt sist när så många fick veta för tidigt...

marsflickan: men så tråkigt! Vi som skulle ha sällis över till andra tråden ju! Men jag väntar på dig där så klart! Masor med tummar hålls från mig!!!  

• Polarlantis
    teatime: Har tagit bort dig nu. Många kramar och hoppas du snart känner dig glad nog att försöka igen!

{#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar...{#emotions_dlg.flower}  

Oktober 
    4-- Prodigy79 (15:e försöket)
    7-- baby81 ÄL vet ej (3:e försöket)
    12--kristin10 (1:a försöket)
    13 -- Dansarkicki (ÄL ca 29 sep, försök 29, 6.e med Pergo, MA maj-11)
    15 --Råttentottan (ÄL/insem 30 sep) 1:a inseminationen
    15 -- MariaF79, äl 4 okt (försök nr 12, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    20 -- Kiyona - Försök 9 (X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
    24 -- Saftochbulle ÄL 8 oktober, (försök nr 13, 3 mf tidigare)
    25-- Kaprifolen1979 ÄL ca 12 okt (försök nr 9)
    25 -- NICU (försök 9 - MF april -11)
    28 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 31 år)
    28 -- Jezza80, ÄL ca 15 okt (försök nr 10)
    30 - Misstessan, ÄL ca 16 okt (seriöst försök nr 4, utan skydd 1,5 år)

November

3-- Finlandssvenskan ÄL 20 oktober (13:e försöket) 
    6 - Marsflickan (ÄL ca 23 oktober) försök nr 4 (2:a efter MA 21/8)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket) 
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11) 
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12) 
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök) 
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket) 
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket) 
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket) 
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)
  • Polarlantis
    Kattflickan skrev 2011-10-11 22:41:13 följande:
    Tack Ceke, Irmelie och Prodigy! 

Jo, det är bra att jag gick tillbaka till sjukhuset så att de äntligen såg vad som var fel. Jag hoppas verkligen jag slutar blöda efter skrapningen! De gjorde en skrapning efter aborten men den verkar inte ha varit tillräcklig. 

Mitt blodvärde har dock gått upp ytterligare, är nu på 138? Jättemärkligt då jag blödigt så mycket! Måste vara all persilja jag äter som håller värdet uppe.

Är så skönt att ni finns och orkar läsa det här! 

Millan 
    Härligt att dom äntligen kollat ordentligt så du får hjälp! Har tänkt massor på dig, vet hur frustrerande det är när man VET att det är fel men svar att det är sååå normaaalt, suck! Skrapning är grejen! Massor med lycka till nu!!!!!!!!!!KRAM!!!!!!!!!
    Annelie77 skrev 2011-10-11 15:30:07 följande:
    Jaaaa fler plus i tråden!!!
    Grattis Råttentottan!

Ego: gifte mig i lördags Skrattande
    GRATTIIIIIIIIIIIS!!!!!!!!!!!!! Gud så mysigt!!!
  • Polarlantis

Råttentottan: Stora kramar från mig!!!!!! Ush så jobbigt men skönt att det kom så tidigt ändå, även om det inte hjälper ett dugg just nu. Tänker på dig!!! Hjärta
    DansElle skrev 2011-10-16 18:42:32 följande:
    Hej alla!

Så jag vill mest säga tack till alla som delar med sig och är öppna kring alla svårigheter ni går går igenom på vägen. Det hjälper så mycket mer än ni kanske tror!
    Välkommen hit till världens bästa tråd!!! Men beklagar ditt missfall, det är HEMSKA saker, ush ush. Bra att du har återbesök nu, hoppas det är blankt och fint testet! KRAM!

TeaTime: Skönt att det äntligen blir blankt på testerna, det tar ju evigheter innan grav går ur kroppen, pyton! STOR KRAM!   

EGO: Nojar mig...mår alldeles för BRA nu...har inte ngn bra feeling, men feeling säger å andra sidan ingenting. Förra gången smakade te inte bra, jag mådde bakis och jag orkade inte vara så aktiv och sportig...nu, inga bekymmer. Brösten är ajaj och jag har värk från och till så det är ju bra...men...suck! Dessutom har jag fått hemorrojder (igen, sominte vill ge sig) och ska till läkaren idag och det är fan värre än att ligga hos gyn, USCH!!! Inom en vecka infaller den tid då det gav upp förra gången...väääänta väääänta.... Ursäkta deppinlägg...     

• Polarlantis
    Marsflickan80 skrev 2011-10-17 13:19:56 följande:
    Polaris: Nu skärper du dig! {#emotions_dlg.djavulsk} Man kan inte må FÖR bra! Det sa psykologen till mig som jag pratade med efter MA:t. Jag förstår att du nojjar, mycket väl, men försök snälla att slappna av och njuta av din nästintill symptomfria graviditet. Min syster har 2 barn och hon mådde väldigt bra när hon var gravid, inget illamående bara trötthet med den ene. Min mamma mådde visst bättre när hon var gravid med mig än någonsin annars (enligt henne själv). Du har förmodligen turen att få en sådan där problemfri graviditet som alla bara drömmer om – och vet du vad, det är du väl ändå värd! Så nu slutar du nojja och börjar glädjas. LOVA! Ang. hemorrojder (uuugh), när jag var gravid så var jag hård i magen och var livrädd för just hemrodisar och då fick jag tips av BM om ett medel som man dricker tre gånger om dagen om inte jag minns fel. Man köper det på apoteket, undrar om det inte hette Laktulos Meda men dubbelkolla det för säkerhets skull
    Hahahaha! Yes sir, master chief!

Men visst, du har rätt, jag är superglad om jag mår bra! Bara lite oroväckande just denna veckan... Åter från läkare som ville remittera till kirurgen bums men hon fick inte göra det förens jag testat ngn salva i några dagar först, suck. Dessutom står det tydligt att den ska INTE tas om man är gravid, känns ju jättebra, NOT. Men jag får ta den och hoppas på det bästa. Har återkommande bekymmer, det är inte hård mage som orsakar det tyvärr. 
  • Polarlantis
    Annelie77 skrev 2011-10-17 18:31:29 följande:
    Skrattade högt åt uppläxningen av Polarlantis Skrattande Fast jag ska ju absolut inte kasta sten i glashus som är likadan själv. Tänker inte börja tror på detta förrän efter KUB.

EGO: mår fortfarande lite illa och i princip all mat luktar o smakar blä, gått ner 1,5 kg sen plusset trots att brösten gått upp minst 1 kg cirka 2 veckor kvar till KUB - UL lääängtar!!!
    Jättebra att få lite skäll ibland, fniss! Blev ju iaf gladare, hahaha! Gott att höra dock att du är lika dan Glad Jobbigt att må sunkigt men tjusigt med gigantobrösten Flört

Millan
    : skönt att skrapningen gick bra, nu ska du se att allt blir som det ska igen! Jag blödde typ ingenting efter skrapningen, det var så lite dom tog ut, säkert lika för dig. Vilket betyder myyys snart, tjoho!

Maria F79: jobbigt med BFdagar...Och jobbigt att hamna mellan stolarna på det där viset så man inte får hjälp, förstår ju att det måste finnas regler för att inte "alla" ska söka hjälp efter tre månader men när det både tar tid och blir MF så tycker man ju att man kunde få hjälp... Känner med dig och skickar massor med kramar!!!   

Dansarkicki: hoppas verkligen att IVF går bra på första försöket! Massor med pepp till dig!!!   

Jojjo55: Beklagar verkligen din väns bortgång!!! Livet är fruktansvärt kort och lätt att släcka det får man bara inte glömma! Men man kan verkligen lägg tid och energi på fel saker ibland...för man klarar inte av att ha the big picture framför sig hela tiden, man måste få fokusera på det lilla, att laga bilen, att köpa nya skor eller lyckas på jobbet...det är också livet! Min filosofi har alltid varit att göra det jag vill, för om jag dör imorgon då ska jag vara nöjd...att alla ska veta det, att jag haft ett sådant liv jag velat ha...och när jag är 100 år och kastar in handuken gäller samma sak. Ta hand om dig och sörj ordentligt. Stora kramar från mig!!!

Marsflickan: heja heja, jobba på, ta iiiii...fniss! Bra kännsla nu det hjälper!!! Intressant det där med att man ändrar sin inställning till prylar när något händer...för en sak är en sak är en sak men en människa är ngt helt annat...

Pingla77: har inga svar på dina frågor mer än att slappna av så kommer det är IDIOTISKT och förnedrande att säga till folk som har svårt att få barn, MORR så arg jag blir å dina vägnar! Sedan många varma kramar och lycka till, ring igen till KK, det finns säkert ngn vettig annan att prata med!!!

Lilla Plopp: håller tummarna för dina släktningar, ush och ush med sjukhus!!

• Polarlantis
    Marsflickan80 skrev 2011-10-20 12:46:21 följande:

Polaris: tack för påhejningen hur mår du? När skulle du på vul?

13 dagar till vul...v6 idag (5+1)... Men har fullt upp att konsentrera mig på mina andra bekymmer så jag hinner nästan inte oroa mig.. Fick veta att tjag nog får operation innan jul...innan JUL???!!! Suck, hoppas verkligen dom kan speeda på lite för mig för hur ska jag överleva att gå med detta så länge??? Nu börjar det iaf hjälpa liiite med bedövningssalvan...suck... Något sex blir det iaf inte och jag trååååkar ihjäl mig på det, saknar min sambo! GNÄLL! (jaaa, skaaa vara positiv...efter jag ätit lite chocklad, haha)
  • Polarlantis
    Pingla35 skrev 2011-10-20 19:10:07 följande:
    NICU-Idag gick proppen ur mig.. Träffade en kompis på lunch idag som försiktigt berättade att de väntar nr 2. Jag lyckas hålla god min i en halvtimme tills hon och jag oundvikligen kommer in på hur det går för oss. (Hon är ju trots allt en av de få som jag delat vårt öde med.) Där sitter jag och gråter stilla i en fullsatt restaurang. Fy fan! Tur vi satt i ett hörn. förstår dig fullt ut med att alla andra men inte vi....

Polaratlantis- vad är det för operation? Det måste jag ha missat.

Jojjo- vad är det för sprutor?

Känns som att jag inte riktigt hänger med i tråden. Men eftersom jag ändå är urusel på att vara härifrån helt och hållet så kan jag ju lika gärna ge det full uppmärksamhet och bry mig lite mer.
    här känns det ändå lite lättare när vi sitter nästan alla i samma båt. Här hemma märker jag att jag mer och mer undviker tillfällen att möta andra speciellt tjejkompisar för jag vill inte ens komma i en situation där någon ställer frågan: när är det dags för er då?

Har fått tid hos läkare. Vad kan man ställa för frågor?

Tea time- du hade fått tips på för tunn slemhinna?
    Vad mer kan man ifrågasätta? 

Kram till er alla{#emotions_dlg.flower} 
    Förstår precis hur du känner dig! Det är asjobbigt med nära vänner som berättar eller som har barn. Nu efter nästan 6 mån kan jag tycka det är kul och mysigt att träffa min väninnas bebbe men inna, fy så dåligt jag mådde! Men hon var iaf snäll, prackade inte på mig barnet utan frågade alltid försiktigt. För jag ville inte ens ta i henne eller titta på henne...skumt beteende egentligen. Men nu tycker jag det är helt ok, det är inte så ofta det är jobbigt längre...men det är nog mest för att jag kommit över knäcken när det gäller mitt eget missfall och så...Jag blir mest förbannad för att hon inte bryr sig men inte ledsen längre.. SÅ MÅNGA kramar till dig, spy galla här allt du vill, VI FÖRSTÅR!!!!!!!!!!!!! Hjärta

Ang op för min egen del är det för jag har fått enorma hemorrojder på utsidan, gör så ont så jag blir GALEN! Har haft det till och från i 12 år men senaste året har det ökat och med grav blir det ju inte alls bättre så nu måste det BORT! Går på ständig bedövningssalva nu... ochHOPPAS på att dom kan pinna på lite och ge mig en tid inom ett par veckor, jag kan inte gå med detta i månader, eller så får det snällt ta och bli akut... sjukvården alltså, suck!! Rynkar på näsan. Så samtidigt som jag nojar över detta väntar jag på vul...gör inte mycket vettigt på jobbet vill jag meddela!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet