• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • turkos77

Jag tillhör skåne. Hoppas de är snabba här med. Jag har ont på sidorna om magen. Mest på den sida där de stack. Lite orolig. Läcker fortfarande. Tror det är fostervatten men kan inte vara helt säker. Men jag har inre haft några flytningar alls innan så konstigt om det skulle börja direkt efter provet.

• turkos77

Inget svar för mig. Jäkla skit.

• mteriksson
    cesso skrev 2013-07-12 12:22:58 följande:
    Jag fick svaret nyss! Det kom på posten. Ett barn med rätt antal kromosomer. De har undersökt de vanligaste kromosomavvikelserna: 13, 18 & 21 och min är frisk! Det är en pojke! Fick det extra bekräftat nu!

Bara några dagar av oro nu kvar... för risken för mf, men nu har det gått 4 dygn så det känns hoppfullt att det ska gå bra.

Provet analyserades i västerbottens landsting 
    åååh vad härligt! Grattis=)
  • mteriksson
    Veronica76 skrev 2013-07-12 12:59:35 följande:
    Provsvaren har kommit, och det var normalt! Pustar ut!
    Och denna gång blir det en flicka!

Cesso - så skönt för er ! Nu håller vi tummarna att allt går bra!

turkos77 - hoppas du oxå får svar snart!
    oj vad mycket bra besked!!! Grattis! Härligt=)
  • Veronica76

Turkis77 - va trist, hade ju hoppats på att du oxå skulle få en helg i visshet. Men tänkt så här att det är sen portgång hade det varit ngt borde dom ha ringt redan.

Mteriksson - tackar!

• cesso
    turkos77 skrev 2013-07-12 15:04:20 följande:
    Inget svar för mig. Jäkla skit.

Tänk så att: inga besked är bra besked. För om ngt hade varit fel så hade de säkert hunnit ringa! Ville du veta könet? I så fall står det på provsvaret! Vi hoppas att du får svar på måndag då...
  • cesso

5 dygn efter provet. Är ännu nervös för mf men mindre för varje dag. Tror jag börjat känna små små fosterrörelser nu! Men ej med säkerhet.

• turkos77
    Veronica76 skrev 2013-07-12 15:24:56 följande:
    Turkis77 - va trist, hade ju hoppats på att du oxå skulle få en helg i visshet. Men tänkt så här att det är sen portgång hade det varit ngt borde dom ha ringt redan.

Mteriksson - tackar!
    cesso skrev 2013-07-13 08:05:45 följande:

Tänk så att: inga besked är bra besked. För om ngt hade varit fel så hade de säkert hunnit ringa! Ville du veta könet? I så fall står det på provsvaret! Vi hoppas att du får svar på måndag då...

Tänker så också. De borde ha ringt i veckan om det varit något fel. 

Jag vill veta könet. Ville ha en pojke från början, men sen har jag varit så säker på att det är en flicka så nu är jag inställd på det. Läkaren trodde på en flicka med. :)

Tror att jag kände något igår med. Första gången. Var som en bubbla där inne. Påminde lite om gaser och tarmrörelser men ändå inte. Coolt om det var den lilla. 
  • turkos77

Äntligen fick jag mitt brev. Så glad. Posten kom klockan 16. Man måste ringa ett speciellt nummer för att få reda på könet. Måndagar och torsdagar mellan 14-15. Ännu en lång väntan men denna gången en lite mer positiv väntan.

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!