• malla25

Mammor i Umeå

Nån fler mamma från Umeå som skulle vilja hitta på något så hör gärna av er =)

• Svar på tråden Mammor i Umeå
  • Hannaelida

Niskalainen, ja vi ska till öf på torsdag, va kul då ses vi där! Kanske några fler här som ska dit?

• MissDezibel

Hoppas ni får det kul  på ÖF nästa torsdag måste jag oxå ta mig dit
    Ser framemot å träffa er imorgon gillar våra träffar :)

• MissDezibel

Vi pratade ju lite bilbrnstolar sist vi sågs

Och idag har ju barnenshus sin babykväll med många bra erbjudanden

Är det nån av er som ska dit? Vi funderar lite på den Britax two way stolen, Känns som en stol man har använding för en längre period. hur gör ni med bilbarnstolar? Har ni köpt eller hyrt?

• Blomsteröga

MissDezibel, Vi ärvde babyskyddet efter kusinerna och vi har köpt en Britax Hi-way som vi ska montera i helgen. Den är plustestad till 18 kg och godkänd till 25 kg bakåtvänd så våran förhoppning är att hon ska kunna åka bakåt till hon är fyra utan att byta stol, men det återstår att se om det blir så
    De kan nog sitta lite längre i two way stolen, men jag tyckte inte att hon satt lika bra nu.Twoway är även godkänd framåtvänd, men jag skulle nog satsa på en lättare bältesstol när det blir dax att vända barnet.

• Blomsteröga

Om vi skulle ha turen att få ett syskon, vilket är långt ifrån säkert, så tänkte jag att syskonet kan ärva Hi-wayen och att vi köper t ex en two-way till Wilma.

• Umeåtjej

Vi funderar på en britax hi-way, såg att dom skulle ha ett bra erbjudande på den ikväll :) jag tänker åka dit o se om man lyckas få tag i en till det priset. Vi kanske ses där missDezibel, annars syns vi ju imorgon allihopa.

• Blomsteröga

Ja vi ses imorgon! Wilma fick lite feber efter vaccineringen igår, men förhoppningsvis är hon ok imorgon. I och för sig är det full fart trots 38,2...
    Jag hopas hinna baka några kladdkakemuffins som jag kan ta med mig

• MissDezibel

Vi struntade i Barnenshus när vi velat och nu får låna en bilstol av min syster :)
    Och kön till BH var inte liten :P
    Ses imorgon!

• Blomsteröga

MissDecibel, Vad bra och skönt att ni slapp köa. Vi köpte våran stol på en säkerhetsdag för någon månad sedan och jag blev förvånad över att jag nästan var ensam där, men då började försäljningen kl 12.

Svar på tråden Mammor i Umeå