Vi över 30 som längtar efter första barnet
mariaF79: Stor kram till dig, BF är INTE kul...har mitt i nov...Finlandssvenska: beklagar, fy vad hemskt när någon bara dör!
Teatime: hur går det??????!!!!!!!!!!!!! Håller tummarna som en toka för dig!!!
EGO: Kännde bara att jag gick och grubblade på om det blivit ngt eller ej, iof helt övertygad om att det inte blivit ngt denna månaden. Lika bra att testa idag på BIM-3. Har tänkt att en valp i december blir nog bra, har mest varit i rycka på axlarna-läge de senaste veckorna...fick naturligtvis stora chocken när jag på mitt test får ett svagt pluss!!!!!!!!!!!!!!! Fick väcka sambon och böla lite
.Glad javisst men samtidigt var första tanken åh nej, ska vi gå igenom denna cirkusen igen?!!? PUST! MEn denna gången tar vi det med ro...får ju ett tidigt VUL om vi vill så det är ju bra...kommer nog ta resten av dagen att fundera runt detta...och sedan testa vidare för att se om det blir ngt starkare på testerna! Symtom? Typ inga! Brösten är "normalt" ömma, inte större, inte hårda...klart lite flytningar har jag men inte ngt mycket...det är allt! liiiite ont i magen har jag haft iof ngn gång... Så MARSFLICKAN, kom igen och plussa nuuuu!!!

Man kan inte må FÖR bra! Det sa psykologen till mig som jag pratade med efter MA:t. Jag förstår att du nojjar, mycket väl, men försök snälla att slappna av och njuta av din nästintill symptomfria graviditet. Min syster har 2 barn och hon mådde väldigt bra när hon var gravid, inget illamående bara trötthet med den ene. Min mamma mådde visst bättre när hon var gravid med mig än någonsin annars (enligt henne själv). Du har förmodligen turen att få en sådan där problemfri graviditet som alla bara drömmer om – och vet du vad, det är du väl ändå värd! Så nu slutar du nojja och börjar glädjas. LOVA! Ang. hemorrojder (uuugh), när jag var gravid så var jag hård i magen och var livrädd för just hemrodisar och då fick jag tips av BM om ett medel som man dricker tre gånger om dagen om inte jag minns fel. Man köper det på apoteket, undrar om det inte hette Laktulos Meda men dubbelkolla det för säkerhets skull
. Så samtidigt som jag nojar över detta väntar jag på vul...gör inte mycket vettigt på jobbet vill jag meddela!