Mammor i Umeå
Nån fler mamma från Umeå som skulle vilja hitta på något så hör gärna av er =)
Nån fler mamma från Umeå som skulle vilja hitta på något så hör gärna av er =)
Tack för trevligt fika! Det var kul att jag hann dit till sist och det känns som att jag gärna hade suttit och snackat en stund till. Nu var det i och för sig tur att jag valde att mata hemma. Efter halva flaskan brakade det i blöjan och det blev bad för Wilma och klädbyte för mig
Jösses säger jag bara
Tack för igår!
Jag var ute från 17-22 och hade huuuur trevligt som helst, tapasen smakade underbart och jag lyckades hålla mig från att ringa hem ända till 20:00
När jag kom hem sov Greta som en stock och fortsatte göra det några timmar till första nattamningen. Fantastiskt
Nästa vecka blir det fika hos oss på Mariehemsvägen 39A (första mariehemsgården man passerar när man gått över vägen vid busshållplatsen från vaniljdrömmen). Vad tror ni om torsdag eller fredag kl.13? För min del spelar det ingen roll vilken av dagarna det blir faktiskt så vi tar den dagen då flest kan helt enkelt! Jag bjuder på kaffe/te/saft och så kan vi väl ha någon typ av knytis alt. att jag fixar (läs: köper) fika och så tar man med sig nån tia eller två och bidrar till fikakassan. Vad tycker ni?
MEN imorse när jag tog av Greta pyjamasen upptäckte jag en rodnad med en röd prick i på hennes överarm och jag vet inte om det kan vara början på vattkoppor? Någon med erfarenhet? Greta har varit lite hängigare än vanligt torsdag och fredag men jag har trott att det har varit alla intryck hon fått den här veckan men nu börjar jag undra lite.
Om hon har vattkoppor så kommer ni inte se röken av oss på ett tag och då blir det fika här längre fram istället förstås. Hoppas nästan det är det så hon kan få ha det, vet att pappa fick det samtidigt som mig när jag var liten och han mådde jättedåligt. Så vi kanske ska ha smittstuga istället...
Så trevligt att träffa er alla igår :)
Man kanske borde ta sig till att prova tapas då om det var bra :)
Låter jätte trevligt med fika hemma hos dig Niskalainen, för oss tror jag nästan Fredag passar bättre
Har en väldigt tung å jobbig begravning på onsdagen så kan nog vara rtt nere på torsdagen oxå :S
Nu ska jag iväg på jobb ska bli trevligt å träffa lite folk efter denna isolering :P
Ha en underbar helg allihopa!
Låter trevligt med hemmafika! :) Fredag passar nog bäst för oss med, har ju båda ungarna varannan torsdag så :)
Niskalainen, Oj då. Jag har inte så mkt erfarenhet av vattkoppor annat än att jag hade det själv när jag var elva år. De få koppor jag fick satte sig i tinningen och nacken. Jag minns att vi lindrade klådan med potatismjöl. Vad roligt att du fick en trevlig kväll.
Vi kan bara fredag. Har föräldrautbildning på torsdag. I och för sig skulle vi hinna med båda, men det känns som att det blir lite mycket på en och samma dag.
MissDecibel, Vad sorgligt med begravning. Det låter klokt att ta det lite lugnt dagen efter.
Ja de va super trevligt o träffa alla er igen =) Hemmafika med knytis lät super. Aj då niskalainen men du får hoppas att de är nå utlslag eller nått men som du sa de kan ju va bra att hon få de så slipp hon det sen =) missDezibel lät inte kul med begravning. Jag va för ett tag sen på minnestund för min morfar. Fick ju reda på att han dött. Va de förr förra fikat tro jag de va. Men känns bra att få vart där o prata om han och alla minnen för nu vet jag att han har det bra där han är. Mk klokt o ta det lungt efter en sån sak.
Tråkigt att jag miassade fikat men har istället haft en mycket trevlig helg uppe i Luleå uppe hos min mamma och pappa. Nu på fredag kan jag tyvärr inte heller då några från jobbet ska komma hit och fika den dagen... Om det blir torsdag är jag på annars får det bli nästa gång (igen..:)),
Gretas lilla prick verkar ha försvunnit och hon är pigg som bara den så det var nog falskt alarm. Men shit vad nojjig man kan bli i en handvändning! Föräldrarskap regel 1 antar jag...
Välkomna på fika på fredag kl.13 alltså, mariehemsvägen 39A. Det står Niska/Selberg på dörren och barnvagnar går att ställa i trapphuset och i vår hall. Knytis gäller men jag står för kaffe/te/saft. Ska bli trevligt att få hit er!
Hannaelida: synd Hanna att det inte funkar på fredag men vi kanske ses på ålidhems ÖF igen på torsdag om du ska dit?
Blir trevligt att få komma och hälsa på hemma hos dig niskalainen :) vi ses på fredag allihopa!!
Hoppas det går bra för dig på begravningen missDezibel, alltid lika jobbigt men viktigt med ett fint avslut. Klokt av dig att ta det lugnt dagen efter, det brukar ju kunna ta på krafterna.
Niskalainen, Vad skönt att det inte var vattkoppor. Det skulle vara skönt att göra bort det, men lite större kan de få bli innan tycker jag