Mammor i Umeå
Nån fler mamma från Umeå som skulle vilja hitta på något så hör gärna av er =)
Nån fler mamma från Umeå som skulle vilja hitta på något så hör gärna av er =)
Hej på er. Jag hittade nyss denna tråd, har en son som blir 4 år i sommar och en son som blir 1 år i maj. Läser på universitetet och bor på Ålidhem. Vore skoj att få vara med här och umgås med andra i samma sits. Vilka är ni och hur gamla är era barn?
Jag är med i 2 trådar för oss som fick bebis i Umeå våren+sommaren 2010 men vill ha fler att umgås med 
Vad kul med fler :) Jag heter Felicia och min son Milian blir 6 månader på tisdag :)
Jag heter Maria och har en dotter på 13 månader :)
Är mammaledig t o m 20 juni.
Okej vad trevligt. 
Jag började plugga på distans igen när minsta var 3 månader, min sambo läser också på distans så vi turades om lite hemma. Har inte haft mer sammanhängade föräldraledighet sen han var nyfödd men både han och jag behöver ju komma iväg hemifrån ibland och hitta på saker. Stora killen går på dagis på dagarna.
Nu till sommaren blir jag färdig miljö-och hälsoskyddsinspektör så jag söker jobb redan nu men har fått sommarjobb till augusti som personlig assistent i Holmsund där jag jobbade tidigare. Vad jobbade ni med innan ni fick barn?
Dagarna brukar se väldigt olika ut. Förutom att alltid försöka ta sig iväg på öf på ålidhem så blir dagarna fyllda med aktiviteter allt eftersom, från träffar med andra mammor och barn, en sväng på stan, promenader och hemmamys. Innan jag blev gravid så springvikade jag inom barnomsorgen och har det senaste året pluggat på folkhögskola och ska fortsätta igen i höst.
Jag jobbade på Mediacenter, dels med att arrangera en skolbiofestival och dels som medieinformatör där vi lånade ut film till länets alla skolor. Det jobbet fick jag dock inte behålla, så nu är jag tillbaka på ett gammalt jobb (vik) som telefonist, tills nåt annat dyker upp
Hej allihopa nu va det ett tag sen jag skrev här. Va kul me fler i tråden. Jag heter malin o startade denna tråd. Har en dotter på 9 månader. Ja nån som är fika sugen?
Vad sägs om fika på onsdag kanske? :)
Va många nya, va kul! Heter Hanna och har en pojke, Vidar, som föddes 19 januari i år. Jobbar som socionom men är mammaledig nu. Fika på onsdag funkar fint för mig, vore kul om jag lyckats haka på denna gång :). Annars gillar jag att promenera och tar gärna sällskap om nån vill haka på. Jag bor på Berghem.
Kan ev även jag komma på fika på onsdag. :)