cesso skrev 2013-07-09 08:49:59 följande:
Då är vi i samma sits turkos 77! Kanske vi kan följas åt i oron? Jag gjorde som sagt också fvp igår och har sovit skit dåligt i natt! Haft PANIK för ev mf och vattenläckage. Hur ska man orka gå med den här risken i 1-2 veckor??? Innan risken minskar? Läkaren sa att de första dagarna är mest avgörande. Att om ngt går fel så sker det i anslutning till provet. Har huvudvärk från helvetet av sammanbitna käkar i natt.
Jag hade mkt sammandragningar och lite ont i livmodern igår. Tog det lugnt igår och ska inte överanstränga mig idag heller. Jag frågade läkaren VAD som exakt kan gå fel och hur man märker det. Hon sa att risken gäller: läckage från livmodern via stickhålet då vatten sipprar ut ur hålet omsluts runt livmodern och kommer ut via slidan. (Det kan säkert gå bra också, jag menar; hålet/såret bör ju slutas...) Och andra sken är infektion av bakterier som tar sig in i livmodern via hålet/såret där sticket gick in. Bakterier från inuti kroppen. Då märker man det på illaluktande flytningar.
Om du bara läckt så lite vatten så är det nog ingen fara. Men ring och fråga om du är orolig!
Jag har också sovit dåligt. Drömt mardrömmar. Låg på soffan igår hela dagen. Vågade knappt röra mig. Fick också igår en envis hosta. Kan säga att det inte var skönt att ligga och hosta, spände i magen varje gång. Så obehagligt.
Jag har inte haft några sammandragningar. Bara det lilla läckaget.
Fick du plåster där de stuckit? fick inte jag men har läst att folk brukar få det.
Infektion har jag inte varit speciellt orolig för. Tänkte att hur många gånger har man tagit blodprov och dylikt, borde vara risk för infektion då med?
Om jag nu läcker vatten så finns det inget man kan göra. Så känns lite onödigt att ringa. Läkaren sa igår att jag skulle ta det lugnt och ta en panodil.
JAg är också mest orolig för missfall. Resultatet kan jag ju inte påverka. Men blir det missfall på ett friskt foster så kommer jag må skitdåligt. Men är självklart nervös för resultatet. Även om jag har intalat mig att det kommer att vara något fel så är ju hoppet det sista som överger en.
Lyssnade typ 5 sekunder med min doppler idag. Bara för att se att den lille fortfarande lever. Hjärtat slog. :)