• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • turkos77

Inget brev med posten idag. Och inget telefonsamtal än så länge.. Hoppas verkligen att jag får brevet innan helgen. Hade varit så skönt. Läkaren sa iofs att om det inte kommit innan nästa onsdag så skulle jag ringa. Men man har ju hört om de som fått svar på posten efter bara några dagar.

• Veronica76

turkos77 - inget besked här heller, hoppas verkligen på ett brev i postlådan imorgon! Vore skönt med en helg utan grubbel....

• cesso
    turkos77 skrev 2013-07-11 09:42:51 följande:
    Jag ringde och frågade igår. Fick svaret att det fanns inget att göra. Skulle ta det lugnt, antingen slutar det eller så fortsätter det.

Är mest orolig för att min läkare sa att i 99% av fallen gick det åt skogen om man började läcka. Känns som en överdriven siffra när man läser om hur vanligt det är att läcka. Det är ju inte mycket jag läcker, dock tillräckligt för att jag ska oroa mig.

Ja, det verkar överdrivet att så många som 99% av alla som läcker fostervatten skulle gå dåligt för. Känns ju konstigt. Kanske läkaren menar ngt större läckage? Sa de, när du ringde, när du bör ha slutat läcka? När du kan sluta oroa dig?
  • idab84

Läkaren som gjorde mitt fvp hade haft en kvinna där vattnet gått (alltså allt vatten) o hennes bebis klarade sig alldeles utmärkt,,, så han oroades inte alls av att ja hade den "lilla" mängden vatten avgång,,, de bildas ju nytt vatten hela tiden,,
    Ja lämnade odling på vattnet (måste du kunna be om) för att se om allt va okej osv,,

• cesso

Tänk om det, kanske kanske kanske, kommer ngt brev på posten idag?

• turkos77
    idab84 skrev 2013-07-11 21:13:44 följande:
    Läkaren som gjorde mitt fvp hade haft en kvinna där vattnet gått (alltså allt vatten) o hennes bebis klarade sig alldeles utmärkt,,, så han oroades inte alls av att ja hade den "lilla" mängden vatten avgång,,, de bildas ju nytt vatten hela tiden,,
    Ja lämnade odling på vattnet (måste du kunna be om) för att se om allt va okej osv,,
    Det låter bra. Jag läcker ju väldigt lite. Som en enkrona 1-2 ggr om dagen. Läste innan att ni skrev att vatten kunde samlats efter hålet slutits. jag hade 2 hål, kanske därför det drar ut lite på tiden.
  • Veronica76

Fick hjärtat i halsgropen när mobilen ringde nyss men det var som tur var jobbsamtal. Enda gången man blir glad åt jobbsamtal under semestern....

• turkos77
    cesso skrev 2013-07-12 07:45:40 följande:
    Tänk om det, kanske kanske kanske, kommer ngt brev på posten idag?
    Håller tummarna. Vilken region gjorde ni det i? 

Hoppas verkligen jag får det idag. Men med semestertider så tar det väl längre tid.

Ringer de inte idag så borde det vara ett positivt resultat. Ska väl inte ta så lång tid att få ett negativt besked. 
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!