• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • cesso
    Cahela skrev 2013-07-10 10:42:37 följande:
    cesso: Ja, det var skönt med detta alternativ. Har läst på väldigt mycket på FL, andra forum samt sjukvårdssidor om KUB, moderkaks och fostervattensprov. I just vårt fall känns detta rätt med ett utökat UL. Sen vet jag att dyker det upp avvikelser om en månad så får vi gå vidare då. Jag är dock inte beredd att göra moderkaksprov nu med tanke på misfallsrisken (jag vet att den är låg). Har tagit mig många år och IVF:er att bli gravid så det spelar mycket in i mitt fall. Mardrömmen vore att göra ett prov, bli en på 100 som får MF och sen visar proverna på att barnet är friskt. Å andra sidan vore det otroligt jobbigt om barnet föds och har någon av de sjukdomar som KUB-testet visar.
    Inte lätt det här men läkaren igår var mycket förtroende ingivande.

Jag förstår att du absolut inte vill riskera ngt. Och dessutom lät det ju lovande att kromosomavvikelserna bör ha synts på ultraljud, om de fanns. Var lugn i det!
  • turkos77
    cesso skrev 2013-07-10 10:36:51 följande:

Jag vet inte om moderkakan kan flytta sig på två veckor. Låter konstigt. Tänk inte så mkt på det... Hoppas allt går bra! Min läkare sa att man kan ha ont efter sticket så det är säkert helt normalt. Några dagar till av oro...
    Är så sjukt orolig varje gång telefonen ringer. Hoppar högt. Önskar att man fick svaret i brevform vare sig det var positivt eller negativt. Läkaren sa att de antagligen ringer onsdag eller torsdag om det är ett dåligt svar. Men det kunde ta längre tid med. 
  • idab84

Cesso:ja e kvar :) tycker att stödet ja fick från denna tråd va viktigare en stödet ja fick av familjen,,, så nu stannar ja o stöttar :)

Fostervattnet kom mellan benen så fort ja var uppe o gick eller typ rörde på mig,,
    När läkaren sedan kunde konstatera att hålet var stängt låg där fortfarande fostervatten kvar mellan hinnan och livmodern,,
    Är så evigt tacksam för min kropp som "löste detta" o jag nu väntar en pojke om 7 veckor :)

• snigelkatt

Inget hopp Ska föda fram vår lille son på tisdag. Har svårt att ta in att detta verkligen händer oss. Det är för hemskt

• Veronica76

Snigelkatt - lider med dig! Vilken avvikelse är det? Hoppas allt går bra och att du får bra stöd från nära och kära! Kram

Här är ännu en dags väntan över utan telefonsamtal eller brev.

• solrosor
    snigelkatt skrev 2013-07-10 16:56:44 följande:
    Inget hopp Ska föda fram vår lille son på tisdag. Har svårt att ta in att detta verkligen händer oss. Det är för hemskt
    Beklagar! Så jobbigt för er! Känns länge att behöva gå ända till tisdag.... Eller är det eget val kanske? Ja, det är verkligen för hemskt. Hoppas det går bra. Eller bra o bra - finns inte något bra med detta såklart - men att det går så bra det kan menar jag. Du förstår säkert =)

Jag valde att få se min pojk efteråt. Har även ett foto på honom. Det kändes bra för mig. Men sorgen är tuff. 

Fanns det en bra kurator på sjukhuset till er? 
  • idab84

Åh beklagar :(
    Vet hur de känns då ja själv fött ett barn förtidigt (i vec 18),,,
    Hoppas det är okej att ja ger ett råd.
    Jag va så ledsen efter själva födseln så ja ville inte se honom eller hålla

• mamma40plius

Jag beklagar det svåra ni nu måste gå igenom, Snigelkatt. Önskar det blir så bra det kan i er nuvarande situation.

• turkos77
    Beklagar verkligen.

Jag läckte lite igår med. På kvällen kände jag hur det rann till och sen var där en blöt fläck stor som en femkrona i trosorna. Gud vad detta är jobbigt. Både att vänta på ett telefonsamtal och oron för missfall.

Idag är dagen då läkarna troligen skulle ringa om det var något fel.  
  • cesso

1000 kramar! Sådan otrolig sorg! Kan inte ens föreställa mig hur ni har det! Ta hand om varandra och ta stöd av alla ni har runt er! Er lilla blir nog en vacker ängel på sin himmel.. som ni är världens bästa mamma och pappa till.
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!