• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • turkos77
    Veronica76 skrev 2013-07-12 08:59:25 följande:
    Fick hjärtat i halsgropen när mobilen ringde nyss men det var som tur var jobbsamtal. Enda gången man blir glad åt jobbsamtal under semestern....
    Jag har telefonen med mig hela tiden. Har aldrig önskat så mycket att den inte ska ringa. Hoppar högt varje gång innan jag ser vem det är. Tack och lov inga dolda nummer än så länge. 
  • Frökenfru

Hej!

Hoppas ni får positiva svar ni som väntar, helst före helgen så ni kan slappna av  =)

Jag gjorde moderkaksprov i tisdags efter stor vånda (på KS - Solna). Är väldigt orolig för missfall och vet inte om jag känner efter extra mycket och gör vissa känningar större än vad de är.... Har ni andra gjort fostervattensprov eller är det någon av er som gjort mkp? Jag tycker att det ilar till i livodern mellan varven, men det kanske det gjorde innan också... Vi får nog vänta till mitten av nästa vecka innan vi får något svar.

Håller tummarna för er alla!

• Frökenfru

Veronica76: Hur har du mått? Har du känt något annorlunda i magen än tidigare? Eller har du kanske lättare att slappna av än mig?

Jag försökte läsa i papprena om vad som gäller, men informationen om vad som gäller efteråt är ju ganska knapphändig, förutom att man ska ta det lugnt första dygnet (vilket kanske betyder att man inte behöver oroa sig och vara så nojjig).  Vågar man bada i sjön tro, eller kan det öka ev. infektionsrisk?  

• cesso

Jag fick svaret nyss! Det kom på posten. Ett barn med rätt antal kromosomer. De har undersökt de vanligaste kromosomavvikelserna: 13, 18 & 21 och min är frisk! Det är en pojke! Fick det extra bekräftat nu!

Bara några dagar av oro nu kvar... för risken för mf, men nu har det gått 4 dygn så det känns hoppfullt att det ska gå bra.

Provet analyserades i västerbottens landsting 

• turkos77

Grattis. Skönt att få svar. Hoppas att jag får det med idag. Gkorde tester tidigt måndag morgon. Citymail har kommit men vanliga posten brukar inte komma först klockan 15.

• Veronica76

Provsvaren har kommit, och det var normalt! Pustar ut!
    Och denna gång blir det en flicka!

Cesso - så skönt för er ! Nu håller vi tummarna att allt går bra!

turkos77 - hoppas du oxå får svar snart!

• turkos77

Grattis till dig. Va tidigt ni får posten. Vilket län gjorde du det i?

• Veronica76

Frökenfru - har bara haft ihärdig mensvärkänsla som dom sa att man kunde få. Nyss fick jag jordens sammandragning när sonen hoppade upp med knäna först på min mage.
    Hoppas du kan slappna av och att du snart får svar och allt går bra!

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!